Citat:
Ursprungligen postat av
Menlonson
Knappast. Det är gemene man som röstar som beslutar vilka politiker som ska styra i framtiden och därmed vilka prioriteringar det kommer fokuseras på.
Gemene man kommer aldrig att ställa sig bakom den här typen av aktioner, det är helt fel väg att gå.
Ni riskerar istället att få personer som är osäkra i frågan att vända sig emot er och det ni vill uppnå.
Nja, säg inte det. Jag är absolut ingen miljömupp, men dessa aktivister har varit så jäkla aggressiva i sin aktivism att jag tyckt att man faktiskt får läsa in sig lite på ämnet. Vilket medfört att jag numera sympatiserar med aktivisternas grundtänk och tycker vi skall vara tacksamma för att det finns folk som faktiskt engagerar sig och aktivt gör någonting åt saker som är fel. Sedan tycker jag väl inte alla deras aktioner är speciellt smarta där friidrottsgrejen var ett lågvatten, men kan samtidigt inte låta bli att tycka det är kul när det drabbar skitnödigt viktiga stockholmare på väg till sina otroligt viktiga jobb.
Politiker m fl har börjat lyssna och att återställa våtmarker är numera högt upp på mångas agenda. Vilket väl i sig kanske borde göra att aktivisterna kan trappa ner lite på sina aktioner, men det kanske finns mer att uppnå.