Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tycker det är dåligt att man inte styr upp dessa tävlingar alls. Den där spjut-tävlingen är ju redan en klassiker i idioti. Trodde först att de skämtade och sen fattade jag inte varför inte Patrik sa ifrån, han borde ju i alla fall ha vetat hur det funkar.

Det är en sak att inte programledaren är på plats men då får man ha någon annan från produktionen som håller lite koll. Nuvarande team på plats brister uppenbarligen (för unga?) och tävlingarna kan gå lite hur som helst.
Var det olika vikt i påsarna ? Om inte så var det ju sjukt osportligt att män mot kvinnor tävlar i styrka och tippat att det blir en manlig vinnare!
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Hoppas nya behind the scenes programmet som har premiör 5 Dec sänds på vanlig tv också så man slipper reklamplay. Sänds det på tv så kan man spela in och spola förbi reklamen.

Tove verkar verlligen hata Maxim. Har hon svårt för att han är en riktig man?

Jag har uppfattat det som att hon inte hade något emot Maxim förrän han rätt så tidigt gick ut öppet på ett ö-råd och sa att han inte litade på henne.
De hade inte haft något otalt med varandra före dess, så han hade egentligen ingen specifik anledning att säga så.
Jag minns hennes förvånade min.

Jag sa högt i soffan att det där var otaktiskt av honom, för han skapade därmed en motståndare helt i onödan. Och sen blev det precis så.
Senast redigerad av Addhoc Igår kl. 23:25.
Citera
Igår, 22:58
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Var det olika vikt i påsarna ? Om inte så var det ju sjukt osportligt att män mot kvinnor tävlar i styrka och tippat att det blir en manlig vinnare!

Ingen aning. Däremot så har ju män ibland svårt i de statiska tävlingarna då de har mer muskelmassa och att det därmed blir tyngre för dem att "bära upp sig själva" jämfört med nån tunn tjej.
Vet ej om det var en faktor även i detta moment.
Citera
Igår, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Tove med Michael Jacksons näsa och babyröv hittade såklart immunitet igen. Riggat värre!

Börjar bli löjligt!
Citera
Igår, 23:20
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Börjar bli löjligt!

Det är sjukt mycket riggat i dokusåpor har man förstått. Även händelser som klipps bort eller aldrig framkommer. Emmelie blev tydligen diskad på örådet i duellen och det visades aldrig.
Senast redigerad av picapican Idag kl. 00:04.
Citera
Igår, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Tove med Michael Jacksons näsa och babyröv hittade såklart immunitet igen. Riggat värre!

Exakt. Jag ogillar dock att mobba någon för deras yttre, röst, psykisk sjukdom eller liknande, vilket är gung ho populärt här. Däremot ifrågasätter jag hur hon kom in och dessutom hittade två amuletter bara så. Att sminka sig på Robinson är för mig helt absurt.
Citera
Idag, 00:04
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCee
Exakt. Jag ogillar dock att mobba någon för deras yttre, röst, psykisk sjukdom eller liknande, vilket är gung ho populärt här. Däremot ifrågasätter jag hur hon kom in och dessutom hittade två amuletter bara så. Att sminka sig på Robinson är för mig helt absurt.

Hennes utseende är dock köpt till stor del, fast hon ändå ser hemsk ut. Hur många fördelar ska människan få?
Citera
Idag, 01:31
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Jag tror inte riktigt på att publiken har format Robinson i Sverige då vi aldrig haft originalregler eller ett format här som liknar Survivor. Publiken vet helt enkelt inte vad de går miste om.

Sedan är det inte så att Survivor inte är fysiskt i andra upplagor. Survivor Australien har ju t ex extremt fysiska tävlingar men där blir det alltid ett vågspel i att balansera risken i hur länge man ska behålla fysiska spelare initialt som hjälper ditt lag utan att de får övertaget helt och hållet efter sammanslagningen. I Sverige ska däremot alla sitta i en ring och ta gemensamma beslut om vem som är svagast hela vägen in i mål, och alla som går emot det utmålas som ormar och svikare även efter sammanslagningen när det har övergått till en individuell tävling. Det är helt obegripligt att de lite svagare deltagarna går med på det faktiskt. Det är ju skrattretande att den sociopatiske ryssen Maxim utmålas som Jesus Kristus återuppstånden nu på slutet. Han borde givetvis ha röstats ut för länge sedan av alla som själva har några som helst ambitioner att vinna till slut... och det hade hänt om det inte funnits ödesurnor med 75% risk för en duell.

Till syvende och sist så handlar det om dålig casting. År efter år är det samma sak, majoriteten av deltagarna har väldigt tydligt visat att de "inte är där för att spela spelet" och kräver att folk ska köra med öppna kort och berätta för dem när de ska bli utröstade eftersom de inte vill ha några knivar i ryggen. Det hade ju varit väldigt lätt att sålla bort såna ansökningar i castingen och sedan hade vi haft ett helt annat program redan där.
Det var bättre förr då dom inte blev matade hela tiden. Då röstades såna som inte bidrog ut. Nu är det i princip dom som kan och gör mest som röstas ut snabbast för att dom är ett "hot". Förr i tiden när dom inte blev matade skulle den här taktiken inte fungera.
Citera
Idag, 01:33
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det har ju varit en hel del snack om varför hon ens är med i programmet igen. Om att hon hotat produktionsbolaget med stämning annars osv. Se inlägg här:
(FB) Robinson Höst 2024 (Filippinerna)

Tove har förnekat detta och i samband med det så sa hon att det var en producent som hade låtit henne gå direkt in i tävlingen utan att, till skillnad från Patrik, först vara i gränslandet. Se inlägg här:
(FB) Robinson Höst 2024 (Filippinerna)

Som jag skrev i mitt svar där så känns det ju som en manlig producent som är svag för henne och ger en massa fördelar. Blir pinsamt att bevittna.
Jag tycker inte ens att hon är intressant som person och "Toves tårar" hade jag också gärna sluppit. Hon beter sig som en skör borderline-brud, allt är så överdrivet och dramatiskt. Som att det är "obehagligt" när en annan vuxen (man) skäller på henne. Hon lät precis som gråt-bebisen Elsa där. Skillnaden är att Elsa är tio år yngre...

Ska man ha föredettingar med så finns det andra som gör sig bättre i TV.
Eller varför inte slänga ihop ett All stars från tidigare omgångar.
Hon försökte få ut Mximi på samma sätt som hon fick ut Charlie också. Hotade produktionen med att hoppa av om han inte blev diskad för att han föste undan Ida efter tävlingen. Den här gången gick det inte.
Citera
Idag, 01:58
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCee

Det är det som återstår när sakliga argument tar slut: attack på ens fysiska attribut. Du är dum i huvudet. Du ser du som en krigszon. Din röv är platt. Din mun är sned osv.

Sen att hon hittar amulett på amulett är en travesti. Någonstans fallerar produktionen. Gränslandet gör sina egna regler och alla får chansen att duellera sig tillbaka efter örådet. Skäms-teve deluxe.
Citera
Idag, 02:02
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jaså? Vilka fler attribut ska jämkas upp, anser du? Eller är det bara manliga sådana som bör neutraliseras?
Citera
Idag, 07:08
Medlem
greta75s avatar
Alltså jag kan fortfarande inte smälta hur sinnessjukt generös Natalie var när hon delade ut den bästa maten OCH sängarna till de andra deltagarna. INGEN annan hade gjort detsamma för henne. Folk är ju alltid supergiriga och går över lik så fort det kommer till mat.

Det kommer gå till historien.

Jag känner otroligt mycket för Natali nu. Brukar alltid känna mest för den smartaste spelaren och som är bra i tävlingar. Natali har inget av det där men jag önskar så hårt att hon kommer in i finalveckan nu. Kommer inte hända men jag hoppas.....

Är Natali den snällaste och mest generösa människan på jorden?
Senast redigerad av greta75 Idag kl. 07:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in