Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sippelinan
Hur fick egentligen Rebecka veta att Rolf var otrogen? Framkommer det i serien?

Har för mig att hon kommer på dom och ser dom pussas eller så. Hon jobbade ju på båten den tiden.
Citera
2013-09-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uno.Kronkvist
Har för mig att hon kommer på dom och ser dom pussas eller så. Hon jobbade ju på båten den tiden.

I vilket avsnitt då? Visas det?
Citera
2013-09-23, 00:03
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sippelinan
I vilket avsnitt då? Visas det?

Minns inte exakt vilket avsnitt det var, antingen slutet av säsong 1 eller början av säsong 2. Ja det visades.
Citera
2013-09-23, 00:47
Medlem
Har kommit till säsong 15 som sändes 1999. Man lägger märke till vilken kulturell skillnad det var från avsnitten från 1992, de stora färgglada kavajerna och de torra frisyrerna har bytts till mer The Sims millenieskifte, t.o.m de stora fladderkavajerna (som Linas cirka 1996) försvann för ett par säsonger sen. Sekreterarnas pärmar är ersatta av datorer, så istället för att fysiskt kolla papper vid företagsspionage tillämpas dataintrång.

De första två säsongerna var bäst, sen spårar det ur med alla dödsfall efter dödsfall, Uno får syner och hittar glömda nycklar hemma hos folk, och när Pehr Silver kom in började serien kännas oseriös. Att Bengtsson inte får sparken efter alla enorma samarbetssvårigheter och djävulskap från hennes sida är ett stort mysterium. Fick manusförfattarna slut på idéer?
Från att ha varit en någorlunda normal serie spårar det ut helt sönderknarkat.

Katastrof.

Manusförfattarna är besatta av FREJA!, jag kan inte minnas att namnen på Dahléns andra fartyg nämns, förutom Charisma. Dessutom vill besättningen ingenting annat än att vara panka, hemlösa och slava på Freja. "Va, ska du lämna Freja" "Ska du gå iland". Jag ser ett sånt jobb som ett straffarbete
Citera
2013-09-23, 23:17
Medlem
_Jago_s avatar
Någon mer än jag som reagerat på det orimliga testamentet Rolf lämnade efter sig?

I testamentet ska han ha efterlämnat en summa till Sofie, som han ju hade ett kortare förhållande med under tiden han var kapten på Freja.

När Rolf lämnar Freja, det tar slut med Sofie och han startar TransBaltic, så dör han i en trafikolycka. I testamentet nämner han TransBaltic (man får väl till och med se detta ordagrant stå skrivet i testamentet), samtidigt som han skriver att han efterskänker pengar till Sofie. Detta går ju inte ihop, då han startade TransBaltic långt efter att han gjort slut med Sofie?

I detta nu slog tanken mig att Rolf kanske ändå testamenterade pengarna till Sofie även fast de gjort slut, men detta verkar väl vara ganska orimligt?
Citera
2013-09-24, 23:10
Medlem
Måste säga att jag faktiskt gillade Yvonnes karaktär och att hon från att från början varit en bitch växte till en trevlig kvinna.
Citera
2013-09-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Någon mer än jag som reagerat på det orimliga testamentet Rolf lämnade efter sig?

I testamentet ska han ha efterlämnat en summa till Sofie, som han ju hade ett kortare förhållande med under tiden han var kapten på Freja.

När Rolf lämnar Freja, det tar slut med Sofie och han startar TransBaltic, så dör han i en trafikolycka. I testamentet nämner han TransBaltic (man får väl till och med se detta ordagrant stå skrivet i testamentet), samtidigt som han skriver att han efterskänker pengar till Sofie. Detta går ju inte ihop, då han startade TransBaltic långt efter att han gjort slut med Sofie?

I detta nu slog tanken mig att Rolf kanske ändå testamenterade pengarna till Sofie även fast de gjort slut, men detta verkar väl vara ganska orimligt?

Halva livförsäkringen, 250 000 kr tillföll henne (måste ha tecknats under tiden de var ihop). Barnen fick 125 000kr var från livförsäkringen. Andelarna i Transbaltic tillföll barnen och Renate.

Angående Transbaltic, ringde Bjurhed några rika vänner som samlade ihop några hundra miljoner för att köpa Freja? Mycket troligt...
Citera
2013-09-27, 03:06
Medlem
latexxxsss avatar
Jag minns han som spelade Carl Ericson (Bengt Bauler) också var hallåa i SVT. Någon mer som minns det?
Citera
2013-09-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Jag minns han som spelade Carl Ericson (Bengt Bauler) också var hallåa i SVT. Någon mer som minns det?

Det är inte han:-), utan en annan som är väldigt lik honom. Kan bara inte komma på vad han heter. Återkommer...
Citera
2013-10-12, 01:59
Medlem
latexxxsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noname92
Det är inte han:-), utan en annan som är väldigt lik honom. Kan bara inte komma på vad han heter. Återkommer...

Har du kommit på vem det var?
Citera
2013-10-13, 15:21
Medlem
ODSTs avatar
När kan säsong 14 tänkas komma ut i det öppna arkivet?
Citera
2013-10-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ODST
När kan säsong 14 tänkas komma ut i det öppna arkivet?
På torsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in