Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-23, 13:09
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vad är det för yrke som Gertrud har? "Utredare"

Jag fattar inte en annan sak han Chris och Thomas gick ganska långt men de lyckade förbli totalt anonyma. Känns skumt.
Hon arbetar som försäkringsutredare på Försäkringskassan i Östersund.
Citera
2024-11-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlakFlashbackdase
Jag blir helt jävla galen på Patrik. Jävla unge. Han är helt besatt av sina "grabbar".
Under nån tävling i Gränslandet: "Det var jävligt jobbigt men då fokuserade jag på mina grabbar. Jag tänkte Emil Hugo Joel... Emil Hugo Joel... Emil Hugo Joel..."

Och allt handlar om att hans "grabbar" ska bli stolta över honom: "Att de ska tänka att pappa kan!" Vad i helvete, dina barn är för fan VUXNA, din jävla bydåre!
Börjar undra vad fan som pågår i det där hemmet...
Och han verkar ju aldrig tänka på sin fru, han nämner aldrig henne eller pratar om familjen som helhet, att han till exempel vill att familjen ska bli stolta, utan det är bara "grabbarna".

Kan inte vara lätt att vara fru i det där huset, men jag antar att hon resignerat för länge sen och accepterat det faktum att hon helt enkelt har fyra barn varav ett aldrig kommer att växa upp.

Fick en jävla tanke i huvudet... Det här med att han kallar sig själv för Hattrick-Patrick... Är det för att han tycker att han gjort hattrick genom att lyckas producera tre "grabbar" i rad? Om så är fallet blir jag rädd...
Medeltidspatrik kallar han sig
Citera
2024-11-23, 16:39
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Jo är det här det första örådet du ser?
Nej, det inte det första jag sett. Hur många öråd har du sett eftersom du menar att "de brukar" ha blommor i håret? Att knappt hälften av deltagarna i senaste örådet är inte att betrakta som att man "brukar ha" blommor i håret på varenda öråd utan det är mer att betrakta som fåniga undantag från fåniga deltagare.
Citera
2024-11-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vad är det för yrke som Gertrud har? "Utredare"
Gertrud är ju den mest anonyma deltagaren någonsin. Snackar aldrig och har ett odefinierat yrke. Kommer förmodligen att ryka i någon snabbhetstävling och diskret försvinna ur tävlingen. Legend!

Jag tycker f.ö att hon verkar ha en ganska mjuk och fin kropp, men det är jag kanske ensam om
Citera
2024-11-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Har någon nånsin gjort bort sig så kapitalt på så kort tid av deltagande som Roger? De flesta som åker ut så fort glömmer man snabbt bort, men Roger gjorde en sant minnesvärd insats.
Nej. Det är nog svårt.

Maxim: "Jävligt bra förhandlat Roger"

30 sekunder senare säger Roger: "ehhhh...ja för mig"
Citera
2024-11-23, 16:47
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlakFlashbackdase
Jag blir helt jävla galen på Patrik. Jävla unge. Han är helt besatt av sina "grabbar".
Under nån tävling i Gränslandet: "Det var jävligt jobbigt men då fokuserade jag på mina grabbar. Jag tänkte Emil Hugo Joel... Emil Hugo Joel... Emil Hugo Joel..."

Och allt handlar om att hans "grabbar" ska bli stolta över honom: "Att de ska tänka att pappa kan!" Vad i helvete, dina barn är för fan VUXNA, din jävla bydåre!
Börjar undra vad fan som pågår i det där hemmet...
Och han verkar ju aldrig tänka på sin fru, han nämner aldrig henne eller pratar om familjen som helhet, att han till exempel vill att familjen ska bli stolta, utan det är bara "grabbarna".

Kan inte vara lätt att vara fru i det där huset, men jag antar att hon resignerat för länge sen och accepterat det faktum att hon helt enkelt har fyra barn varav ett aldrig kommer att växa upp.

Fick en jävla tanke i huvudet... Det här med att han kallar sig själv för Hattrick-Patrick... Är det för att han tycker att han gjort hattrick genom att lyckas producera tre "grabbar" i rad? Om så är fallet blir jag rädd...

Hahaha, håller med.

Jag trodde ändå han var en relativt normal överklass människa tidigare, men har visat sig att han blir bara galnare och galnare ju längre in i Robinson säsongen vi kommer.

Sen när han blir klar för Robinson och slipper gränslandet så börjar han prata taktik med Ali innan ens tävlingen var klar, jag tänkte först att det var någon form av sketch, började skratta ordentligt åt det där

Hoppas Emmeli(?) åker ut, får känslan av att hon kör väldigt mycket spel och pakter, ännu mer än det vi får se i tv.

Helt sjukt sätt Ludvig åkte ut på, orättvist som fan dessutom när vi har en deltagare i gruppen som inte ens vill vara där och gnäller hela dagen och då tänker jag på Elsa, hon ville ju lämna, dom borde tagit tillbaka Ludvig, han var ju bland dom mest värdiga deltagarna som letade mat och höll igång som en riktig Robinson deltagare ska göra..

Sen den där röstningen innan final som brukar vara borde göras om, hoppas det inte är likadant iår.
Citera
2024-11-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Gertrud är ju den mest anonyma deltagaren någonsin. Snackar aldrig och har ett odefinierat yrke. Kommer förmodligen att ryka i någon snabbhetstävling och diskret försvinna ur tävlingen. Legend!

Jag tycker f.ö att hon verkar ha en ganska mjuk och fin kropp, men det är jag kanske ensam om
Ja det kan jag garantera dig att du är ensam om att tycka även om jag själv inte tycker om smala tjejer.

Hon ser dessutom betydlig äldre ut än 50. 65 hade jag gissat
Citera
2024-11-23, 16:53
Medlem
Vad är Emmeli operativ chef för?
Citera
2024-11-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Undrar jag med.

Man ska ta deras yrken med en nypa salt säger erfarenheten ska sägas
Citera
2024-11-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Sen när han blir klar för Robinson och slipper gränslandet så börjar han prata taktik med Ali innan ens tävlingen var klar, jag tänkte först att det var någon form av sketch, började skratta ordentligt åt det där
Jag tänker mig att Patrik hade platsat rätt bra i utländska utgåvar av Survivor, där paktanden och spelandet är det centrala. Men i Sverige-versionen ska ju alla låtsas vara vänner och respektera "värdiga vinnare", så det funkar inte riktigt. Dock är det rätt smart att försöka kila in sig tidigt (nykomlingarna är ju annars sitting ducks i öråden).

I Australien har det förekommit att folk har paktat *mellan lagen* under tävlingar, samtidigt som de brottas med varandra. DET är att spela på riktigt! Patrik har nog tittat lite för mycket på sånt.
Citera
2024-11-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue

Ja det är du sannerligen ensam
Om
Citera
2024-11-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Hon jobbar på ett företag som gör båt-tvättar (i större format). Rätt coola grejer faktiskt:

https://chef.se/artiklar/cheferna-so...och-rivalitet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in