Citat:
Ursprungligen postat av
deadprez
Eh, ja det är så man skapar hype.
Läs vad google-anställda skriver om påståendet istället för att tro att marknadsföringspropaganda skulle lära dig någonting alls här i världen.
https://news.ycombinator.com/item?id=42002212
Vad duktig och smart du är, som väntar flera dagar med att svara - tills någon annan formulerat ett argument åt dig.
Jag har också sett ThePrimeTimes video och läst tweeten du länkar. Men om du tror att Google började använda code completion år 2024 - och att det var
det Sundar syftade på, är du uppenbarligen bara blåst
Men ändå lustigt hur du tar en anonym tweet på orden, men när VD:n för samma företag uttalar sig är du skeptisk.
I slutändan är "proof in the pudding". Vemsomhelst kan chatta med Claude 3.5 idag, just nu, och se vad den kan göra. Som användare kan du skriva instruktioner i naturligt språk, och få 250 rader fungerande kod i vilket språk du än vill, på 15 sekunder. Det finns
ingen människa på jorden som klarar detta. Steget mellan vad en AI klarar av, och en individ som du själv, är som steget mellan en människa och en pelargon.
När jag studerade datavetenskap för ca 15 år sedan, hade varenda lärobok ett avsnitt om "Turingtestet" och hur avlägset i framtiden det var att maskiner skulle klara "Det kinesiska rummet".
Idag finns det dussintals av modeller som klarar exakt detta och mer därtill. Men enligt dig betyder detta ingenting, utan allt är bara "hype", för att...?
Och jag gillar inte ens AI. Efter att ha suttit timtals med Claude 3.5 (den bästa just nu enligt mig) är det deprimerande att inse att allt kodande man gjort under år, kan göras bättre av en chatbot på en bråkdel av tiden, för $20 i månaden.
Du är antingen okunnig och har inte ens provat produkterna, eller så har du något personligt investerat i att devalvera vad "AI"
redan har åstadkommit. Så vi behöver inte fortsätta. Men om 10 år hoppas jag du åtminstone svarar när jag citerar dig, för du har så brutalt fel.