Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-06, 20:19
Medlem
blackspiders avatar
Om det är någon här som bosparar i HSB och fått lägenhet den vägen så hojta!
Citera
2009-04-07, 09:23
Medlem
Csabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackspider
Om det är någon här som bosparar i HSB och fått lägenhet den vägen så hojta!

En kompis till mig fick lägenhet den vägen för ung. 4 år sedan. Riktigt fin etta på Ribersborg. Vad är det du vill veta?
Citera
2009-04-07, 09:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Är det någon som vet hur lång kötid det krävs hos bostadsbolaget Heimstaden för att få en 1-2 rok i Malmö?
Heimstaden är dock ingen jag skulle vilja ha som hyresvärd..
Citera
2009-04-07, 12:22
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Csaba
En kompis till mig fick lägenhet den vägen för ung. 4 år sedan. Riktigt fin etta på Ribersborg. Vad är det du vill veta?

Typ, hur lång kötid (dvs. hur många bosparpoäng som krävs) för att få en hygglig 1-2 rok i Malmö?

Bosparar själv i HSB och funderar på att flytta till Malmö.
Citera
2009-04-07, 12:23
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Heimstaden är dock ingen jag skulle vilja ha som hyresvärd..

För att?
Citera
2009-04-07, 14:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
För att?
Här kan du läsa lite:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=827246
Citera
2009-04-08, 08:22
Medlem
Csabas avatar
Jag tror han bosparade ganska länge. Åtminstonde 10 år, men så fick han också exakt den lägenheten han ville ha. Så tyvärr kan jag inte svara på din fråga.

Läs mer här.

http://sydsvenskan.se/malmo/article4...enheterna.html
Citera
2009-04-08, 08:59
Medlem
Heruls avatar
Sådana ställen finns inte i Malmö. Det enda man kan säga med säkerhet är att vissa har mer och andra mindre av packet...

BO01 är knappast förskonat. Alla skånes muskingar verkar samlas där för att flasha och kaxa när det är varmare än 5 grader..
Samma sak med Sibbarb som i folkmun kallas persiska viken. Bara araber som är där på somrarna. Ska man bada och sola vid stranden söder om ribban får man dra till Klagshamn.

Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Statsdelar som inte har problem med stadens kulturberikare är följande..

Gamla Väster (Gamla Malmö, nära centrum)
Västra Hammnen (Bo01)
Rönneholm (Bor själv här) Perfekt för ungdomar.
Ribersborg (Vid stranden)
Fridhem (gränsar till Mellanheden och Ribersborg)
Mellanheden (Erikslusts) Bara massa pensionärer och barnfamiljer
Limhamn (Gamla och Nya)
Bunkeflo
Sibarp (Räkna med pundare på kampingen, och en helvetes massa blattar på sommaren)

Till Dessa områden har inte blattarna råd att flytta.
Citera
2009-04-08, 09:01
Medlem
Heruls avatar
När det gäller hyreslägenheter är det bara MKB som har kösystem. Alla de privata gör lite som de själva vill!
Citera
2009-04-08, 09:04
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Csaba
Jag tror han bosparade ganska länge. Åtminstonde 10 år, men så fick han också exakt den lägenheten han ville ha. Så tyvärr kan jag inte svara på din fråga.

Läs mer här.

http://sydsvenskan.se/malmo/article4...enheterna.html

Okej, jag har bosparat i 21 år så det ska kanske lösa sig.
Citera
2009-06-15, 20:51
Bannlyst
Det finns många trevliga områden i Malmö. Holma, Kroksbäck och Rosengård beskrivs ofta som jobbiga ställen men det stämmer inte för fem öre. Tvärtom träffar den som bosätter sig där vänliga och trevliga människor från hela världen. Har man själv udda tider kan det vara kul att det finns många vuxna hemma på dagarna – om man vill ha någon att umgås med. Möllan är också bra. Där finns som alla vet en massa serveringar, ölställen och restauranger där unga intelektuella träffas och byter tankar och kunskaper – som Wien vid förra sekelskiftet ungefär.
Citera
2009-06-15, 22:19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Det finns många trevliga områden i Malmö. Holma, Kroksbäck och Rosengård beskrivs ofta som jobbiga ställen men det stämmer inte för fem öre. Tvärtom träffar den som bosätter sig där vänliga och trevliga människor från hela världen. Har man själv udda tider kan det vara kul att det finns många vuxna hemma på dagarna – om man vill ha någon att umgås med. Möllan är också bra. Där finns som alla vet en massa serveringar, ölställen och restauranger där unga intelektuella träffas och byter tankar och kunskaper – som Wien vid förra sekelskiftet ungefär.

Tröttnar du aldrig på att trolla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in