Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Alla som promt skall slänga sina jävla vikter i golvet. Helst skall man känna en hantel svepa förbi huvudet när man ligger på bänken. Ofta ser man killar som antagligen hade orkat köra ett par reps till eller iallafall lägga ner vikterna lägga all sin sista kraft på att drämma ner vikterna i golvet. Oftast avslutas det med en stön som för att markera att det var jobbigare att slänga ner vikterna än att lägga ner dom när man säkerligen hade haft kraft för att göra det.
Jag kan förstå att man ibland släpper stången vid marklyft etc. Men med hantlar?
Har vi nått as på flashback som gör på detta sätt?
Undertecknad gör det vid enstaka tillfällen när jag kör tunga hantelpressar utan pass för att det helt enkelt är ett jävla meck att få ner två tunga hantlar kontrollerat efter att ha pressat ut allt. Ser det så att jag hellre "halv-släpper" ner de än att pajja axeln eller dyl.
Duns och stön tillhör ett gym lite tycker jag, många skulle nog må bra av att byta ifrån sitt kedje-gym till ett källar-gym så de kan slappna av lite och fokusera på träningen istället.