Ett kombisvar på div sansade funderingar och andra mer korkade påståenden….
Citat:
Ursprungligen postat av
Kollektion
Jag antar World Trade Center var relativt synlig på långt håll. Den var antagligen enklare för kaparna att träffa byggnaderna. Det jag inte fattar hur kaparna kunde hitta Pentagon på marken. Var dessa bara otroligt skickliga eller bara ren tur? Varför drabbades inte kaparna av desorientering?
Som andra i tråden redan förklarat så är Pentagon en mycket karaktäristisk byggnad, lätt att känna igen bara på form och dimension. Testa att kika på satellitbilder på t ex Google maps.
Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Det är fejk.
Vart tog motorerna vägen?
Vart är hålen efter vingarna?
Så du väljer att offentligt demonstrera att du ännu efter över 20 år inte lärt dig nåt om detta…?
Motorerna återfanns, en brakade rakt igenom byggnaden.
Det blev inga hål efter vingarna, varför skulle det blivit det…? Däremot finns tydliga avtryck i fasaden efter vingarna och motorerna, vilka kan ses på bilder. Man kunde dessutom smalna in de mesta av planet i form av vrakdelar, ink rester efter passagerare etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Keramik-Kalabalik
Pentagon ska ju vara skyddat av allehanda försvarsåtgärder. Så att ett passagerarflygplan skulle kunna störta in i det efter alla uppgifter om vad som hänt tidigare är bara löjligt. Dessutom visar videon som släpptes att det inte var ett flygplan som åkte in i väggen.
Om du bara ägnat 2 minuter åt att kika på Pentagon i t ex Google maps så hade du sett att Pentagon låg i direkt närhet till en stor kommersiell flygplats. Hur fan tror du att man skulle hinna skilja ut flygplan på väg in för landning, eller på väg in för terrordåd, och hinna besluta att skjuta ner det, och genomföra det…?
Videon visar vad aktuell teknik gjorde möjlig. Den ”bästa” filmen kommer från en videokamera som var avsedd för att fota/filma fotgängare och långsamt rullande fordon genom en port, detta handlade då om få bilder per sekund och slutare/bländare anpassad för det, och inte för att fånga flygplan i 800kmh ett par hundra meter bort. Därför är det suddigt. Men skador och vrakdelar ger ju facit om vad som träffade.
Citat:
Ursprungligen postat av
daTkonshens
Det ser heller inte ut som ett plan, det som träffade Pentagon
Se svar ovan…
Citat:
Ursprungligen postat av
Keramik-Kalabalik
Du kan ju alltid använda internet. Sisan
https://www.identiv.com/resources/bl...s-the-pentagon ger lite svar och jag är säker på att det fanns allehanda försvarsåtgärder även mycket tidigare än när artikeln skrevs.
Och som jag skrev tidigare så är det tydligt i den video som släpptes att det inte var ett stort jetplan som flög in i väggen.
Se svar ovan…
Citat:
Ursprungligen postat av
tworiders
Det var väl en missil som träffade Pentagon?
Jaha, vem har påstått det för dig…? Nån jubelkorkad konspirationssida och du är inte kapabel att tänka logiskt…?
Hur skulle det kunnat vara en missil med de rent mekaniska skadorna över en stor yta på fasadens yttersidan och det stora ingångshålet… som dessutom stämmer mycket väl med den form och mått som gäller för den flygplanstyp som brakade in där….?
Som avslutning kan jag upplysa om att ja, kaparna höll på att missa Pentagon, de upptäckte nämligen byggnaden väl sent och hade en då ogynnsam kurs, vilket föranledde att det planet gjorde en rejäl sväng på om jag minns rätt nästan 360 grader, för att komma i rätt läge för en inflygning rätt in mot Pentagon. Detta var också orsaken till att man råkade krascha in i den sida av byggnaden som hade genomgått en förstärkning av fasaden, just för ev terrordåd. Hade man upptäck Pentagon lite tidigare så hade man kunnat sikta in sig på en annan av sidorna. En ödes nyck kan man säga.