2024-11-23, 17:09
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlakFlashbackdase
Här ni tänkt på att det inte är några levande djur med längre? Förut kunde de ju vinna typ hönor i pristävlingar som de sen käka upp, och det var alltid nån djurrättsbrud som började böla.
2018 hade lagen varsin get som de fick slakta, men efter det kan jag inte minnas att det vart nåt liknande.
Och tidigare har det ju förekommit deltagare som byggt fällor för att fånga exempelvis ödlor, men numera är de enda levande djur som fångas fisk och skaldjur.
Känns som om produktionen gått in och styrt upp lite beträffande vad som är politiskt korrekt att stoppa i käften på ön...

Men nu är jag fanimej inte den som tycker att det är nödvändigt att det nackas hönor i tv, bara det att tanken slog mig att det var längesen det hände...

Citat:
Det är lite fusk egentligen.
Jag saknar de där åren då de inte fick ett skit extra och det var riktig svält. Ska det vara kamp om överlevnad på en öde ö så ska det.
Det var nån säsong då de hade vägning av alla deltagare i ett avsnitt framemot slutet och visade klipp för att jämföra hur de såg ut från första avsnittet. Det var nästan Auschwitz-vibbar. Fläsk-Elsa med sin drypande smörmacka hade varit en omöjlighet då.
Ja, men minns inte senast när kunde vinna levande djur.

I en gammal säsong som jag tittade på i våras, som finns på Youtube. Där var det drama mellan en jägare och en djurättakivist. Jägaren fångade varaner i fällor och i bur. Till slut då släppte djurrättakivisten ut varanen från buren, korkad gjort av honom att jävlas med de som äter kött.

Förstår inte vad poängen är med att ta med folk som är vegetarian eller vegan.
Alva i denna säsong är väl vegan eller är det vegetarian?

Nuförtiden då spelas Robinson in i naturresevat, då är det strikta regler/lagar att följa. Därför handlar det inte längre om överlevnad. Nuförtiden kan lokalbefolkningen leverera kokosnötter och bananer. Ibland då kan se en stock som glider i land som någon kastat i som de kan göra vet av.
2024-11-23, 17:14
Medlem
Citat:
Många klagar på Petra, men personligen tycker jag hon inte är så illa ändå. Hon är visserligen en ful kvinna men det kan ju göra det samma i det här sammanhanget. Tycker hon är bättre än Anders Lundins jävla lägerelds-godmodighet.
Njä, jag tycker nog att Petra-Pam är rätt snygg. Problemet är att hon funkar dåligt i TV. Hon är stel, gör alltid samma gester och har usel voice projection.

Det känns som att TV-människor är besatta av att hitta nya förmågor att ta in i rutan. Det har funkat en gång att en oväntad person gjort bra TV (Gunde Svan). Annars blir det alltid samma stela snack och robot-aktiga viftande (se t.ex den tvärstela programledaren i "The challenge", eller Clara Henrys ansträngda Mello-ledande). Det är därför det blir så mycket bättre med Anders Lundin som är ett TV-proffs, och kan uppträda avspänt framför kameran.

Det är för övrigt mycket roligt att tänka sig Petra i en rejäl bukkake-omgång. Naken, rödflammig och nedsprutad skriker hon "KOM INTE SIST!!!" samtidigt som deltagarna runkar frenetiskt...
2024-11-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Njä, jag tycker nog att Petra-Pam är rätt snygg. Problemet är att hon funkar dåligt i TV. Hon är stel, gör alltid samma gester och har usel voice projection.

Det känns som att TV-människor är besatta av att hitta nya förmågor att ta in i rutan. Det har funkat en gång att en oväntad person gjort bra TV (Gunde Svan). Annars blir det alltid samma stela snack och robot-aktiga viftande (se t.ex den tvärstela programledaren i "The challenge", eller Clara Henrys ansträngda Mello-ledande). Det är därför det blir så mycket bättre med Anders Lundin som är ett TV-proffs, och kan uppträda avspänt framför kameran.

Det är för övrigt mycket roligt att tänka sig Petra i en rejäl bukkake-omgång. Naken, rödflammig och nedsprutad skriker hon "KOM INTE SIST!!!" samtidigt som deltagarna runkar frenetiskt...
In med kött Tjuven han var fan bäst
2024-11-23, 17:32
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphynxen
Stängs gränslandet efter denna veckan eller kommer de bara inte in fler till gränslandet men de är fortsatt öppet?
Hoppas inte Patrik kommer in. Så löjlig när han tycker dom som vart där längst förtjänar de mest att få komma in.
Det är två veckor kvar av Gränslandet. När Gränslandet stängs, då är det två veckor kvar av Robinson.

Den som kommer sist i utslagstävlingen nästa vecka, hamnar på Gränslandet. Det blir sista personen som hamnar där i denna säsong.
Senast redigerad av Puma006 2024-11-23 kl. 17:43.
2024-11-23, 17:39
Medlem
Megamindfulls avatar
Har Robinson tappat det fullständigt?

Vad hände med Ludvig egentligen, en form av märklig utröstning mitt på ljusa dagen utan en chans att ta sig tillbaka via Gränslandet som alla andra...? Varför då? Sjuk idé.

Tävlingarna är rätt fåniga och innebär oftast att det avgörs på sista delen som handlar om pussel, balans eller precision av något slag.
Immunitetstävlingarna och Gränslandstävlingarna är bättre då de är mer tydliga och är mer beroende av individens pannben, styrka och skicklighet än tur.

Alla som blir utrustade efter sammanslagningen borde få chansen att utmana någon i duell, där utmanaren får välja duelltävling. Då blir det inte lika självklart att rösta ut de starkaste. Hela Robinson floppar när de sämsta och svagaste kan glida sig fram till finalen för att de inte är något direkt hot... Kommer aldrig glömma när Jerker vann. Han var bra på en enda sak och det var att stå på plankan.

Tror inte det varit med någon immunitetsförgörare än i denna säsongen vilket känns väldigt bra då IF är fruktansvärt fånigt. Har väntat tidigare på att det ska dyka upp en förgörare av immunitetsförgöraren...

Sluta ta med överviktiga +55 åringar som inte har en bakgrund som elitidrottare eller militär överlevandsexpert eller dylikt.
Sluta ta med linslusar från andra siden viken bara för att få lite mer drama. Ja det är Nabaz jag syftar på i det här fallet.
Sluta ta med trötta och fullständigt oskickliga ungdomar.

Hade velat se en version av Robinson som handlade mer om överlevnad och tävlingar än drama och fåniga pakter bland halta o lytta...
2024-11-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
Har Robinson tappat det fullständigt?

Vad hände med Ludvig egentligen, en form av märklig utröstning mitt på ljusa dagen utan en chans att ta sig tillbaka via Gränslandet som alla andra...? Varför då? Sjuk idé.

Jag har grubblat en del på den där tävlingen faktiskt... Jag gillade inte Ludde för att han var så jävla dryg i sin pakt med Grin-Tommy. Men det kändes snöpligt att han skulle åka ut bara så där. Men å andra sidan blev det ju så bara för att Maxim vunnit superimmuniteten. Han gav biljetten till Nabaz som gav den vidare osv och till slut blev det ju då Tommy och Ludde kvar.

Men om det istället varit Tommy som vunnit superimmuniteten hade ju han gett biljetten till Ludde först. Och då hade ju Ludde klarat sig och kanske Maxim blivit den som fått åka, för många vill ju ha ut han för att han är stark
Hade Ida vunnit skulle också Ludde klarat sig.

Så vete fan om den där tävlingen var så orättvis egentligen? För även om Maxim vann så var det ju ändå inte självklart vem som skulle bli sist kvar. Victor gav ju biljetten till Gertrud (och det tyckte jag var rätt) men egentligen hade han ju lika gärna kunnat ge den till Ida och då hade ju Ida räddat Tommy som räddat Ludde...
2024-11-23, 18:37
Medlem
Vad har Thomas för eget företag då??

Han är mästare i psykologi så kanske hypnos ha ha
2024-11-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Ja, men minns inte senast när kunde vinna levande djur.

I en gammal säsong som jag tittade på i våras, som finns på Youtube. Där var det drama mellan en jägare och en djurättakivist. Jägaren fångade varaner i fällor och i bur. Till slut då släppte djurrättakivisten ut varanen från buren, korkad gjort av honom att jävlas med de som äter kött.

Förstår inte vad poängen är med att ta med folk som är vegetarian eller vegan.
Alva i denna säsong är väl vegan eller är det vegetarian?

Nuförtiden då spelas Robinson in i naturresevat, då är det strikta regler/lagar att följa. Därför handlar det inte längre om överlevnad. Nuförtiden kan lokalbefolkningen leverera kokosnötter och bananer. Ibland då kan se en stock som glider i land som någon kastat i som de kan göra vet av.

Ja vad fan, jag kommer ihåg det där, fast det måste vara typ 20 år sen! Jägaren hette Björn! Kommer inte ihåg vad vegan-helvetet hette men jag minns att han var typ 20, mager, brunhårig och så jävla multi-PK att han hade kunnat ge vilken klimat/woke-aktivist som helst mindervärdeskomplex. Hade han varit med idag skulle Återställ Våtmarker suttit och runkat över den jäveln.
2024-11-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Medeltidspatrik kallar han sig

Bland annat.
Medeltids-Patrik, Sheriffen och Hattrick-Patrick är tre av hans epitet som vi fått höra hittills.

Personligen vill jag lägga till:
CP-Patrik
I shot the Sheriff-Patrik
Slapstick-Patrick
2024-11-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
Hade velat se en version av Robinson som handlade mer om överlevnad och tävlingar än drama och fåniga pakter bland halta o lytta...
Här har du den! Lite lägre budget, men inga jävla öråd. Och en bra rumpa i bonus:
https://www.svtplay.se/utmaningen-1
2024-11-23, 19:27
Medlem
Citat:
Bland annat.
Medeltids-Patrik, Sheriffen och Hattrick-Patrick är tre av hans epitet som vi fått höra hittills.

Personligen vill jag lägga till:
CP-Patrik
I shot the Sheriff-Patrik
Slapstick-Patrick
Kärt barn har många namn
2024-11-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Kärt barn har många namn

Helt rätt! BARN.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera