2024-08-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Motstånd kan hon väl göra även om dom sprättat tejpen.
Det såg ut iaf som att händerna var rejält tejpade, fast det vet man inte.
Alltså ordentligt tejpad så tror jag definitivt inte att hon tar sig loss från silvertejp.

Kolla filmerna innan du diskuterar dem, Tack! Du är helt fel ute
Citera
2024-08-09, 20:58
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Inte enligt släktingen som skrivit här i tråden. Hon hamnade på Sis för att skyddas. Mot bakgrund av det hade en normalfungerande förälder aldrig släppt sin dotter vind för våg.

Jag reagerar inte starkt. Jag konstaterar att mamman är lågbegåvad bara.

Lurer på med hvilken kapasitet du kan konstatere noe slikt uten videre utredning?
Jeg er enig i at hun er naiv og muligens også burde vurdere utredning for autisme. Men å kalle henne lågbegåvad er å dra det veldig langt. Mange av våre største genier var/er autister. Men de er ofte ikke flinke i det sosiale spillet, og dermed lett for å tro godt om andre dvs virke naive
Citera
2024-08-09, 20:59
Medlem
Citat:
17 olika placeringar är förstås olyckligt, men utgången av detta visar med all tydlighet att soc bedömning av hemförhållandena stämmer – mamman har dåligt omdöme och brister i omsorg.

Det fanns en känd hotbild mot flickan (det var orsaken till att hon hamnade på SIS enligt en släkting här i tråden), då låter man henne inte åka flera mil ensam och vara borta över natten.

Inför begravningen beskriver mamman sin juicy-uppklädda dotter som "kattig" på sociala medier. Soc bör granskas för beslutet att låta henne flytta hem till denna debila kvinna.

Har du läst de LVU- domar och utredningar som finns i tråden? Mamman har ju inte haft vårdnaden om E på många år. Frågan är om hon ens hade umgåtts i dessa kretsar om hon inte hamnat på HVB-hem och på SIS. Hon har dessutom autism och blev sent diagnostiserad i tonåren. Det kräver kunskap och rätt bemötande för att kunna hantera en tonåring med autism som troligtvis också är skadad av alla familjehemsplaceringar och institutionsskadad sen tiden på HVB och SIS. Mamman fick troligtvis inte det stödet från vården och soc då hon inte var vårdnadshavare. Mamman hjälpte henne att packa och hörde när E pratade med M på högtalartelefon och hjälpte henne med byten av tåg osv under hela resan hade de ständig kontakt. Jag tycker att det är så fel att döma denna mamma som inte fick någon riktigt chans att ta hand om och uppfostra sin dotter.
Citera
2024-08-09, 21:02
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Hur vet du det med säkerhet? Finns det något obduktionsprotokoll som du har tagit del av? Ifrågasätter eg. inte men det kan ju vara ett flertal skador sammantaget som orsakade döden? Vi vet väl inte heller hur hon hittades? Knivhuggen i lår och hals plus med en påse över huvudet? Jag vet inte men blir nyfiken på hur du vet.

Detta skrevs igår:

G@kon: Dom högg henne i benet först när
Emili@ fick "panikattack"
(skulle väll gissa på
att E försökte ta sig ur situationen, börja
sparka sprattla o liknande...) som du såg på
videon innan dom säger vi har redan huggt dig
benet tror du inte vi kan hugga dig igen. Man
ser sen en video när dom lägger kniven vid
halsen fårståru?
Jag: ja jag såg.
G@kon: precis då blev E rädd och hon typ
råkade rycka upp sig på något sätt och fick
"halsen i kniven" efter det så spruta det blod
sen efter det så satt hon och (så gör han ljuc
som om att hon ska choka/kvävas som man
gör om man skulle blivit skärd i halsen) och jag
vet inte.
Här säger han något intressant, Han säger "och
dom spela in det iallafall sen berätta till mig'

G@kon: Mel@k för Mel@k jag har henne på snap
och har känt henne sen ung iallafall. M sa
att hon skakade och det var då dom högg
nenne igen och så högg dom henne 3-4 gånger
i halsen för att "få henne sluta lida" förståru
sen högg dom henne 3-4 gånger i halsen och
tog bort "bandet". Efter det så vakna hon upp
som en zombie (sen säger han något jag inte
förstår) och tillslut "slockna hon'
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-09 kl. 21:08.
Citera
2024-08-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyOlof
Kolla filmerna innan du diskuterar dem, Tack! Du är helt fel ute

Har följt tråden från början och sett klippen både 2,3 och 4 gånger.
Du halka in igår va och har allt stenklart för dig.

Du får tro precis vad du vill och jag har min uppfattning och ingen av oss vet vad som hänt.
Citera
2024-08-09, 21:03
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Jag har inte sett filmen, av ren självbevarelsedrift.
Fattar inte att man utsätter sig för den frivilligt.
Tycker också det är märkligt att den kan cirkulera fritt.

Ett mycket klokt beslut! Jag var verkligen en idiot som såg den första. Ett stort felbeslut i mitt liv.
Ang att filmerna får ligga här så tror jag att det kan vara en önskan från polisen.
Polisen följer nogsamt Flashback och har fått mycket viktig info härifrån genom åren. Det är väl ändå allmänt känt..
Mot bakgrund av det tycker jag ändå att det är urjävligt att dessa filmer ligger ute här. Han den där tjommen som äger detta forum borde skämmas.
Citera
2024-08-09, 21:12
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Detta skrevs igår:

Gakon: Dom högg henne i benet först när
Emilia fick "panikattack"
(skulle väll gissa på
att emilia försökte ta sig ur situationen, börja
sparka sprattla o liknande...) som du såg på
videon innan dom säger vi har redan huggt dig
benet tror du inte vi kan hugga dig igen. Man
ser sen en video när dom lägger kniven vid
halsen fårståru?
Jag: ja jag såg.
Gakon: precis då blev emilia rädd och hon typ
råkade rycka upp sig på något sätt och fick
"halsen i kniven" efter det så spruta det blod
sen efter det så satt hon och (så gör han ljuc
som om att hon ska choka/kvävas som man
gör om man skulle blivit skärd i halsen) och jag
vet inte.
Här säger han något intressant, Han säger "och
dom spela in det iallafall sen berätta till mig'

Gakon: Melak för Melak jag har henne på snap
och har känt henne sen ung iallafall. Melak sa
att hon skakade och det var då dom högg
nenne igen och så högg dom henne 3-4 gånger
i halsen för att "få henne sluta lida" förståru
sen högg dom henne 3-4 gånger i halsen och
tog bort "bandet". Efter det så vakna hon upp
som en zombie (sen säger han något jag inte
förstår) och tillslut "slockna hon'

Så kan det ha varit men det vet vi inte. Han (som skrev detta) är avstängd nu. Vet inte varför, läser regler så ögonen blöder just nu. Underårig, troll who knows?
Ska upp 04 00 för att jobba så måste sova nu.
Citera
2024-08-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Kan så vara att de blev hämtade med bil, men passerar inte Polishuset för att gå till Stadshuset om man inte går en omväg.

Men med bil finns bra många andra mindre synliga ställen att dumpa på tänker jag.

Jag tror att de blev hämtade pga var E hittades.
Föraren vägrade dock att ta med E för att dumpa henne pga blod men tog med tjejerna. Föraren kände nog inte heller för att köra runt med dem för att dumpa väskor etc.
Går man där uppe ifrån så får man ju passera antingen parkeringen vid City Gross eller polisen om man ska fort fram och via kyrkan, det är för öppet.
Bor inte Raffes pappa nere i kvarteren kring Stadshuset?
Helt idiotiskt oavsett att dumpa där men de verkar ju blåsta överlag.
Citera
2024-08-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Föraren vägrade dock att ta med E för att dumpa henne pga blod men tog med tjejerna. Föraren kände nog inte heller för att köra runt med dem för att dumpa väskor etc.
Går man där uppe ifrån så får man ju passera antingen parkeringen vid City Gross eller polisen om man ska fort fram och via kyrkan, det är för öppet.

Nä det gör han inte.
Citera
2024-08-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Upprepar från tidigare inlägg. Underskatta inte sekundär traumatisering. Var rädd om dig. ♥️
Ångrar djupt att jag såg den första. Filmsekvenserna som läggs ut är också djupt integritetskränkande mot E. Vet inte varför Flashback inte tar bort dem men här är det mesta tillåtet har jag förstått? Så länge som jag inte hyllar häxan tex för kloka inspel. För då är det trams.

Tack detsamma❤️

Hade de tagits bort härifrån hade dom varit kvar nån annanstans på nätet. Alla gör vi våra val.
Citera
2024-08-09, 21:29
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk

Han bor på Suellsgatan på Väster.

Fynden gjordes i centrum. Väldigt upplyst och folk i rörelse utanför Stadshuset/Hotel Öresund också.
Citera
2024-08-09, 21:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killernils
”När det gäller misstanke om brott som är så allvarligt att det kan ge straff på minst ett års fängelse har du som vårdpersonal rätt att bryta mot tystnadsplikten genom att göra en polisanmälan om brottet och svara på frågor från polis, åklagare och domstol. Exempel på sådana brott är mord, våldtäkt och grov misshandel.”
https://vardgivarguiden.se/administr...och-sekretess/

OSL, Kap 32, 3a §, 1sta stycket
https://lagen.nu/2009:400

Tror för övrigt att det är ”Stark sekretess” du syftar på, inte ”total” oavsett så gäller ovan enligt lagen.

Nej, gäller inte om ”patienten” ej är straffmyndig, då faller paragrafen om fängelse minst 1år.
Det är total sekretess och endast ansvarig på den SIS beslutande socialtjänsten får kontaktas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in