Citat:
Ursprungligen postat av
Dream.71
Då får du fundera över varför du känner att du måste ta striden. Debatt kommer det alltid vara men någonstans får man fundera över om det ger något. Det vi nog alla är överens om är att vi blir berörda av händelser som detta, det är inte konstigt, många här har själv barn och som kanske kämpar varje dag med att ge barnen just trygghet och värme och när man ser andra barn drabbas av något så offattbart som mord, ja då känns det.
Man börjar fundera på saker som hade det kunnat förhindras? Om hon inte bott på sis? Om hon kunnat bo hemma? Om..om...just i detta ärende så är det mer komplex, det finns inga tydliga svar då man får titta flera generationer tillbaka. Man måste också titta på sishemmet.
Jag förstår komplexiteten i BOs fall och tänker att jag tror mamman, trots sin tragiska uppväxt, ändå försökt bygga något med sin dotter, med de få trasiga verktyg hon hade, det blev säker både snett och skevt ibland, men hon försökte ändå och höll kontakten med dottern på sishemmet.
Det jag tycker är mer viktigt att lägga energin på är att fundera på hur kunde MGM få vara ute/komma ut då hon har uppvisat ett sådant problematiskt beteende. Hade hon inte kommit ut hade BO levt idag. Och det är också fakta.
Så där, ett ytterst välformulerat motargument med jättebra grund, värderingar och tankar och jag håller med dig.
Det är ju så här man får vrida och vända på saker och ting, titta på alla parametrar och det är ju svårt att vissla förbi och strunta i mammans mediagrejor.
Deras bakgrund, historia, umgänge och problematik ingår ju i det stora hela och för föräldrar med barn i samma åldrar så kanske det också blir lite självändamål och funderingar och det är väl inte fel.
Väldigt bra inlägg, tack!