Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-06, 20:10
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miszk
Brukar vara helt inne i mig själv och inte ens lägga märke till andra folk på gymmet där jag är...MEN idag så var det en nysvensk som var "all over" mig, och skulle hela tiden "jämföra" sig med mig och försöka tävla med mig och det kändes som att han ville hävda sig på något sätt. Sen att idioten såg ut som att han aldrig någonsin har varit på ett gym innan gjorde det bara mer irriterande.

Annars bryr jag mig inte om mina medmänniskor på gymmet då jag är där för min egen skull och ägnar därav all tid åt mig själv.

Vad hände sen? Tog du tyngre vikter som han inte pallade eller gjorde du en övning som du bara känner till och ingen annan? Försökte han härma dig?
2012-09-06, 21:31
Medlem
Jag har dagar då jag bara vill fokusera på träningen och inte orkar kallprata vilket kan bli lite småfrustrerande om folk insisterar att prata.

Har man med sig mp3 och hörlurar brukar folk oftast låta bli att prata med en
2012-09-06, 22:00
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhuligan
Undertecknad gör det vid enstaka tillfällen när jag kör tunga hantelpressar utan pass för att det helt enkelt är ett jävla meck att få ner två tunga hantlar kontrollerat efter att ha pressat ut allt. Ser det så att jag hellre "halv-släpper" ner de än att pajja axeln eller dyl.

Duns och stön tillhör ett gym lite tycker jag, många skulle nog må bra av att byta ifrån sitt kedje-gym till ett källar-gym så de kan slappna av lite och fokusera på träningen istället.

Det fetmarkerade. När du har pressat ut allt, dvs inte när du knappt tar i men ändå känner att du måste slänga hantlarna i backen.

Jag gör som i ditt fall, och jag antar att du försöker, liksom mig, dunsa ner dom på ett kontrollerat sätt för att inte störa andra i sitt tränande.
Jag kör inte på någon större gymkedja, utan ett lokalt gym i utkanten av stan. Men det är svårt att fokusera och slappna av när någon slänger en hantel bredvid mig när man faktiskt kan släppa dom på ett mer kontrollerat sätt.
2012-09-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Jag gör som i ditt fall, och jag antar att du försöker, liksom mig, dunsa ner dom på ett kontrollerat sätt för att inte störa andra i sitt tränande.
Jag kör inte på någon större gymkedja, utan ett lokalt gym i utkanten av stan. Men det är svårt att fokusera och slappna av när någon slänger en hantel bredvid mig när man faktiskt kan släppa dom på ett mer kontrollerat sätt.
Jo precis. Haha så ifrån toppläget kastar de hantlarna åt sidan? Låter som ett riktigt rikspucko, förstår varför du stör dig.

Säg till nästa gång, brukar göra det själv om nån mupp curlar i min ROM när man kör pressar eller liknande. Oftast tänker de helt enkelt inte på det och ber om ursäkt bara.
2012-09-07, 14:56
Medlem
LabiSiffres avatar
Killen som gick runt barfota på gymmet senast jag var där. Inte så farligt men sen bestämde han sig för att trampa på min vattenflaska, barfota! Som vanligt lite obefogat hat då det egentligen kan kvitta vad folk har på fötterna så länge det inte luktar tåbira.
2012-09-07, 19:49
Medlem
LabiSiffres avatar
Gänget med småungar som var på gymmet idag. Inte konstigt att maskiner och vikter är slitna när de håller på och slänger med dem på det viset. Jävla idioter helt ärligt...
2012-09-07, 22:27
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Alla som promt skall slänga sina jävla vikter i golvet. Helst skall man känna en hantel svepa förbi huvudet när man ligger på bänken. Ofta ser man killar som antagligen hade orkat köra ett par reps till eller iallafall lägga ner vikterna lägga all sin sista kraft på att drämma ner vikterna i golvet. Oftast avslutas det med en stön som för att markera att det var jobbigare att slänga ner vikterna än att lägga ner dom när man säkerligen hade haft kraft för att göra det.

Jag kan förstå att man ibland släpper stången vid marklyft etc. Men med hantlar?

Har vi nått as på flashback som gör på detta sätt?

Undertecknade gör så
När man ligger där i hantelpress och precis gjort sista reppet då man inte orkar få upp hantlarna i luften igen utan har dem nere vid bröstet så släpper jag dem istället ner på golvet, det blir annars världens jävla meckande att försöka resa sig upp med två tunga hantlar på brösten
2012-09-07, 22:39
Medlem
OrbitCakes avatar
Mest störande gymbesökare:

1. Luktar illa
2. Släpper vikter så hörselceller dör
3. Lämnar svettpölar
4. Rehabtränar (50 reps x 20 set med lätta vikter)
5. Kompistränar (4 st 18-åriga grabbar ockuperar den enda Power Racken i 45 min)
6. Raggar trots att intresse helt uppenbart inte föreligger
2012-09-07, 23:45
Medlem
De som går direkt och sätter i bastun med svettiga kallingar utan att duscha innan.

De som står i duschen med kallingar på och glor mellan benen på mig.
2012-09-08, 13:39
Medlem
OrbitCakes avatar
7. Tycker att alla ska förstå att de supersettar och lämna "deras" tre maskiner ifred...
2012-09-09, 18:30
Medlem
Invandrare som kommer in på gymmet, tar 9av10 gånger aldrig bort efter sig.

Skriker på varandra som apor över hela gymmet.

Pratar onödigt högt,pratar om träning fast dom inte vet ett skit och tror dom är så coola, ex på det är en som trodde att ett ägg inehåller 250kalorier och vägrade ge sig, som även säger att alla hans kompisar tränar fel, och sen så klart ska visa så gör han lika dant.

När alla även svenskar/invandrare lyfter av stången från bänkpressen sänker 1dm sen skryter om hur mycket dom lyfter.

Går onödigt nära när man gör övningar, tlx när man tränar med tunga hantlar eller skivstång där en liten stöt kan gör så allt går åt helvete.

Först kommer en av dom in på gymmet, sen en till.. en till.. en till osv tills dom är ett större gäng och på så vis tar alla bänkar och maskiner. eller så ska alla dom 10 köra på samma maskin så man aldrig får använda den.

Dom dricker under kranen fast där står en stor skyllt " drick inte under kranen av hygieniska själ"

Går och blänger på en.

Och ja det är BARA invandrare på mitt gym som beter sig så här. Vi svenskar på gymmet gör verkligen inte så som dom gör. Har varit så illa ibland att man kört 1 övning sen går hem för dom stört koncentrationen så mycket!
2012-09-09, 18:48
Medlem
Masterkrabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrbitCake
Mest störande gymbesökare:

1. Luktar illa
2. Släpper vikter så hörselceller dör
3. Lämnar svettpölar
4. Rehabtränar (50 reps x 20 set med lätta vikter)
5. Kompistränar (4 st 18-åriga grabbar ockuperar den enda Power Racken i 45 min)
6. Raggar trots att intresse helt uppenbart inte föreligger

Vad ska de annars göra? Skita i rehab och skada sig än mer?

Häromveckan så var det två snillen som, trots att det fanns flera bänkar lediga, ställde sig på bänken som står i power racket och kör den här övningen:

http://www.exrx.net/WeightExercises/...ntOverRow.html

Visst, hade man frågat om de kunde flytta sig till en av de tomma bänkarna så man kunde använda power racket, så hade de gjort det. Men de borde de väl kommit på själva?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in