Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-29, 22:54
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magicalmat
Lagom till industrisemester sker den största inskränkningen av den svenska yttrandefriheten i mannaminne. Jag har kanske levt under en sten men kan inte påminna mig om att någon debatt eller problematisering om detta skett i media. Vad tycker Flashback? https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...ka-forintelsen

PS.//Det finns en tråd i juridikforumet om de juridiska aspekterna. Här diskuteras de politiska.

Fan också! Ska man alltså inte få sitta på lunchen och förneka förintelsen längre?
Citera
2024-06-29, 22:56
Medlem
Skogsvattes avatar
Och för att besvara den ursprungliga trådstarten: "varför behövs en lag som skyddar förintelsen?"

Det korta svaret är enkelt: "förintelsen" går inte att försvara vetenskapligt, empiriskt eller akademiskt. Därför måste förintelserevisionism i alla dess former förbjudas, och alla förintelserevisionister måste censureras, fängslas och dödas. Utvecklingen är väntad, och kommer till största delen från överstatliga organ som USA och EU, som i sin tur får sina order från ZOG.
Citera
2024-06-29, 23:00
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fan också! Ska man alltså inte få sitta på lunchen och förneka förintelsen längre?
Nope, nåde dig om du vill diskutera nyanserna av de olika buden kring förintelsen de senaste 80 åren, ska du säga något om det får du först uppdatera dig med vad det senaste accepterade är. Råkar du nämna några andra siffror än de accepterade gör du bäst i att alltid överdriva så att du inte råkar förminska genom att nämna Röda Korset eller någon sådan antisemitisk organisations nuffror. In i buren med dig bara.

Hela HMF-lagen är fullkomligt vidrig, det räcker med kriminaliseringen av uppvigling, hot, förtal och förolämpning, mer än väl.
Citera
2024-06-29, 23:05
Ulf Kristersson må brinna i helvetet för vad han har gjort mot Sverige och yttrandefriheten.
Citera
2024-06-29, 23:05
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Nope, nåde dig om du vill diskutera nyanserna av de olika buden kring förintelsen de senaste 80 åren, ska du säga något om det får du först uppdatera dig med vad det senaste accepterade är. Råkar du nämna några andra siffror än de accepterade gör du bäst i att alltid överdriva så att du inte råkar förminska genom att nämna Röda Korset eller någon sådan antisemitisk organisations nuffror. In i buren med dig bara.

Hela HMF-lagen är fullkomligt vidrig, det räcker med kriminaliseringen av uppvigling, hot, förtal och förolämpning, mer än väl.

Tror dock inte denna lagändring kommer innebära så mycket i praktiken. Självklart kommer det även i fortsättningen vara helt ok att diskutera fakta och siffror. Det är när det görs i syfte att hetsa mot judar som det blir ett brott. Alltså precis som det är redan nu.
Citera
2024-06-29, 23:15
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tror dock inte denna lagändring kommer innebära så mycket i praktiken. Självklart kommer det även i fortsättningen vara helt ok att diskutera fakta och siffror. Det är när det görs i syfte att hetsa mot judar som det blir ett brott. Alltså precis som det är redan nu.
Vi får väl se, jag har lågt förtroende för hur man tillämpar HMF-lagen, den är ett utmärkt exempel på hur tillämpningsområdet har utvidgats i omgångar pga domstols- och åklagaraktivism.
Citera
2024-06-29, 23:17
Medlem
Jättebra judarna lidit tillräckligt i europa 😔
Citera
2024-06-29, 23:18
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Vi får väl se, jag har lågt förtroende för hur man tillämpar HMF-lagen, den är ett utmärkt exempel på hur tillämpningsområdet har utvidgats i omgångar pga domstols- och åklagaraktivism.

Ja vi får se men jag tror som sagt inte att detta kommer märkas nämnvärt. Det är bara folk här på fb som gör en höna av en fjäder.
Citera
2024-06-30, 00:03
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Vilken variant av förintelsen? Är det fortfarande ok att förneka strömförande golv och tvålar gjorda av fett från människor? Är det ok att förneka golv som öppnar sig och leder ner till en stor köttkvarn?

Att ett folkmord har tagit plats är ju uppenbart, men det officiella narrativet har ju varit tvunget att revideras några gånger.
Citera
2024-06-30, 00:12
Medlem
Jag tror inte lagen kommer att ha någon betydelse för såvitt jag vet så har nästan alla som förnekat förintelsen gjort det anonymt.

Sen är det givetvis en tråkig nyhet för de som kanske utformat hela sina liv på "nöjet" att reta gallfeber på folk genom att sitta hela dagarna och skriva texter som ifrågasätter om judeförintelsen under andra världskriget verkligen ägt rum.

Detta har hänt och det som kanske är lite synd i sammanhanget är att andra grupper som blev utsatta blev bortglömda och ännu värre egentligen att även andra folkmassakrar inte diskuteras fast de hänt efter andra världskriget och alltså tyder på att människan har ingenting lärt sig av händelserna under andra världskriget.

Att sitta där och säga att det aldrig får hända igen mitt under pågående massaker någonstans i världen är ganska hånfullt. Så en liten skopa vett slänger jag åt båda sidor i denna diskussion.
Citera
2024-06-30, 01:07
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magicalmat
Vad tycker Flashback?

Nu, fick jag en konkret och legitim anledning att hata judarna.

Så jävla dumt detta. Framförallt för att inte skett en förintelse. Det kan vi vara helt säkra på, då många överlevde. Vad som förefaller ha skett är ett förintelseförsök. Denna uppenbara sanning får jag alltså inte säga från och med nu. Fy fan.

Men ok, om vi nu måste säga att alla judar i Tyskland med omnejd dog, kommer det vara tillåtet att prata om hur många de kan tänkas ha varit innan? Får man framföra en hypotes om att de bara var 5 miljoner exempelvis?

Får vi inte heller förneka saker som Stalin gjorde, eller saker som hänt i Rwanda, osv? Eller är det en diskriminerande och rasistisk lagstiftning som gör skillnad på olika folkgrupper? Alltså i så fall är detta ett tydligt tecken på att sitter otäcka rasister vid makten. Det ger mig nästan lite vibbar av 40-talet.
Citera
2024-06-30, 01:08
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afroneger
Ett problem med dylika lagar är att man överlämnar till externa aktörer, även utom riket, att bestämma om lagens praktiska omfång. Lagar bör ha fasta definitioner.

Japp, det är ungefär som sveriges rikes lag har en URL i sig som hänvisar till en extern källa som kan ändras när som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in