Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Ja det är kolfibertuben och passagerarna, liksom fönstret som har tagit smällen. Men resten är ju nästan intakt.
Jag vet att det ursprungligen var menat att det skulle vara 17.5 cm kolfiber, men i verkligheten blev det 12.5, vilket låter väldigt lite.
På tidigare turer har man kunnat höra hur det knakade i kolfibern, men det verkade inte bekymra CEO:n.
Jag tror att de hörde något innan det small för det sista meddelandet till moderskeppet var något i stil med att man släppte barlast för att börja uppstigning. Så jag tror de var medvetna om att det var på väg att gå åt skogen.
Om nu Rush var beredd på knakande kolfiber så undrar man vad som fick honom att släppa barlasten? Var det extra kraftiga ljud?
Vilka "symptom" på kommande implodering kan uppstå innan? Nån begynnande deformation av cylindern?
En målande beskrivning av hur en implosion kan gå till.
The time required for complete collapse is approx 1 millisecond.
The Human brain responds to stimulus at about 25 milliseconds, Human rational response is at best 150 milliseconds.
The air in the sub has a fairly high concentration of hydrocarbon vapours.
When the hull collapses it behaves like a very large piston on a very large diesel engine.
The air auto ignites and an explosion follows the initial rapid implosion. Large blobs of fat incinerate and are turned to ash and dust quicker than you can blink an eye."