Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-08, 19:08
Medlem
Hej,

Jag har en fråga. Är det möjligt för en att skriva nationella prov i juni?
Förutsatt att hen anmält sig i god tid till extern prövning
Citera
2016-06-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG30RG13V
Prövning kan du göra oavsett vilket betyg du tidigare har i en kurs (du kan göra prövning i en kurs som du inte tidigare har läst) och du kan få vilket betyg som helst. Du kan dessutom göra det hur många gånger du vill men det kostar normalt 500 kronor per prövning. Det är dessutom alltid ditt högsta betyg i en kurs som räknas så har du tex VG i Ma A och vill ha MVG men bara skriver G på prövningen så har du fortfarande kvar ditt VG.. Dock erbjuder de flesta kommuner inte längre de gamla kurserna (Stockholm gör vet jag så man kan alltid åka dit.)

En kurs däremot kan du normalt endast läsa om du har IG/F eller inte tidigare har läst kursen men även här kan du få vilket betyg som helst.
Okej innan var det så att du bara kunde göra en prövning om du hade betyg i kursen du skulle göra en prövning i. Men det är över tio år sedan jag gjorde det så har inte koll på dagens info. Vilket fall som helst så klarade jag min precis så nu lägger jag ner Hermods på ett tag iaf. Tack för att du rätta mig. Skön sommar på er alla.
Citera
2016-06-14, 11:50
Medlem
Suttit och väntat på min lärare för muntlig examination, han dök aldrig upp. på supporten säger de att jag måste loggat in för tidigt (logga in 3-4 min innan). De säger att detta står i infofilmen att man måste logga in efter sin lärare, fan heller att det gör. det var bara jävla hittepå! Läraren ringer sen och säger att han missat detta i sin planering.
hermods suger.
Citera
2016-06-14, 14:37
Medlem
Ska skriva mitt gymnasiearbete på Hermods nu kommande veckorna. Såg att det efter slutlig inlämning skulle vara en muntlig examination. Vad pratar man om på denna?
Citera
2016-06-19, 18:09
Medlem
Jag håller på och gör ett gymnasiearbete med samhällsinriktning.

Iaf så ska vi nu ge respons på en annans gymnasiearbete och det finns tre olika arbeten att välja mellan (Simons, Magdalenas eller Louise).

Är det någon annan som kanske har gjort det och skulle vilja hjälpa mig lite?

Förresten om någon har haft Thord Isaksson som lärare får den gärna dela med sig lite om honom
Citera
2016-06-20, 17:37
Medlem
Någon som kan berätta lite om examinationen i Geografi 1, har väldigt svårt att få in allt i huvudet och skulle vara tacksam om någon förklarar vad som kommer gås igenom på examinationen
Tack på förhand
Citera
2016-06-20, 23:09
Medlem
Någon som haft muntlig examination i biologi 1? Jag har inte kommit så långt i kursen, men tänker att det vore bra att veta redan nu. Vad är viktigast att fokusera på i kursen? Är det mycket frågor från boken och studieguiden eller är det mest om laborationerna?
Citera
2016-06-21, 10:42
Medlem
TheLuckyOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thundergirl
Någon som haft muntlig examination i biologi 1? Jag har inte kommit så långt i kursen, men tänker att det vore bra att veta redan nu. Vad är viktigast att fokusera på i kursen? Är det mycket frågor från boken och studieguiden eller är det mest om laborationerna?

Jag har haft den, och fick bara frågor från uppdragen så läs in dom ordentligt. Sen är det ju alltid bra att kunna resonera kring olika saker, dvs kunna lite av varje så jag skulle nog rekommendera att läsa på instuderingsfrågorna också. Lycka till!
Citera
2016-06-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhc93
Någon som kan berätta lite om examinationen i Geografi 1, har väldigt svårt att få in allt i huvudet och skulle vara tacksam om någon förklarar vad som kommer gås igenom på examinationen
Tack på förhand

Jag läste geografi 1 i december och hade Roland Ramsing som lärare. Examinationen varade i 30 minuter och det var frågor både från uppdragen och från olika kapitel i boken. Läraren var lugn och väntade in mina svar. Jag minns inte exakt allt, men vi pratade om litosfärplattor, kontinentalplattor, vad som händer när de krockar, hur berg uppstår, vindar, nederbörd osv. Lycka till, om du inte redan har hunnit göra muntan nu eftersom det är ett tag sedan du skrev din fråga
Citera
2016-06-26, 23:15
Medlem
Alltså... Jag ska göra ett prov nu på hermods, i historia.
Ska man använda kursboken under provtillfället? Står ej om man ska / inte ska.
Det är första provet jag gör.
Citera
2016-06-27, 08:18
Bannlyst
Jag läser Engelska 7 på Hermods just nu och har fastnat på andra uppdraget.Någon som gjort den?

Det är den när man ska skriva en uppsats med 600 ord och så ska man välja ett ämne mellan A,B och C. Någon som vet ungefär hur uppgiften ska gå till?Vilken av dessa 3 ämnen är lättast? Någon som gjort den uppgiften som kan visa hur man skriver/bygger upp uppsatsen? Fattar typ inget om hur jag ska gå tillväga:/

Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få.Skriv gärna PM ifall ni inte vill svara mig i denna tråd.
Citera
2016-06-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsupPlayer
Alltså... Jag ska göra ett prov nu på hermods, i historia.
Ska man använda kursboken under provtillfället? Står ej om man ska / inte ska.
Det är första provet jag gör.

Du får använda dig av kursboken (och söka på nätet om man vill) under prov och uppdrag. Under examinationen får man däremot inte titta i någon bok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in