Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 07:15
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Alltså jag kan fortfarande inte smälta hur sinnessjukt generös Natalie var när hon delade ut den bästa maten OCH sängarna till de andra deltagarna. INGEN annan hade gjort detsamma för henne. Folk är ju alltid supergiriga och går över lik så fort det kommer till mat.

Det kommer gå till historien.

Jag känner otroligt mycket för Natali nu. Brukar alltid känna mest för den smartaste spelaren och som är bra i tävlingar. Natali har inget av det där men jag önskar så hårt att hon kommer in i finalveckan nu. Kommer inte hända men jag hoppas.....

Nathalie har sedan början varit supersnäll, men jag blev förbannad på att hon gav psykopaten Oliver mat och säng nummer 2. Ville hon vara snäll så hade det räckt med att ta 2 själv, tycker jag. Hade det varit någon snäll eller någon hon hade som favorit så hade jag fortfarande kunnat förstå, men att ge det till psykopaten.
Citera
Igår, 07:22
Medlem
fonders avatar
Jag tror att ormen Tove knullar med kameramännen för att "hitta immunitet", inte en chans att man hittar den mitt i en skog gång på gång. Till skillnad från när man letar metodiskt i ett hem och hittar saker, så är det enormt svårt med en skog där allt är likadant och massa blad på marken. Vi har heller inte glömt hur hon kom in den här säsongen från ingenstans, hon måste knullat till sig den platsen med.
Citera
Igår, 07:27
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag tror att ormen Tove knullar med kameramännen för att "hitta immunitet", inte en chans att man hittar den mitt i en skog gång på gång. Till skillnad från när man letar metodiskt i ett hem och hittar saker, så är det enormt svårt med en skog där allt är likadant och massa blad på marken. Vi har heller inte glömt hur hon kom in den här säsongen från ingenstans, hon måste knullat till sig den platsen med.

Men alla fattar att produktionen gav immuniteten till Tove. Exakt alla.

De varvade scenen då hon hittade immuniteten noga med Patriks sync om att hon letat länge för att det skulle kännas mer trovärdigt.

De har väl sina skäl. De vill att hon skall vara kvar, att det skall bli spänning i örådet osv. De vill sälja reklam.

Det är alltid "rätt" person som hittar en immunitet.

Men frågan är varför du skriver så fruktansvärt barnsliga inlägg. Hur gammal är du?
Senast redigerad av greta75 Igår kl. 08:00.
Citera
Igår, 07:30
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Men alla fattar att produktionen gav immuniteten till Tove. Exakt alla.

De har väl sina skäl. De vill att hon skall vara kvar, att det skall bli spänning i örådet osv. De vill sälja reklam.

Men frågan är varför du skriver så fruktansvärt barnsliga inlägg. Hur gammal är du?

Pinsamt.

Barnslig kan du själv vara, idiot.
Citera
Igår, 09:49
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2024
HAHA VARFÖR ? SKULLE NÅGON AV DOM RÄDDA HAN TROR DU?

Dom hade inte ens gjort något bara snackat hypotetiskt om en eventuell utröstning av honom i värsta tänkbara scenario.

Nu däremot har han verkligen gjort bort sig.
Citera
Igår, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Jaså? Vilka fler attribut ska jämkas upp, anser du? Eller är det bara manliga sådana som bör neutraliseras?
Det är väl inte för intet som män inte tävlar mot kvinnor i sportsammanhang ?? Har du hört talas om styrketävlingar där kvinnor och män blandas och tävlar mot varann ?? I så fall borde väl tjejer o killar kunna spela i samma fotbollslag eller ?
Citera
Igår, 11:28
Medlem
Citat:
Men med den ledtråden fattade man ju direkt att det var ett gammalt visset träd som det handlade om. Det kan ju inte vara jättesvårt att hitta!
Citera
Igår, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Var det olika vikt i påsarna ? Om inte så var det ju sjukt osportligt att män mot kvinnor tävlar i styrka och tippat att det blir en manlig vinnare!

Jadu det är nog inte lätt att få det det helt sportligt. Titta på när dom står på den där ställningen när dom ska stå bredbent på små klossar . Där står tex Tove med sin minimala vikt och små fötter till skillnad mot vissa som väger typ 60 kg mer och har stora fötter.
Citera
Igår, 12:00
Medlem
Skvistens avatar
Citat:

Är ju tidigare i tråden förklarat av en i produktionen hur hon kom med i årets Robinson och hur hon betedde sig under inspelningen (hon hotade ju produktionsbolaget innan och under inspelningen).
Citera
Igår, 12:19
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det är väl inte för intet som män inte tävlar mot kvinnor i sportsammanhang ?? Har du hört talas om styrketävlingar där kvinnor och män blandas och tävlar mot varann ?? I så fall borde väl tjejer o killar kunna spela i samma fotbollslag eller ?
Varför ska man inte få dra nytta av sina fördelar? Kvinnor har andra fördelar, men dessa gnäller du inte över.

I Robinson krävs en mix av olika färdigheter, varför ska just styrka vara den som ska "jämställas"? Kvinnor är ofta bättre på det sociala spelet, vi kanske ska begränsa antalet ord de får yttra, för att göra det mer jämställt?
Citera
Igår, 12:23
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Nathalie har sedan början varit supersnäll, men jag blev förbannad på att hon gav psykopaten Oliver mat och säng nummer 2. Ville hon vara snäll så hade det räckt med att ta 2 själv, tycker jag. Hade det varit någon snäll eller någon hon hade som favorit så hade jag fortfarande kunnat förstå, men att ge det till psykopaten.
Varför kallar du honom psykopat? Jag tycker han verkar ganska ödmjuk och skön.
Citera
Igår, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Varför ska man inte få dra nytta av sina fördelar? Kvinnor har andra fördelar, men dessa gnäller du inte över.

I Robinson krävs en mix av olika färdigheter, varför ska just styrka vara den som ska "jämställas"? Kvinnor är ofta bättre på det sociala spelet, vi kanske ska begränsa antalet ord de får yttra, för att göra det mer jämställt?
Nja, fysiska grenar är ju helt annorlunda då killar har mer styrka i kroppen än tjejer. Eller är du en sådär feminist som anser att tjejer är lika starka som killar eller att det inte finns några kön ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in