Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-22, 18:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det är fakta - att citera vad det egentliga förslaget innebär är inte subjektivt. Att välja att ignorera fakta är subjektivt.

Vad du sysslar med, och vilken agenda du har bakom ditt agerande, är högst subjektivt och inte fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Lagförslaget

Du vågar alltså inte besvara vad du tror anledningen till att man vill införa denna lag är. Stor humor.
Citera
2023-04-22, 18:40
Medlem
Folketstempels avatar
Jag säger ingenting om saken då jag inte har rösträtt i vår riksdag och min åsikt betyder noll.

Det intressanta är hur alla ni andra reagerar på nyheten och man hör hur det knakar i era hjärnor.

Kognitiv dissonans; Det läste man om i tvåans psykologi på gymnasiet om jag minns rätt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans
Citera
2023-04-22, 18:41
Medlem
"Bakgrunden är att EU-kommissionen satt tryck på Sverige och tolv andra EU-länder om att skärpa lagstiftningen."
Kommissionen sätter tryck på 13 länder av 27, knappt hälften av medlemsländerna.
Ingen info om vad detta ”tryck” är och innebär om de 13 inte lyder.
"Justitieminister Gunnar Strömmer (M) välkomnar betänkandet.
– Det rör utomordentligt viktiga frågor, både i vår rättsordning och i vårt samhälle i vidare bemärkelse, säger han."
Varför är det så viktigt för Strömmer? Inte heller det tycker SvD är viktigt för oss att få reda på.
Citera
2023-04-22, 18:42
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Här har vi rasismen i dess renaste form. Samt ett skolexempel på hur ihåligt alla likas värde är i godhetens tempel.
Det här om vilden la jag väl till själv, men faktiskt sa domaren att han fick tåla det som svensk, även om domaren själv menade att det faktiskt var HMF egentligen.
Men tar man det rent generellt så vet jag inget fall där någon har blivit fälld för HMF mot en svensk, även om det finns anmälan om det. Men de flesta fall har lagts ned. I ett fall blev det en fällande dom, men man utdelade inget straff?
Citera
2023-04-22, 18:43
Medlem
Katastrofen1s avatar
Detta får mig att vilja förneka förintelsen.
Citera
2023-04-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Känns ju helt och hållet bakåtsträvande att ha en riksdag bestående av partier där samtliga ser det som sunt att lagstifta om vad folk ska få tycka, tänka och uttrycka oavsett vad det än handlar om... Det hela landar ju i praktiken i "Om ni inte delar vår åsikt så gör vi vår åsikt till lagkrav och er till olaglig.".

Vad blir nästa?
Olagligt att tro på Tomten, förbud mot astrologi eller kanske straffbart att vara plattjordare...

Jag är kanske naiv när jag har förhoppning om att en moderator ska vara mer kunnig och förnuftig är du visar prov på nu…

Det är väl en jäkla skillnad på att häckla och förringa överlevare eller deras anhöriga om förintelsen mot att hävda att jorden är platt…? Eller hur… ?

Dessa lagar, som jag i grunden inte gillar, har tillkommit enbart för att nynazister och förnekare under lång tid betett sig som svin mot överlevare etc. Den har alltså tillkommit just för att vissa inte kan uppföra sig som folk…
Citera
2023-04-22, 18:44
Medlem
Soterns avatar
När argumenten tar slut tar censuren vid. Om man vet att man har rätt, varför är man då rädd för de med andra åsikter. Har man rätt är det väl inte svårt att bemöta lögnerna.
Ett förbud kommer i stället att öka misstankarna om att det är något skumt, något som inte får sägas.
Citera
2023-04-22, 18:45
Medlem
PerniWhas avatar
Jo, det är lika bra att göra sedan kan förnekarna helt enkelt hålla käften.
Citera
2023-04-22, 18:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vad du sysslar med, och vilken agenda du har bakom ditt agerande, är högst subjektivt och inte fakta.
Nej det är rena fakta - även om jag så vore ultranazist eller tokkommunist så är det rena fakta - vet du ens vad subjektivt betyder?

Citat:
Du vågar alltså inte besvara vad du tror anledningen till att man vill införa denna lag är. Stor humor.

Anledningen står i artikeln som länkats i rådstarten - det är Eu-trams.
Bakgrunden är att EU-kommissionen satt tryck på Sverige och tolv andra EU-länder om att skärpa lagstiftningen.
Citera
2023-04-22, 18:46
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ofta tolkar de lagarna rätt ja, det vanligare problemet är att flera laga är vidriga och rasistiska, t.ex. HMF.

Ja jo, tycker inte heller om HMF tycker den ska ses som en uppvigling, och jämföras i den lagstiftningen.
Citera
2023-04-22, 18:47
Medlem
Hannitys avatar
Känns som man vill godhetskompensera för att man samarbetar med SD och för en tuffare invandringspolitik.
När Heidi Fred och vänsterjudarna försöker brunsmeta moderater och sossar, så kan man försvara sig med att man minsann förbjudit förintelseförnekelse och öppnat förintelsemuseum m.m.
Citera
2023-04-22, 18:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag är kanske naiv när jag har förhoppning om att en moderator ska vara mer kunnig och förnuftig är du visar prov på nu…

Det är väl en jäkla skillnad på att häckla och förringa överlevare eller deras anhöriga om förintelsen mot att hävda att jorden är platt…? Eller hur… ?

Dessa lagar, som jag i grunden inte gillar, har tillkommit enbart för att nynazister och förnekare under lång tid betett sig som svin mot överlevare etc. Den har alltså tillkommit just för att vissa inte kan uppföra sig som folk…

Att "bete sig som svin", uppmana till våld och hota är redan olagligt. Visste du det?

Häckla måste givetvis få vara tillåtet. Menar du att man inte ska få håna människor och makthavare längre? Standup komiker får nog se sig om efter nya jobb om du ska få bestämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in