Mycket ska man hra innan ronen trillar av. I de stater dr marijuana legaliserats gr man till en kiropraktor fr att f ett slags recept fr cannabis/marijuana. Det r egentligen inte ett recept. Det r mer som ett certifikat.
Har inte frdjupat mig alls i det hr utan det var s att jag sprang p det vid ett otal tillfllen i Facebookgrupper frn Usa dr detta bragtes upp.
S lite frenklat (r ej helt plst mer n ngra lnkar [se lnk under] ) sker man upp en marijuanacertifierad kiropraktor fr att p s vis f det dr certifikatet man behver fr att kpa medicinsk marijuana.
lnk:
https://agreenrelief.com/florida-mar...-chiropractor/
Har ocks lst hur ett 50-60-tal patienter uttalar sig om "the green relief". Mer n hlften var otroligt fascinerade och ansg sig botade frn kroniska kommor
(nu r jag ej sker p hur man anvnder ordet kronisk i the U.S.A. fr hr i Sverige kan ngot som varat i mer n tre mnader betraktas som kroniskt inom vissa grenar)
Lt sga att 35 % kunde uttala sig om att deras livskvalitet hade kat rtt markant och s fanns det tv grupper till (de minsta). De kunde antingen pst att deras liv inte hade frndrats p ngot vis med hjlp av den mediciniska marijuanan och den sista gruppen sade sig haft mer negativa biverkningar n vad det hade hjlpt dem.
Tror detta med att kiropraktorer kunnat anska om att f bli licensierade marijuanabehandlare i takt med att det blivit lagligt i stat efter stat s ngon gng i brjan av 2016 kan detta ha dragit igng.
Det hr r en lng trd med spretigt innehll och jag knde inte att jag hade orken att starta en ny trd p.g.a. den sena timmen.
En frgestllning har jag dock mktat med: -Tror ni vi kommer att f se ngot liknande i Sverige? Vi brukar ju ligga 5-10 r efter U.S.A. inom en del trender/saker.
Frga tv, kommer det att bli kiropraktiker hr med som handhar detta?
edit; felstavningar