2011-03-13, 21:59
Medlem
ThemeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghozt
Varfr skulle det vara ett problem? Kollar de din post annars?
Om ngon nu undrar fr du vl dra till med att du bestllt typ en t-shirt eller vadsom. Det str p paketet att det kommer frn Holland om du undrar.
Lycka till!

Ok tack fr svaret!
Det jag funderade p var att eftersom de nu antagligen inte ser mitt namn s kanske de inte levererar paketet. Har dock chattat med ngon p sidan och det verkar ha lst sig. De kollar inte min post

BTW, har funderat p var den ska st. Har funderat p under skrivbordet vid ett element s den hller temperaturen, men visst ska den ha lite ljus ocks? Ska man kpa en skrivbordslampa eller liknande och ha den riktat mot undersidan av arbetsytan? Tips r mer n vlkomna!
Citera
2011-03-13, 23:22
Medlem
Rackens avatar
Citat:
Om det har kommit lite svart (sporer?) p marken och p kanterna av psen r det frstrt d?

Nej oroa dig inte fr det!

Citat:
Ursprungligen postat av ThemeBoy
Ok tack fr svaret!
Det jag funderade p var att eftersom de nu antagligen inte ser mitt namn s kanske de inte levererar paketet. Har dock chattat med ngon p sidan och det verkar ha lst sig. De kollar inte min post

BTW, har funderat p var den ska st. Har funderat p under skrivbordet vid ett element s den hller temperaturen, men visst ska den ha lite ljus ocks? Ska man kpa en skrivbordslampa eller liknande och ha den riktat mot undersidan av arbetsytan? Tips r mer n vlkomna!

Nr jag krde s gjorde jag s att ljuset kom ovanfr svamparna. Dels fr att dem skulle strcka p sig och vxa rakt och inte som snea bananer, jag stalde mina boxar p ett fnsterbrde och under de sitter ett element ca 20 cm ifrn.Drog p vrmen p elementet lite extra s fnsterbrdan skulle bli varm, d vart svamparna glada kan jag sga dig
Citera
2011-03-14, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThemeBoy
Ok tack fr svaret!

1. Flytta hemifrn innan du brjar odla ditt eget knark.
2. Svamp s som Cubensis lever inte utav Fotosyntes (om jag frsttt det rtt), dvs svampen behver inte ljus fr att vxa. Dremot behver Cubensis ljus fr att initialt veta riktning den ska vxa i.
S fr att inte riskera att svampen vxer nedt i ldan behvs lite dagsljus "uppifrn" fr att den ska vxa uppt l ldan(ocks ganska oskert, trots normalt dagsljus uppifrn. Av egen erfarenhet).
Citera
2011-03-14, 10:50
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorDosKetamin
1. Flytta hemifrn innan du brjar odla ditt eget knark.
2. Svamp s som Cubensis lever inte utav Fotosyntes (om jag frsttt det rtt), dvs svampen behver inte ljus fr att vxa. Dremot behver Cubensis ljus fr att initialt veta riktning den ska vxa i.
S fr att inte riskera att svampen vxer nedt i ldan behvs lite dagsljus "uppifrn" fr att den ska vxa uppt l ldan(ocks ganska oskert, trots normalt dagsljus uppifrn. Av egen erfarenhet).
Dr har du helt rtt. Ljuset r enbart till fr att locka svampen att vxa uppt, precis som du skriver.
Citera
2011-03-14, 16:25
Medlem
No_lifers avatar
Hej igen killar!

Skrdade min frsta flush fr exakt en vecka sen. Satte den i vatten frra tisdagen. Den andra flushen kom frvnansvrt fort (fr mig iaf). Har kanske ett 30 svampar som r i ganska sent stadie, dom 3 strsta har slppt sina hattar redan. Men majoriteten har fortfarande ollonformade hattar. Jag upptckte frut att det r sjukt mycket vitt "ludd" p svamparnas ftter, ska det vara s? vad r det?

Tacksam fr svar
Citera
2011-03-14, 17:09
Medlem
Rackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
Hej igen killar!

Skrdade min frsta flush fr exakt en vecka sen. Satte den i vatten frra tisdagen. Den andra flushen kom frvnansvrt fort (fr mig iaf). Har kanske ett 30 svampar som r i ganska sent stadie, dom 3 strsta har slppt sina hattar redan. Men majoriteten har fortfarande ollonformade hattar. Jag upptckte frut att det r sjukt mycket vitt "ludd" p svamparnas ftter, ska det vara s? vad r det?

Tacksam fr svar

Det r inget du behver oroa dig fr, p en del av mina svampar s va halva svampen tckt med detta
Citera
2011-03-14, 17:23
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racken
Det r inget du behver oroa dig fr, p en del av mina svampar s va halva svampen tckt med detta

Okej gtt de.. Hur lnge br jag vnta med att skrda dom tre mogna svamparna? Med tanke p deras polare som inte har kommit lika lngt n.
Citera
2011-03-14, 17:42
Medlem
Citat:
Om det har kommit lite svart (sporer?) p marken och p kanterna av psen r det frstrt d?

Gr att skrapa upp
Citera
2011-03-15, 12:42
Medlem
Rackens avatar
Citat:
Okej gtt de.. Hur lnge br jag vnta med att skrda dom tre mogna svamparna? Med tanke p deras polare som inte har kommit lika lngt n.

Du kan skrda dem nr hatten har slppt och brjat utvidga sig, brjar hatten bli svart eller mrkare s plocka dem direkt
Citera
2011-03-15, 13:56
Medlem
Bockstensmannens avatar
Fan verkar som tredje flushen bara blir massa sm aborter?! Vad r det fr fel nr det blir s? Det har vxt i kanske 5-6 dagar och ingen har blivit mer n 2 cm
Citera
2011-03-15, 16:43
Medlem
No_lifers avatar
Nr jag satt och klippte upp mina svampar idag s var de grna p insidan.. r detta mgel???
Citera
2011-03-16, 10:38
Medlem
Rackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Fan verkar som tredje flushen bara blir massa sm aborter?! Vad r det fr fel nr det blir s? Det har vxt i kanske 5-6 dagar och ingen har blivit mer n 2 cm

Ju fler flushar det gr desto mindre svamp kommer det att vxa, det kan vara s att din lda hller p att d ut. Mina kom aldrig lngre n 3 flushar

Citat:
Nr jag satt och klippte upp mina svampar idag s var de grna p insidan.. r detta mgel???

Kan du fixa en bild s kan det bli lttare att bedmma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in