2024-08-08, 11:19
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Jag valde bara utrycket "trycka" för jag tror att dom har stuckit, inte huggit.
Jag tror inte att det behövs mycket kraft, det är inte som att hugga nån i bröstet där det finns många ben.
Ingen kraft alls. Särskilt inte med en ny kniv som det väl var. Stora halspulsådern ligger ytligt.
Citera
2024-08-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ingen kraft alls. Särskilt inte med en ny kniv som det väl var. Stora halspulsådern ligger ytligt.

Precis vad jag menade.
Inte att förglömma luftstrupen.
Citera
2024-08-08, 11:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Och med det adrenalinpåslaget, puls och tryck, kom hon nog att förblöda på nolltid.
Citera
2024-08-08, 11:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Förstår inte de jag heller, han har gett oss mycket, till skillnad från en del andra här.
grejen med dessa är att de verkar ha svårt och förstå att JAG fått en ganska klar bild i huvudet om va de är som hänt för jag suttit direkt och snackat med någon som fått allt förklarat till sig innan dom blev tagna av polisen, de får mig och tycka att de faktiskt var en olyckshändelse. jag själv tycker de hade varit en annan sak om dom hade kommit ut med andra historier och liknande om att de va en olyckshändelse EFTER dom blev tagna men i detta fallet så höll dom sig till att de va en olyckshändelse även innan dom blev tagna och det får mig och faktiskt tro det var det, sen ja såklart kan ju inte folk acceptera de här de får man ju leva med men att de skulle varit helt helt orimligt att de va en olyckshändelse är absolut inte omöjligt. På tal om det så är de inte som att jag sitter och försvarar någon heller som dessa säger och oavsätt spelar inte det någon roll för vad spelar de för roll vad folk tycker och tänker på flashback om detta mordet, kommer de göra någon skillnad vad folk tycker här på utredningen? nej, absolut inte. Värst av allt, man börja tro jag var inblandad i detta fallet och va med i gruppen när de JAG endast JAG som gjort så denna tråden faktiskt kommit någon vart. Dessa flashback krigare är väldigt väldigt skumma om jag får säga det själv…
Citera
2024-08-08, 11:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Vad jag vet så har det inte kommit ut någon konkret info om hon hade en påse över huvudet, eller om de fann henne med/utan kläder.

Håller med dig i det.
Bortsett från att jag tror inte man kan "trycka in" en kniv i en hals" utan det krävs hugg. Men vad vet jag.
Läste i tråden att med en ny vass kniv, så krävs det inte mycket för blodvite.

Har svårt att föreställa mig att det räcker att trycka en ny kniv utan kraft mot en hals - som i sin tur dels ska leda till att offret dör, och likaså att "det sättet" (att enbart trycka) skulle beskrivas som "flera hugg mot halsen".
Om du förstår hur jag menar?
krävs ingen kraft alls, om de nu var så att e råka rycka upp bara lite lite uppåt och kniven är där då går de hål direkt finns inget snack om saken.
Citera
2024-08-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
grejen med dessa är att de verkar ha svårt och förstå att JAG fått en ganska klar bild i huvudet om va de är som hänt för jag suttit direkt och snackat med någon som fått allt förklarat till sig innan dom blev tagna av polisen, de får mig och tycka att de faktiskt var en olyckshändelse. jag själv tycker de hade varit en annan sak om dom hade kommit ut med andra historier och liknande om att de va en olyckshändelse EFTER dom blev tagna men i detta fallet så höll dom sig till att de va en olyckshändelse även innan dom blev tagna och det får mig och faktiskt tro det var det, sen ja såklart kan ju inte folk acceptera de här de får man ju leva med men att de skulle varit helt helt orimligt att de va en olyckshändelse är absolut inte omöjligt. På tal om det så är de inte som att jag sitter och försvarar någon heller som dessa säger och oavsätt spelar inte det någon roll för vad spelar de för roll vad folk tycker och tänker på flashback om detta mordet, kommer de göra någon skillnad vad folk tycker här på utredningen? nej, absolut inte. Värst av allt, man börja tro jag var inblandad i detta fallet och va med i gruppen när de JAG endast JAG som gjort så denna tråden faktiskt kommit någon vart. Dessa flashback krigare är väldigt väldigt skumma om jag får säga det själv…

Du får ha din teori av det du har fått berättat, och det är inget fel med det.
Men, om dom nu inte hade för avsikt att döda henne så har dom ju haft en möjlighet att kontakta nån för att hjälpa E om det nu var så att första sticket
/hugget/skärningen var en olyckshändelse.
I stället tar man beslutet att avsluta hennes liv istället.
Sen efter så kan ju verkligheten kommit ikapp dom och att dom blivit medvetna vad dom gjort, och då klickar försvars mekanismen igång och man försöker att snacka bort det.
Citera
2024-08-08, 11:48
Avstängd
Citat:
Men, om dom nu inte hade för avsikt att döda henne så har dom ju haft en möjlighet att kontakta nån för att hjälpa E om det nu var så att första sticket
Sen efter så kan ju verkligheten kommit ikapp dom och att dom blivit medvetna vad dom gjort, och då klickar försvars mekanismen igång och man försöker att snacka bort det.
Exakt och detta har jag också pratat om tidigare i tråden, klart de är deras fel hone död 110% inget snack om saken där heller men om dom redan håller på med en misshandel och sen de spåra ut och dom även huggt henne i benet en gång redan sen händer de andra, finns inte en chans i världen att dessa idioterna ringer polisen och medvetet torskar istället för att försöka komma undan. Finns inte.
Citera
2024-08-08, 11:48
Medlem
Citat:

Iallafall…så varför tror du de har kniven med sig? En kniv de dessutom har köpt för tillfället ifråga. Tycker att kniven är central här.
Citera
2024-08-08, 11:50
Medlem
Citat:

Och i samma veva skylla på henne. Nä, det här med att de säger ”vi måste göra det här”. Göra vad? Säga att de älskar henne under tiden. Jag tror inte ens de har sett henne som en person i stunden.
Citera
2024-08-08, 11:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Iallafall…så varför tror du de har kniven med sig? En kniv de dessutom har köpt för tillfället ifråga. Tycker att kniven är central här.
göra det enklare att få in emilia i tejpen, skrämma henne, förnedra henne på filmen. Kan vara jätte många anledningar. Om ni tänker er att dom inte använda kniven alls sen kollar på videon igen och E fortfarande lever idag, då hade de varit en förnedringsmisshandel och dom kan absolut ha med kniven för att inte göra något med den. som sagt för att tex göra det enklare för dom att hon ska göra som dom vill.
Citera
2024-08-08, 11:53
Medlem
Taggads avatar
Citat:
För att hårddra det: Inte är det mord om flickorna för sent ångrar sig.🤪
Citera
2024-08-08, 11:56
Medlem
Citat:
Exakt och detta har jag också pratat om tidigare i tråden, klart de är deras fel hone död 110% inget snack om saken där heller men om dom redan håller på med en misshandel och sen de spåra ut och dom även huggt henne i benet en gång redan sen händer de andra, finns inte en chans i världen att dessa idioterna ringer polisen och medvetet torskar istället för att försöka komma undan. Finns inte.

Det var väl inte i första hand polisen jag tänkte på att dom skulle kontakta isf.
Hugg i benet anses väl vara grov misshandel, nu valde dom ju ett mycket gröve brott, mord eller vållande till annans död.
Sen finns det ju andra brott, frihetsberövande, misshandel, hot och psykisk terror you name it.

Men straffet blir väl som en nysning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in