2023-04-22, 18:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det är rena fakta - även om jag så vore ultranazist eller tokkommunist så är det rena fakta - vet du ens vad subjektivt betyder?

Nej. Din motivering till varför du agerar som du gör i tråden är inte objektiv fakta.

Citat:
Anledningen står i artikeln som länkats i rådstarten - det är Eu-trams.
Bakgrunden är att EU-kommissionen satt tryck på Sverige och tolv andra EU-länder om att skärpa lagstiftningen.

Men jag frågade dig, och inte artikeln. Vad tror du är anledningen till att man vill införa denna lag? Varför är du ens i tråden om du vägrar att ge din egen syn på saken?
Citera
2023-04-22, 18:52
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är helt irrelevant om de är motbevisade eller inte. Plattjordare är motbevisade, men jag skulle aldrig få för mig att göra det olagligt att vara plattjordare.

När man börjar förbjuda åsikter, oavsett hur korkade de är, är man på ett sluttande plan och man öppnar Pandoras ask.

Samma argument man har för att stödja införandet av den här lagen kan appliceras på t.ex. debatten om transor. Att det ska vara olagligt att förneka att det bara finns två kön för det kanske kan leda till missaktning eller skada för en viss grupp.

Faktum är att många inom translobbyn redan använder sig utav detta argument.
Ingen skadas av att säga att jorden är platt. Man är däremot skadad i huvudet om man tror att jorden är platt.
Citera
2023-04-22, 18:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej. Din motivering till varför du agerar som du gör i tråden är inte objektiv fakta.
Jag har redan beskrivit varför jag försöker få folk att diskutera det tråden handlar om istället för fantasier och slutsatser dragna ur det bristande underlaget i trådstaren - det är inte subjektivt, det är objektiva fakta.

Citat:
Men jag frågade dig, och inte artikeln. Vad tror du är anledningen till att man vill införa denna lag? Varför är du ens i tråden om du vägrar att ge din egen syn på saken?
Jag tror anledningen är att EU-kommissionen satt tryck på Sverige och tolv andra EU-länder om att skärpa lagstiftningen.
Dvs det som står i länken i trådstarten.
Citera
2023-04-22, 18:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Ingen skadas av att säga att jorden är platt. Man är däremot skadad i huvudet om man tror att jorden är platt.

Translobbyn hävdar att de skadas och utsätts för ett folkmord genom att folk förnekar att det finns fler kön än två och att det är möjligt att byta kön.

Bör det förbjudas att förneka att man kan byta kön och att det finns fler kön än två?
Citera
2023-04-22, 18:56
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Vem skadas av att jag förnekar förintelsen då?
Om jag inte är övertygad om att 6 miljoner dödades utan tror att det bara var 3 t.ex?
Judar. Överlevarna och deras anhöriga.

Antingen så larvar du dig eller så tyckte du att det var bra. Erkänn istället.
Citera
2023-04-22, 18:57
Avstängd
Citat:
Jag har redan beskrivit varför jag försöker få folk att diskutera det tråden handlar om istället för fantasier och slutsatser dragna ur det bristande underlaget i trådstaren - det är inte subjektivt, det är objektiva fakta.

Detta är ett sidospår, men man kan nog säga att du behöver en kurs i epistemologi.

Citat:
Jag tror anledningen är att EU-kommissionen satt tryck på Sverige och tolv andra EU-länder om att skärpa lagstiftningen.
Dvs det som står i länken i trådstarten.

Vad är anledningen till att EU-kommissionen vill detta då?
Citera
2023-04-22, 18:58
Medlem
trilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Häng på, jag har aldrig gjort det tidigare men som jag skrev ovan kommer jag konsekvent att förneka förintelsen från nu.
Är det inte så att händelserna som beskrivs "Förintelsen" ff diskuteras i olika fora över världen, inte om det som hänt har hänt eller inte, utan i vilken omfattning som detta påverkar nuets ( dagens) judar och deras agendor.
Citera
2023-04-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Tycker det låter konstigt att det ska vara olagligt att ha en åsikt.

Hör det ej till yttrandefriheten att ha sina egna åsikter och tro vad man själv vill, oavsett hur korkade eller verklighetsfrånvända de än är?

Vad är nästa steg? Ska alla folkmord bli olagliga att förneka? Stalin mördade väl också miljontals, ska detta bli olagligt att förneka?

Dessa lagar gäller generellt sett alla folkmord…
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Ett totalt vansinnigt beslut i min mening. Vilket historiskt skeende är det nästa som inte ska få ifrågasättas?

Sedan ska det noteras att följande nämns i artikeln:

Citat:
Det krävs också att gärningen är ämnad att uttrycka hat, uppmana till våld eller missaktning mot en enskild eller en grupp för att den ska vara straffbar.

Men HMF är redan från början en gummiparagraf och att den utökas gör inte den saken bättre.

Bättre då att låta idioter vara idioter i det öppna.
Citera
Medlem
Citat:
Translobbyn hävdar att de skadas och utsätts för ett folkmord genom att folk förnekar att det finns fler kön än två och att det är möjligt att byta kön.

Bör det förbjudas att förneka att man kan byta kön och att det finns fler kön än två?

Jag skadas över att folk vill inskränka min rätt till mina åsikter och att få uttrycka dessa. Borde det i konsekvensens namn då bli kriminellt att argumentera för ett förbud mot min rätt att uttrycka mina åsikter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Mig veterligen är det inte förenat med hat/missaktning mot någon specifik religiös/etnisk grupp att förneka att månfärden ägt rum.

Korrekt…
Citera
2023-04-22, 19:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Detta är ett sidospår, men man kan nog säga att du behöver en kurs i epistemologi.
Toppen - vilket bra argument…

Citat:
Vad är anledningen till att EU-kommissionen vill detta då?
Ingen specifik aning - gissar på att man sett diskussioner spåra ur i konspirationsteorier på internet , men jag avskyr EUs regeltrams så jag är kraftigt emot detta vad du än tror - eller väljer att tro…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in