Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
Igår, 14:40
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Ja men äsch det var ju välmenande 🙂

Japp
Citera
Igår, 19:36
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnopiraten
Dilemmat:till råga på allt har han utvecklat en irrationell rädsla för att få ett barn som det är "nåt fel på", delvis pga att en av hans närmsta vänner har ett barn med autism.

Det är allt annat än en irrationell rädsla. Sammantaget har cirka 10–15 % av barn i Sverige NPF. Sett till hur skola och föräldrar beskriver tillvaron med NPF-barn är det tydligt att det är ett helvete. Studier visar dessutom att män över 40 har högre risk för att få barn med autism jämfört med yngre män. Det är mycket klokt att innan barnen kommer fundera över hur starkt barnsuget är om barnet föds med NPF. Känns det då inte lockande så är det bättre att avstå barn sett till hur hög risken faktiskt är för att få NPF-barn.
Citera
Igår, 20:08
Medlem
Citat:
Jag är 32 år gammal och har inga barn. Min kille är 44 och har en snart femåring sedan innan. Jag vill väldigt gärna ha barn och då med just honom och ingen annan. Har varit ihop i snart 1 år och jag klickar bra med hans barn.

Dilemmat: han har på sistone blivit rejält kluven till fler barn. Småbarnåren var präglade av bråk med exet och till råga på allt har han utvecklat en irrationell rädsla för att få ett barn som det är "nåt fel på", delvis pga att en av hans närmsta vänner har ett barn med autism. Å andra sidan säger han att han gillar tanken på ett syskon till sitt barn så i grunden knns det som att han VILL men inte VÅGAR. Att han skulle våga om det fanns garantier för att allt går väl men det kan ju ingen ge honom, någonsin.

Jag har kollat up min fertilitet och jag har tydligen utmärkt äggkvalitet. Jag vill inte ha barn NU utan vill bygga en mer stabil relation. Dock vill jag inte vänta i mer än 2 år.

Det känns även kränkande för mig att han satsade på barn med en kvinna som sitt ex men tvekar med mig. Exet som både var flera år äldre än vad jag är nu plus sjukpensionär pga psykisk sjukdom medan jag är yngre, har stabilt psyke och ekonomi.

Förutsättningarna är så mycket bättre och jag känner mig emellanåt rätt bitter, inte minst som det är första gången i hela mitt liv jag träffar någon det klickar till 100% på alla plan med.

Finns det någon som varit i samma sits? Kan sådana här rädslor lösa på något sätt? Jag går sönder.

Skaffa barn - tiden springer iväg och du blir barnlös och bitter. 32 idag, men snart 37 och då börjar det bli jobbigare, du har inte mycket tid
Citera
Igår, 20:29
Medlem
Citat:
Jag är 32 år gammal och har inga barn. Min kille är 44 och har en snart femåring sedan innan. Jag vill väldigt gärna ha barn och då med just honom och ingen annan. Har varit ihop i snart 1 år och jag klickar bra med hans barn.

Dilemmat: han har på sistone blivit rejält kluven till fler barn. Småbarnåren var präglade av bråk med exet och till råga på allt har han utvecklat en irrationell rädsla för att få ett barn som det är "nåt fel på", delvis pga att en av hans närmsta vänner har ett barn med autism. Å andra sidan säger han att han gillar tanken på ett syskon till sitt barn så i grunden knns det som att han VILL men inte VÅGAR. Att han skulle våga om det fanns garantier för att allt går väl men det kan ju ingen ge honom, någonsin.

Jag har kollat up min fertilitet och jag har tydligen utmärkt äggkvalitet. Jag vill inte ha barn NU utan vill bygga en mer stabil relation. Dock vill jag inte vänta i mer än 2 år.

Det känns även kränkande för mig att han satsade på barn med en kvinna som sitt ex men tvekar med mig. Exet som både var flera år äldre än vad jag är nu plus sjukpensionär pga psykisk sjukdom medan jag är yngre, har stabilt psyke och ekonomi.

Förutsättningarna är så mycket bättre och jag känner mig emellanåt rätt bitter, inte minst som det är första gången i hela mitt liv jag träffar någon det klickar till 100% på alla plan med.

Finns det någon som varit i samma sits? Kan sådana här rädslor lösa på något sätt? Jag går sönder.

Att skaffa barn är ett mycket stort åtagande. Vill man inte så bör man inte tvinga eller övertala någon till att bli förälder. Det har ingenting med hans känslor för dig att göra. Ingen bör tvingas till kompromiss. Det är helt enkelt för stor fråga.
Citera
Igår, 21:16
Medlem
Citat:

Är du sur för att hon är sjukpensionär eller är det för att hon kanske e snyggare än dig som du känner dig kränkt?
Citera
Igår, 21:24
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Japp
🙂
Citera
Igår, 21:37
Medlem
Citat:
Jag vet att han ville ha barn med sitt ex och var drivande i frågan. Hon var motvillig, vilket spär på min osäkerhet. Och jag VET. Osäkerhet är sjukt oattraktivt. Varför ville han ha barn med en SÅN kvinna? Anledningen till att det dröjde för honom var delvis karriärmässiga. En sak jag inte får ihop är att han var nära på att dumpa henne innan de skaffade barn. Han var less på relationen och att hon bara isolerade hemma och inte jobbade. Hur kul är det för barnet att ha en sån mamma? Många frågor.

Jag har absolut inte varit någon festande tjej, alltid vatit ganska hemmakär. Tyvärr tog det slut med migg ex innan jag var 30. Vi blev ihop som unga och växte åt helt olika håll

Jag tror du har helt rätt stt det kan ha motsatt effekt att pressa honom. Han lär ju bli anti bara pga det. Huruvida det känns 100% för honom kan jag ju inte veta helt säkert men han har sagt att jag är speciell för honom och att han är kär i mig osv.

En SÅN kvinna ... Du är jävligt dömande. Dessutom är den kvinnan mamman till din styvson... Du borde ha en respekt och helt annan ton mot henne för barnets skull om inte annat.
Citera
Igår, 21:40
Medlem
Känns ju som om det redan finns ett par trådar om samma scenario? Dvs osäker man, kille som använder avbrutet samlag etc

För eventuella framtida barn borde ts se sig om efter annan partner. Barn förtjänar att vara efterlängtade, av båda föräldrarna.
Citera
Igår, 22:05
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Fetat.

Du har stabilt psyke men blir kränkt för att han skaffat barn med vad du anser är en sämre kvinna? Du "går sönder". Du vill ha barn BARA med honom och ingen annan. Är du mästare i självbedrägeri? Den bild jag får av dig är allt annat än positiv. Du ger dig själv bilden av att vara en ganska hemsk person. Den man väljer att skaffa barn med är ett av de absolut viktigaste besluten en person tar i sitt liv. Han har gått på en smäll redan. Du vill att han ska göra samma sak med dig? Hur kan du vara så hemsk att du vill "tvinga" honom att göra om samma misstag han redan har begått i sitt liv för att du vill det? Du låter som en ärkeegoist.

// CC
Citera
Idag, 00:26
Medlem
TS -- jag är ledsen för din skull. Men du har redan fått ett svar av din sambo.

Han vill inte.

Du kan fortfarande träffa en ny man som längtar efter barn lika mycket som du. Någon som också delar dina intressen och värderingar.
Citera
Idag, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Ni har inte varit ihop ett år, och du tänker att det är en bra idé att få ett barn ihop inom två år?? Du låter jävligt omogen som ens tänker på barn i er relation, ni känner inte varandra ordentligt.

Och ja, släpp honom. Er relation kommer inte vara mogen för barn på MINST fyra år till, helst sex år, och då är din gubbe 50.

Det finns många som lyckats med det, snarare en regel än ett undantag efter en viss ålder.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in