Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-14, 16:26
Medlem
SadCats avatar
Hej hej.
Fick nyligen hem 50st från FP. Har aldrig provat Ikto förut så undrar därför lite om nybörjar dosering.
Har provat etizolam och stesolid förut, den sist nämnda funkar inte alls på mig...
Är inte ute efter något rus eller något, vill bara känna mig allmänt lugn och avslappnad. Har en del ångest problem och känner mig oftast stressad/uppjagad av ingen större anledning.

Det är 2mg:are som jag har fått.

Är tacksam för svar, Katten.
Citera
2012-03-16, 02:06
Medlem
Hej!

Det ligger till så här att min farsa har stulit mina behållare som jag förvarar iktorivil i . Nu har jag lyckligtvis hittat några av burkarna (ska finnas 5st med 100st 2mg i varje) men han kommer ju såklart märka så småningom att burkarnas innehåll sinar, jag kan ju såklart inte låta bli att äta dom.

Så här ser dem alltså ut http://www.fass.se/LIF/content/table...19741101000060 (för er som inte vet)

Finns det något liknande man kan köpa lagligt på apoteket eller på något annat ställe och stopa i burkarna utan att han misstänker något? Behöver ju inte se ut exakt så, jag kan ju bara säga om han märker någon skillnad att jag hade blandat olika sorters piller från början.

Vore väldigt tacksam om ni kom med något förslag. Kosta vad det kosta vill men jag inte vill göra min pappa besviken genom att jag knaprar piller.

När vi ändå är igång på samma ämne så beslagtog han även nästan 100st 100 milligrams dolcontin (sådana här http://www.fass.se/LIF/content/table...19881028000108. Undrar samma sak här om det finns något liknande men inte ger något rus. (Ber om ursäkt för det sista eftersom det inte handlar om benzo)

Skulle bli riktigt tacksam om någon kom med bra tips. Godis kan också funka men då ska det helst inte lukta.

Sub8or hade jag en del också om ni vet något som liknar det.
Senast redigerad av Gangstah4life92 2012-03-16 kl. 02:09.
Citera
2012-03-16, 03:41
Medlem
Vad ska man tänka på när man blandar ikto och tram?
Vissa säger att de är lugnt medan andra säger att risken för andningsdepression är hög och många faller av pinnen pga denna combon.

Någon som kan ge mig ett säkert svar?
Citera
2012-03-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulagubben2
Vad ska man tänka på när man blandar ikto och tram?
Vissa säger att de är lugnt medan andra säger att risken för andningsdepression är hög och många faller av pinnen pga denna combon.

Någon som kan ge mig ett säkert svar?

Kört det hur mkt som helst och det funkar bra, och jag har varit uppe i väldigt höga doser (1mg ikt och 1800mg tram) och det funkar prima.

Fick en redlig laddning i2 igår som jag ska testa med oxy, det där däremot en farligare kombo, men ack så skönt!
Citera
2012-03-16, 11:51
Medlem
SadCats avatar
Ikto vart ju fantastisk som ångestdämpande/avslappnande. Provade för första gången för 2 dagar sedan. Påminner om etizolam, men steget bättre om man säger så. Bättre ångestdämpning och skönare muskelavslappning.

Hur är tolerans utvecklingen på Ikto?
Om man skulle ta en 2mg:are varannan dag eller liknande?

Har i stort sett alltid ångest, känner mig stressad/uppjagad av ingenting egentligen, värre ibland å då åker rakbladen fram , bra att ha dessa piller då...

Hursomhelst, SadCat joinar fancluben!
Citera
2012-03-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Hej!

Det ligger till så här att min farsa har stulit mina behållare som jag förvarar iktorivil i . Nu har jag lyckligtvis hittat några av burkarna (ska finnas 5st med 100st 2mg i varje) men han kommer ju såklart märka så småningom att burkarnas innehåll sinar, jag kan ju såklart inte låta bli att äta dom.

Så här ser dem alltså ut http://www.fass.se/LIF/content/table...19741101000060 (för er som inte vet)

Finns det något liknande man kan köpa lagligt på apoteket eller på något annat ställe och stopa i burkarna utan att han misstänker något? Behöver ju inte se ut exakt så, jag kan ju bara säga om han märker någon skillnad att jag hade blandat olika sorters piller från början.

Vore väldigt tacksam om ni kom med något förslag. Kosta vad det kosta vill men jag inte vill göra min pappa besviken genom att jag knaprar piller.

När vi ändå är igång på samma ämne så beslagtog han även nästan 100st 100 milligrams dolcontin (sådana här http://www.fass.se/LIF/content/table...19881028000108. Undrar samma sak här om det finns något liknande men inte ger något rus. (Ber om ursäkt för det sista eftersom det inte handlar om benzo)

Skulle bli riktigt tacksam om någon kom med bra tips. Godis kan också funka men då ska det helst inte lukta.

Sub8or hade jag en del också om ni vet något som liknar det.

Dolcontin-pillrena tycker jag var väldigt lika Dyklofenak 25mg, finns på apoteket.
Om de kommer bli särskilt billigt däremot vet jag inte. Gå och kolla vad dyklofenaken kostar.

Den andra borde du kunna spä med vilken billig tablett som helst nästan.
Flourtabletter sånna man tar innan man lägger sig? blir de billigt på köpet också.
Citera
2012-03-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad

Jag kan käka 6mg ikto o pissa rent redan efter t.ex. 6timmar.

Det låter skönt att höra, ska inte pissa försen på måndag
Citera
2012-03-16, 17:00
Medlem
Bullsquids avatar
Vet någon hur lång tid det tar innan toleransen går ner lite på ikto ? Käkat sen i söndags nu... ca 4-6 mg om dagen...ibland lite mer kanske...svårt attt minnas. Men nu imorse tog jag 4mg sen 6mg etizolam men nu har jag inte tagit nåt sen dess o detta va kl 9-10.

Hur länge måste jag vänta för att bli go på 4-6mg ikto igen (vill inte käka mer än så, för att jag riskerar bli för väck då samt käka upp alla och göra dumheter/få blackouter + kan inte fixa mer nu heller)

Skulle det funka bara köra på etiz nåra dar ist eller är det korstolerans mellan ikto och ezi?? nån som vet?

Ska på fest snart med, kanske dumt att stoppa i sej ikto innan då?? har öl så det räcker annars
känner hur jag blitt lite slö...sovit en stund innan med
Senast redigerad av Bullsquid 2012-03-16 kl. 17:03.
Citera
2012-03-16, 19:56
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEORGE83
FP's 2mg Ikto känndes som 0.5mg Svenska iktorivil
Blev själv besviken

Menar du de i lösvikt? Låtsas-Roche? Tror helt enkelt det är väldigt ojämn kvalitet det är ju något pakistanskt hopkok ایکتوریویل پاکستانی، کلونازیپام ۲ میلی گبرم, tabletterna innehåller säkert allt mellan 0,1 mg till 4 mg, och det kan hända att om man använder halvor och fjärdedela så kan det säkert finnas såna områden i tabletten som inte har något klonazepam i alls, medan den andra delen har mer än vad en halva ska innehålla, det är ju ganska vanligt att det är så med Pakistanska klonazepam och diazepam, Thai och Filipinska diazepam likaså. Tänker speciellt på det ganska extrema fallet med de pakistanska diazepamtabletterna som var stämplade med FZ, om ni minns dem, som föll sönder till pulver så fort man tog på dem, och som var extrema i hur ojämnt innehåll det var i dem, många av dem verkade inte ha något diazepam i alls, möjligen 0,1 mg, medan vissa var jättestarka, säkert 25-30 mg, fast det var vanligare med för lite än för mycket, men de verkade helt enkelt inte kunna blanda pulvret särskilt väl, och pillertryckningen var de tydligen rätt dåliga på också eftersom de blev till blått pulver av normal hantering och beröring.
Fast de jag har provat hittills av FPs paki-roche-ikto (bara ¼ tablett vid två tillfällen under dagen) hade iaf så mycket effekt som jag hade förväntat mig av en riktig roche 2 mg ikto.
Nu har jag visserligen inte tagit just ikto sedan jag bodde i USA för 6-7 år sedan. Min flickvän där matade mig med "klonipin" som de kallas där, för att jag mådde riktigt dåligt i det förhållandet och ville hem till Sverige, men hon försökte hålla kvar mig och tyckte att det var rimligt att stoppa i mig 2-4 mg klonazepam per dag för att hålla mig passiv.
Men jag har tagit mycket andra slags benzo sedan dess, men inte just ikto.
Fast på allra sista tiden (sista 4 månaderna har jag inte tagit benzo alls), och sista månaden har jag börjat sub program för att sluta opiater, men jag har lite svårt att hålla mig ifrån ångestdämpande droger för jag mår så skit.
Speciellt nu när de satt mig på en antidepressiv tablett, SNRI, Cymbalta, som gör att jag känner mig riktigt speedad, riktigt ruskig känsla, avskyr stimulantiaeffekter, pupillerna är så stora att det knappt syns något iris. Tjuter i öronen och alla muskler är spända, gnager tänder och tungroten krampar så att jag inte kan svälja vätska utan att nästan drunkna, plus att jag knappt kan pissa och jag är helt röd i ansiktet, men de säger att det ska gå över efter några veckor.
Jag stod inte ut och ville lugna ner de här känslorna, lyckades hålla mig två kvällar trots det här eländet för att jag vill helst följa reglerna för min sub-behandling, vilket innebär total drogfrihet, för de har varit så schysta mot mig på beroendevården, vill inte svika dem helst, men det kändes så hotfullt och läskigt så jag tog en ikto idag trots att jag säkert kommer att pisstestas i början av nästa vecka igen och jag vet ju att ikto sitter i länge, men jag kunde helt enkelt inte stå ut med smärtan.
Det funkade riktigt bra mot kramperna och jättepupillerna och tjutet i öronen och viktigast av allt: mot den svarta skrikande hemskheten som bor i mitt bröst, och då tog jag ändå bara ¼ av en sån 2mg ikto Pakistan-Roche i lös påse från FP, just den tabletten verkade iaf vara 2mg, för jag fick rätt mycket effekt av bara den fjärdedelen. Senare på kvällen har jag tagit en till fjärdedel.

Blev dock skittrött nu i kombination av subben, känns som när jag får lågt kortisolvärde, sitter och somnar och dreglar hela tiden, somnade i 3 timmar i en konstig ställning på en pall köket förut gjorde förjävligt ont i ryggen och baken när jag vaknade upp. Vill inte jag ska slockna så igen, för då kanske jag aldrig vaknar upp igen, så jag har tagit lite hydrokortisontabletter för att inte få farligt låga kortisolnivåer. Googlade lite om saken det verkar som att ikto+opioider kan orsaka såna väldiga kortisolnivå-fall, fast det är ovanligt.

Men ikton från FP var väl ändå bra för det priset och med tanke på att det var inrikes postkranköp. Klart att det är fejk inte äkta roche, och de har ojämn kvalitet, men det tycker jag man får begripa att det är om man köper från postkranar i lösvikt något som heter "Roche" med såna priser. Kan möjligtvis vara Roche lokala fabrik i Pakistan (Roche gör ju inte alla mediciner i Schweiz, även om mycket av forskningen och administrationen och den första Roche-fabriken finns där) som tillverkar dem men har dålig koll på var sakerna tar vägen på grund av laglösheten och korruptionen i Pakistan, men jag gissar att det är mer sannolikt någon som helt enkelt tillverkar dem olagligt och trycker "Roche" på dem.

Fan att jag aldrig kan skriva inlägg av normal längd. Hoppas innehållet är någorlunda läsvärt iaf.
Senast redigerad av Herr Kantarell 2012-03-16 kl. 20:05.
Citera
2012-03-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftare
Kört det hur mkt som helst och det funkar bra, och jag har varit uppe i väldigt höga doser (1mg ikt och 1800mg tram) och det funkar prima.

Fick en redlig laddning i2 igår som jag ska testa med oxy, det där däremot en farligare kombo, men ack så skönt!
1mg är ju inte förjävla högt imo.
låt säga 2mg och 500mg tram ska alltså inte vara några problem?
Citera
2012-03-19, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulagubben2
1mg är ju inte förjävla högt imo.
låt säga 2mg och 500mg tram ska alltså inte vara några problem?

Hoppas det, mår fint efter 8mg och 1,2g tram.
Citera
2012-03-19, 14:07
Medlem
Alltings avatar
Iktoviril är skitbra tycker jag. Tycks inte utveckla någon tolerans som med andra benzo, exempelvis nitrazepam.

Får 1,5mg dagligen. Har jag lekt med godis som är centralstimulerande tar jag alla 0,5: or på kvällen, har jag olustkänslor och ångest så räcker det med en 0,5mg. Åt förr i tiden en massa diazepam och oxazepam och kunde bryta (miss)bruket av detta med hjälp av iktoviril.

Kan även klara mig på en 0,5mg per dag utan att må kass så efter 3 år på denna medicin kan jag nog sluta ganska snabbt om jag vill utan förjävliga utsättningssymtom.

Det är säkert svårare om man knaprar 5-10mg om dagen, men jag upplever ingen eufori av sådana doser så själv har jag ingen anledning att gå upp i dos.

Ni som är uppe runt 10mg per dag, blir ni euforiska i samma utsträckning som ni blir flöddrade eller ökar endast "nu har jag mjukt sidentyg i huvudet i stället för en slamrande fabrik"... jag vet inte hur jag ska beskriva det, men "blir ni gladare" på 10mg än på 2mg, eller bara mer frånkopplade(tänker bara att ni kanske kan må lika bra på en lägre dos om ni känner efter mer)?

(använder benzo jävligt försiktigt eftersom jag lekte llite mycket med fem gram fenazepam när det var lagligt... hehe.... shit. Höll på att skjuta av en nyårsraket inne på systembolaget men inte fan hade jag någon eufori under de månader de grammen räckte - har inte förstått att jag överlevde utan värre R eller men, det har jag nog minnesförlusten att till stor del tacka för)

Sorry för skitsnacket, har lite för mycket tid över i dag och det är mindre tråkigt att skriva ett inlägg på fb än att inte göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in