Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
Idag, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nähe, vad vill du ha för behandling?

Om du har fel på ett finger, vill du då operera bort hela armen?
Citera
Idag, 21:41
Medlem
ZPOZZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 29525
Jag VET att det finns MÅNGA sådana läkare. Otroligt många. Det är fakta. Det är bra att media uppmärksammar dessa sadisdiska typer som skadar kvinnor för livet.
Då får du väl be om en manlig läkare, då.
Eller helt enkelt sluta att vara en patient.
Eller utföra egna operationer på dig själv? Det finns ju folk som gör det.
Citera
Idag, 21:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Om du har fel på ett finger, vill du då operera bort hela armen?

Att ta hormoner är inte som en op.
Citera
Idag, 21:44
Medlem
Ja, och ta dina hormoner.
Citera
Idag, 21:48
Medlem
Citat:
Läkaren KRÄVER att få läsa om ALLA operationer som jag har gjort. Även en operation som jag gjorde för typ 10 år sedan och även operation som är utanför dennes område. Är detta rimligt? Ingen annan kirurg har kommit med ett sådant krav och då har jag gjort många operationer. Får känslan av att hon inte litar på sin egen förmåga. Att hon är inkompetent.

Hon känns också också allmänt osäker vilket gör mig orolig över dennes kompetens. Jag vill ha en läkare som ger ett självsäkert intryck på sin kompetens. Jag blir istället orolig över denna persons sätt att vara.

Hon snackar hela tiden om risk för sammanväxningar. Det är en operation som måste göras. Det är ingenting att orda om. Många gynläkare älskar att operera bort kvinnors livmödrar utan medicinsk indikation. Det känns som att hon hellre vill amputera min livmoder än att operera bort det jag har (myom). Alltså jag får magkänslan att hon vill göra ett betydligt större ingrepp än vad som är nödvändigt och lämpligt. Aldrig att jag går med på det.

Men herregud
Låt henne läsa och var glad du slipper Khaled
Citera
Idag, 21:50
Medlem
Citat:
Läkaren KRÄVER att få läsa om ALLA operationer som jag har gjort. Även en operation som jag gjorde för typ 10 år sedan och även operation som är utanför dennes område. Är detta rimligt? Ingen annan kirurg har kommit med ett sådant krav och då har jag gjort många operationer. Får känslan av att hon inte litar på sin egen förmåga. Att hon är inkompetent.

Hon känns också också allmänt osäker vilket gör mig orolig över dennes kompetens. Jag vill ha en läkare som ger ett självsäkert intryck på sin kompetens. Jag blir istället orolig över denna persons sätt att vara.

Hon snackar hela tiden om risk för sammanväxningar. Det är en operation som måste göras. Det är ingenting att orda om. Många gynläkare älskar att operera bort kvinnors livmödrar utan medicinsk indikation. Det känns som att hon hellre vill amputera min livmoder än att operera bort det jag har (myom). Alltså jag får magkänslan att hon vill göra ett betydligt större ingrepp än vad som är nödvändigt och lämpligt. Aldrig att jag går med på det.

Just operationer i bukområdet blir besvärligare för varje tidigare operation som genomförts.
Detta då det efter varje operation finns en tendens att det sker slumpmässiga sammanväxningar med ärrvävnad. Dessa sammanväxningar är inte heller alltid helt lätta att se vid avbildningar.
Att läkaren vill läsa om tidigare operationer snarare något som bör ses som ett seriöst intryck.
Citera
Medlem
Jag tror att TS bör starta sina antipsykotiska läkemedle igen för någonting står inte rätt till med paranoian.

Det är fullt rimligt att läkaren vill ha en full journal för att operera dig. Det kan röra sig om tidigare operationer och eventuella anatomiska avvikelser noterade där. Det kan finnas koagulopatier, allergier mot antibiotika, information om komplicerad narkos och så vidare. Läkaren som utför operationen är ansvarig för ditt liv när du väl ligger på bordet och vill inte bli av med sin licens därför att du är motsträvig.
Citera
Medlem
Citat:
Är det ens intressant att läsa något som hände för 10 år sedan och i en annan del av området och även inom ett helt annat område?
Ja det kan vara intressant
En av läkarna på vårdcentralen tror inte på att jag inte tål cortison
Men hon istället vägrar att läsa dom journalanteckningar som finns om detta
Hon är istället av devisen
Vet jag inte om det finns det inte
Citera
Idag, 21:54
Medlem
Magnificoos avatar
Citat:

Be om en second opinion, det är din rättighet.
Citera
Idag, 21:55
Medlem
Citat:
Jag VET att det finns MÅNGA sådana läkare. Otroligt många. Det är fakta. Det är bra att media uppmärksammar dessa sadisdiska typer som skadar kvinnor för livet.

Jag tror inte läkaren gör nånting. Sluta med denna sorgliga samhället är emot mig mentalitet. Det är jävligt mkt WT över det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in