Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-10, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtask
Jag har ca 50 mg Rivotril som jag har liggandes hemma i väntan på annat. Har aldrig tagit klonazepam tidigare, brukar hålla mig till alpra. Vad kan jag förvänta mig för effekt? Hur många ska jag ta åt gången? Hur fort slår dom på?
(Ja, jag är för lat för att läsa igenom hela tråden)

Tacksam för svar
Hyfsat långtidsverkande och de är även muskelavslappnande. Svårt säga men 2mg om dagen borde räcka men många faktorer som spelar in. Inte säkert du märker effekten även om de hjälper likväl men kanske inte på full potential.
Citera
2022-10-10, 02:40
Medlem
Vargtasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Hyfsat långtidsverkande och de är även muskelavslappnande. Svårt säga men 2mg om dagen borde räcka men många faktorer som spelar in. Inte säkert du märker effekten även om de hjälper likväl men kanske inte på full potential.

Tack för ditt svar så här mitt i natten

Skönt att dom är långtidsverkande, det saknar jag hos alpran. Men verkar de lika länge som diazepam eller något kortare? Diazepam sitter ju i ruggigt länge menar jag. Skönt att de är muskelavslappnande med.
Har du koll på hur de är att "flumma" på, om man skulle ge sig på att prova det? Hur blir man då?
Citera
2022-10-10, 02:45
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar så här mitt i natten

Skönt att dom är långtidsverkande, det saknar jag hos alpran. Men verkar de lika länge som diazepam eller något kortare? Diazepam sitter ju i ruggigt länge menar jag. Skönt att de är muskelavslappnande med.
Har du koll på hur de är att "flumma" på, om man skulle ge sig på att prova det? Hur blir man då?
Halveringstiden är ungefär hälften så lång som mot diazepam. Tre till fyra gånger längre än alprazolam. Du får se hur de verkar på dig då vi alla har olika uppfattning hur de påverkar oss. Ingen aning hur det är att flumma på klonazepam. Med alkohol lär de funka som benso överlag.
Citera
2022-10-10, 03:15
Medlem
Vargtasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Halveringstiden är ungefär hälften så lång som mot diazepam. Tre till fyra gånger längre än alprazolam. Du får se hur de verkar på dig då vi alla har olika uppfattning hur de påverkar oss. Ingen aning hur det är att flumma på klonazepam. Med alkohol lär de funka som benso överlag.

Undviker gärna alkohol och benz tillsammans. Har otrevliga erfarenheter av den kombinationen.
Men jag tackar för all hjälp du gett ändå, även om jag inte fick svar på alla mina frågor. Kanske någon erfaren flummare hoppar in i tråden när det blir dag igen och kan ge mig lite mer info.

Må gott!
Citera
2022-10-10, 10:14
Medlem
Vargtasks avatar
Citat:
Jag har ca 50 mg Rivotril som jag har liggandes hemma i väntan på annat. Har aldrig tagit klonazepam tidigare, brukar hålla mig till alpra. Vad kan jag förvänta mig för effekt? Hur många ska jag ta åt gången? Hur fort slår dom på?
(Ja, jag är för lat för att läsa igenom hela tråden)

Tacksam för svar

För att svara på min egna fråga. Det händer inte mycket tycker jag. Har jag blivit blåst? Det är Rivotril i blister, så det borde ju vara "the real deal" tycker man. Säljaren försäkrade att det var direkt från tillverkaren på Balkan.
Tycker jag har tryckt i mig bra många nu, säkert 20 mg, men jag känner inte mycket. Det enda jag kan ana är att min sociala fobi känns något lättad. Men min vardagliga ångest sitter kvar. Likaså initiativlösheten och den allmänna deppigheten.
Ska det kännas så här? Blir det inte bättre än så här? Borde jag kanske avvakta lite längre och invänta effekt eller borde jag helt enkelt trycka i mig mer? Har hört att grapefrukt kan boosta. Är det något jag borde prova? Har en liggande i kylen nämligen.
Frågorna är många..

Vore snällt om någon tog sig tid att svara.
Senast redigerad av Vargtask 2022-10-10 kl. 10:46.
Citera
2022-10-10, 12:03
Medlem
Methoxetamines avatar
Hej har ni hört något om att apoteken kommer få in iktorivil snart igen?
Citera
2022-10-10, 12:25
Medlem
Methoxetamines avatar
Jag ringde till växeln och frågade kring restnoteringen och datumet och de skickade mig vidare till läkemedelsupplysningen ... fick prata med en tjej som informerade att förra veckan fick de bekräftelse på att iktorivilen den 17 oktober kulle gå att leverera igen. Frågade bara om 0,5mg nu men jag kan inte tro att det skulle disinkludera 2mg tabbarna.

Men det har flyttats fram två gånger sa hon så man vet ju aldrig. Men hon tyckte att det borde stämma sedan de fick informationen bara för en vecka sedan.

Sen sa hon att det tar ju också sen lite tid innan det kommit in till apoteken så det kommer ju inte in den 17e men bli möjlig att leverera igen då.

Hoppas det inte blir mer framskjutningar nu.
Citera
2022-10-10, 12:46
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetare52
Ni som brukat ikto i mängderna 2mg till max 6mg under lång tid, har det påverkat minnet? Långtids och korttids? Vad är era erfarenheter?
Jag har ätit 4 mg mellan 2004 o 2018, men mina minnesstörningar från 00-talet har jag alltid skyllt på de ECT-behandlingar jag fick då, men det skulle lika gärna varit bensodiazepinerna som suddat bort delar av minnet...?
Citera
2022-10-10, 12:48
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Hej har ni hört något om att apoteken kommer få in iktorivil snart igen?
Tidigast den 21:a är ett datum jag hört, men det tar säkert längre tid...
Citera
2022-10-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetare52
Ni som brukat ikto i mängderna 2mg till max 6mg under lång tid, har det påverkat minnet? Långtids och korttids? Vad är era erfarenheter?
Bump
Citera
2022-10-23, 22:57
Medlem
asploevets avatar
Citat:
För att svara på min egna fråga. Det händer inte mycket tycker jag. Har jag blivit blåst? Det är Rivotril i blister, så det borde ju vara "the real deal" tycker man. Säljaren försäkrade att det var direkt från tillverkaren på Balkan.
Tycker jag har tryckt i mig bra många nu, säkert 20 mg, men jag känner inte mycket. Det enda jag kan ana är att min sociala fobi känns något lättad. Men min vardagliga ångest sitter kvar. Likaså initiativlösheten och den allmänna deppigheten.
Ska det kännas så här? Blir det inte bättre än så här? Borde jag kanske avvakta lite längre och invänta effekt eller borde jag helt enkelt trycka i mig mer? Har hört att grapefrukt kan boosta. Är det något jag borde prova? Har en liggande i kylen nämligen.
Frågorna är många..

Vore snällt om någon tog sig tid att svara.

Hur gick det tillslut? 20mg är en hög dos, speciellt utan tolerans. Var det hyffsade ikto bör du ha varit duktigt habbad ett par dagar och säkerligen stoppat i dig fler med tanke på att ömdömet sedan länge är "neutraliserat".

Vänligen
Citera
2022-10-24, 11:50
Medlem
Vargtasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asploevet
Hur gick det tillslut? 20mg är en hög dos, speciellt utan tolerans. Var det hyffsade ikto bör du ha varit duktigt habbad ett par dagar och säkerligen stoppat i dig fler med tanke på att ömdömet sedan länge är "neutraliserat".

Vänligen

Det hände väl inte ett dugg direkt. Lite minnesförlust och skakiga/svaga ben och armar dagen efter bara. Måste fått tag på något riktigt skit antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in