Citat:
Jag förstår verkligen att försvaret ifrågasätter att han inte lider allvarlig psykisk störning. Undrar hur det kommer att gå med den delen. Svår suicidal depression kan ju vad jag förstått räknas som allvarlig psykisk störning i lagens mening även om jag inte känner till något prejudikat. Det är ju en viktig poäng att allvarlig psykisk störning i sig inte är en diagnos utan en juridisk bedömning utifrån den samlade bilden av diagnoser vid brottstillfället och vid bedömningen.
Men livstid + utvisning är kanske inte fel i det här läget.
Kanske OT men jag undrar om inte personerna bakom krimfup.se bevakar sådana här trådar och direkt anmäler länkarna för någon sorts intrång på deras immateriella rättigheter till de som tillhandahåller tjänsterna... Det har de väl knappast korrekt grund för med tanke på att det är allmän handling men är sajten i utlandet så vet ju inte de hur det funkar i Sverige eller vad det är för dokument. Eller så är det den höga trafikvolymen som gör att de plockas ner?
Men livstid + utvisning är kanske inte fel i det här läget.
Kanske OT men jag undrar om inte personerna bakom krimfup.se bevakar sådana här trådar och direkt anmäler länkarna för någon sorts intrång på deras immateriella rättigheter till de som tillhandahåller tjänsterna... Det har de väl knappast korrekt grund för med tanke på att det är allmän handling men är sajten i utlandet så vet ju inte de hur det funkar i Sverige eller vad det är för dokument. Eller så är det den höga trafikvolymen som gör att de plockas ner?
Jag förstår också att dom vill få det prövat och jag är kluven. Utan tvekan en människa som är djupt deprimerad och suicidal,ifrågasätter hela sin existens & vad det är för värld vi lever i.
Han upplever ju också att alla har utnyttjat hans snällhet & det är något han oroar sig att barnen ska uppleva,dras in i olika dåliga livssituationer pga om han lämnar & mamman ska ha ansvaret.
Han kan ju förklara och utveckla sina tankar väldigt bra om man jämför med andra som begått ett vidrigt brott.
Men sen kommer det tillfällen där man undrar hur en person kan vara så ”smart/klok”men ändå så rent av trög.
Hans lögn om att ha blivit hotad för att han inte vågade säga att frun var ute och festade mm.
Men ja,vill man lyckas hålla honom i liv sätts han på rättspsyk annars på anstalt så tar det nog inte många dagar innan han tar sitt liv.