Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-12, 05:23
Medlem
GentlemanJacks avatar
Kalmar fr mig r en harmls sommarstad... Men enl rykten s finns dr relativt tunga namn, vilka representerar div delar av "marknaden".

Har ett par polare frn vstkusten, frmst gbg - som alltid snackar om div figurer som arbetar p vstkusten, men drar sig tillbaks till kalmar. Det handlar ofta, och mycket om narkotika/dopingpreparat. ven inom "vapenindustrin", jag hr ofta talas om den lilla "idyllen" Kalmar i sammanhanget...

I vrigt s har bekanta hamnat i klm med folk frn just Kalmar i samband med privata bilaffrer, frmst merca & bmw. Bredaxlade korta, "otrevliga" filurer frn dels mellanstern men ven norra afrika, libanon mm. Ngon som kan bertta mer?
Citera
2008-01-12, 05:35
Medlem
Packans avatar
Syftar du p knark och vapen med "marknaden"?

Det kan vara s att mnga kriminella vljer ett stlle som Kalmar fr lugnet. Dom r ivg och gr skitgrat, fr att sedan slappa i svenssonvillan i tex. Kalmar. Vad jag vet s har Kalmar inte ngot speciellt hg brottslighet, s busarna kanske r ute efter lugnet. Det ligger ju ganska "centralt" ocks. Hyfsat nra till bde Sthlm och GBG.

Rena spekulationer frn min sida, dock.
Citera
2008-01-12, 05:48
Medlem
GentlemanJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Syftar du p knark och vapen med "marknaden"?

Det kan vara s att mnga kriminella vljer ett stlle som Kalmar fr lugnet. Dom r ivg och gr skitgrat, fr att sedan slappa i svenssonvillan i tex. Kalmar. Vad jag vet s har Kalmar inte ngot speciellt hg brottslighet, s busarna kanske r ute efter lugnet. Det ligger ju ganska "centralt" ocks. Hyfsat nra till bde Sthlm och GBG.

Rena spekulationer frn min sida, dock.
nej det r ju inte s mkt bus i kalmar...men av min uppfattning verkar mnga bakom buset p vstkusten bo i kalmar precis som att man inte grna skrpar ned dr man bor.

r lite nyfiken, har hrt "kalmar" i s mnga sammanhang senaste tiden.
Citera
2008-03-12, 02:35
Medlem
kalmar

Det finns en vldigt hg brottslighet i kalmar vare sig de syns eller inte. Men jag vet att det r en vldigt fucked up stad dr alkohol r ett stort problem. Droger och vld sg man frrut hela tiden alltid brk. De flesta sitter inne och vissa ha flyttat vad jag vet. Det fanns tex ett rekord i kalmar fr mest villa inbrott p en sommar i sverige p expressen vetifan hur de rkande ut de men kalmar lg vldigt hgt uppe. men de lugnat sej nu va ja vet
Citera
2008-03-13, 06:27
Medlem
Undra om brderna Trnqvist r kvar ? och brderna Sjman ?
Citera
2008-03-14, 15:27
Medlem
lobo69s avatar
Bodde p land i brjan av 90-talet. Jobbade p djurparken. Umgicks med en snubbe som jobbade p parken. Han hade en polare som kallades slaktaren. Kraftigt tatuerad. Vet ocks att han hade suttit men fr exakt vad fick jag aldrig veta.Misstnker vldsbrott. Han var i 40-rs ldern.Han blev senare frolyckad och blev lam. Hnde precis innan jag flyttade.

P sin tid var han en tung snubbe. Umgicks en del med dem. Bla. var vi p en pizzeria och kkade. In kom ett gng skinnskallar p 5-6 pers. Fulla och hgljudda. Nr de sg honom blev de tysta som mss. Ledaren i gnget kom fram och frgade om de fick vara p stllet. S lnge ni r tysta och inte str fick de till svar. Jag lovar de sktte sig exemplariskt.

Jag frstr dem lite. Sjlv storvuxen och varit ute och hrjat men den snubben var farlig. Man sg det i hans gon.

Kom dock jvligt bra verens med honom och hade inga problem. Var alltid schysst mot mig.

Undrar vad som hnde med honom.
Citera
2008-03-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobo69
Bodde p land i brjan av 90-talet. Jobbade p djurparken. Umgicks med en snubbe som jobbade p parken. Han hade en polare som kallades slaktaren. Kraftigt tatuerad. Vet ocks att han hade suttit men fr exakt vad fick jag aldrig veta.Misstnker vldsbrott. Han var i 40-rs ldern.Han blev senare frolyckad och blev lam. Hnde precis innan jag flyttade.

P sin tid var han en tung snubbe. Umgicks en del med dem. Bla. var vi p en pizzeria och kkade. In kom ett gng skinnskallar p 5-6 pers. Fulla och hgljudda. Nr de sg honom blev de tysta som mss. Ledaren i gnget kom fram och frgade om de fick vara p stllet. S lnge ni r tysta och inte str fick de till svar. Jag lovar de sktte sig exemplariskt.

Jag frstr dem lite. Sjlv storvuxen och varit ute och hrjat men den snubben var farlig. Man sg det i hans gon.

Kom dock jvligt bra verens med honom och hade inga problem. Var alltid schysst mot mig.

Undrar vad denna "slaktaren" va fr ngon. Eftersom han kallas slaktaren s har han antagligen slaktat mnniskor som man gr med djur. Hngt dom upp och ned, skurit ett strck vid halsen och allt blod rinner ur och sedan skurit upp kropparna i delar. Kan ha varit en lnnmrare t en strre gruppering med grepp om Kalmar dr han har anvnt sig av denna ra metod eller en ledare av e strre gruppering i Kalmar och anvndt sig av den ra metoden

Om det nu e sant som du har skrivit s kan det vara ngra anledningar
Citera
2008-03-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Undrar vad denna "slaktaren" va fr ngon. Eftersom han kallas slaktaren s har han antagligen slaktat mnniskor som man gr med djur. Hngt dom upp och ned, skurit ett strck vid halsen och allt blod rinner ur och sedan skurit upp kropparna i delar. Kan ha varit en lnnmrare t en strre gruppering med grepp om Kalmar dr han har anvnt sig av denna ra metod eller en ledare av e strre gruppering i Kalmar och anvndt sig av den ra metoden

Om det nu e sant som du har skrivit s kan det vara ngra anledningar

Eller s var han helt enkelt bara slaktare till yrket?
Citera
2008-03-14, 21:32
Medlem
skalman1973s avatar
Ja det finns/fanns tunga grupperingar och tunga namn innom 14 mils omkrets frn kalmar ......Bla togs en av sveriges strsta vapenligor innom dessa 14 mil Dock idag r kalmar och vxj tmligen lugna stder folk har vxt upp och skaffat barn ! Ngra sjlvklara eftertrdare fanns inte som tog ver ! Utan nu finns det mest mindre sammanslutningar som har frgreningar till andra stder
Citera
2008-03-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Eller s var han helt enkelt bara slaktare till yrket?

Mycket mjligt
Citera
2008-03-17, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobo69

Det flesta rasister i kalmar blev aldrig stora d de fick stryk av invandrarna. Ja hrt om stora brk frrut i tiderna, rasisterna i kalmar har aldrig dominerat trots att de grannstad med NSF staden Karlskrona. Dom som dominerade i kalmar kom oftast frn stllen som Berga, Norrliden, Funkabo
Citera
2008-03-17, 09:40
Bannlyst
Fanns det inte ngon tungt kriminell snubbe i kalmar/land som kallades typ bisse, nisse stisse eller liknande, har fr mig jag hrt ngot snt!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in