Tagga ner lite!
Klart som fan det är äckligt att köra i samma kläder flera dagar i rad! Okej om du har samma byxor/shorts och tjocktröja att värma upp i, men inte fan tränar du väl i samma t-shirt och kallingar 2 dagar i rad? Sitter du bara och glor eller?
Förövrigt så diskuterar du på dagisnivå. Ryck upp dig ett snäpp och trevlig kväll på dig!
Stinky!!
Jag har träningskläder som jag tränar i, inget annat. men du kanske tränar i dina vardagskläder?
Att ha samma tshirt när man tränar, eller ha samma kalsonger är ju fan inte samma sak Det är du som är på dagisnivå som bryr dig om hur folk luktar på gymmet, det är ingen modevisning eller nattklubb eller date du är på
... fast detta är ju ett lite större problem som sprider sig långt utanför gymmets väggar. Det är ju såna vi är i Sverige. Oavsett om du åker buss med samma personer varje dag, står och väntar på tåget med samma personer varje dag eller träffar samma personer i omklädningsrummet på gymmet varje dag, så är vi svenskar väldigt stela och osociala.
Värre är det väl om du menar att du först sagt hej utan att få något svar tillbaka - ja då är det en annan sak
ja du har rätt i att detta fenomen utspelar sig mycket oftare i Sverige än i andra länder.
Sen finns det faktiskt trevligt folk som hälsar oftast men det är rätt så sällsynt där jag tränar.
Alltså man behöver inte prata med varandra direkt, ett hej räcker gott och väl när man kliver in för att byta om.
Vem fan vill gymma bredvid någon som luktar pekka? Helt rätt att säga till snusket.
Du kansker inte har varit med om mycke, du kanske bara gymmat på fräshaste sats osv, då forstår jag dig...men har du tränat i stenhårda pass i thailand i flera timmar om dagen där det sprutar svett av alla efter uppvärmning bara, då bryr man sig lixom inte om ifall det luktar lite äckligt av någon på gymmet, att man ens tänker på hur folk luktar, att man ens är så nära folk när man tränar så man känner deras doft
Såg en klenis idag som jag störde mig på. Vem drar till gymmet för att bänka stången? Tror de att de ska bli biff eller vad är det frågan
Jag bänkar lite under 200 som bäst. Tyvärr dras jag med skador och är själv inne i en rehab period nu vilket resulterar i väldigt lätt träning. Jag skulle mycket väl kunna ligga bara med stången ett pass för att få upp rörlighet/stretch/genomblödning ifall jag behövde.
Citat:
Ursprungligen postat av Chruze
Du kansker inte har varit med om mycke, du kanske bara gymmat på fräshaste sats osv, då forstår jag dig...men har du tränat i stenhårda pass i thailand i flera timmar om dagen där det sprutar svett av alla efter uppvärmning bara, då bryr man sig lixom inte om ifall det luktar lite äckligt av någon på gymmet, att man ens tänker på hur folk luktar, att man ens är så nära folk när man tränar så man känner deras doft
Nu är det ju lite skillnad på att svettas under ett pass eller komma dit i inpyrd svettlukt som resulterats av dålig personhygien.
Jag kan svettas enorma mängder ibland, men träningssvett är luktfritt.
Där emot kan det komma in tomtar som redan från start luktar röv, och det är ganska äckligt
Jag har träningskläder som jag tränar i, inget annat. men du kanske tränar i dina vardagskläder?
Att ha samma tshirt när man tränar, eller ha samma kalsonger är ju fan inte samma sak Det är du som är på dagisnivå som bryr dig om hur folk luktar på gymmet, det är ingen modevisning eller nattklubb eller date du är på
Har du åkt på för många knockar eller vad är det för fel på dig?
Klart att det är skillnad på NY svett och ingnodd svett. Tränar du så att du svettas så är det givet att man inte har samma tröja på sig vid nästa pass. Dels för sin egna hygien men även för oss andra som står bredvid dig, löken.
Och nej, jag går inte maniskt och sniffar på folket på gymmet, men när någon använt samma kläder (LÄS: T-shirt och/ELLER underkläder) flera pass så är det ju en väldigt "frän" doft som är svår att godta om man är någorlunda normalt funtad i sitt luktsinne.
Gör alla en tjänst och investera i lite fler tröjor din jävla snuskbulle!
Orkar inte lägga mer energi på dig nu. Har du svårt att förstå att folk stör sig på andra som stinker illa så fine, vem orkar bry sig... Lukta illa du då och låt mig, och den stackaren som får stå bredvid dig på gymmet, störa sig på dig och din otäcka odör!
PS! Jag var på Stadium i dag och de hade erbjudande där du kunde få 3 t-shirts för 49:-
Kanske vore nåt för dig!
Det är skillnad på ny svett och gammal ingrodd svett. Förstår du inte det så är det fan ett under att du ens kan läsa detta. Eller det kanske är det du inte kan?
Du behöver inte vara speciellt nära någon som inte bytt tröja på ett par dagar... Det liksom STINKER!
Har du åkt på för många knockar eller vad är det för fel på dig?
Klart att det är skillnad på NY svett och ingnodd svett. Tränar du så att du svettas så är det givet att man inte har samma tröja på sig vid nästa pass. Dels för sin egna hygien men även för oss andra som står bredvid dig, löken.
Och nej, jag går inte maniskt och sniffar på folket på gymmet, men när någon använt samma kläder (LÄS: T-shirt och/ELLER underkläder) flera pass så är det ju en väldigt "frän" doft som är svår att godta om man är någorlunda normalt funtad i sitt luktsinne.
Gör alla en tjänst och investera i lite fler tröjor din jävla snuskbulle!
Orkar inte lägga mer energi på dig nu. Har du svårt att förstå att folk stör sig på andra som stinker illa så fine, vem orkar bry sig... Lukta illa du då och låt mig, och den stackaren som får stå bredvid dig på gymmet, störa sig på dig och din otäcka odör!
PS! Jag var på Stadium i dag och de hade erbjudande där du kunde få 3 t-shirts för 49:-
Kanske vore nåt för dig!
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Det är skillnad på ny svett och gammal ingrodd svett. Förstår du inte det så är det fan ett under att du ens kan läsa detta. Eller det kanske är det du inte kan?
Du behöver inte vara speciellt nära någon som inte bytt tröja på ett par dagar... Det liksom STINKER!
Jag vet att det är skillnad på gammal ingrodd svett och ny svett!
och jag har aldrig sagt att jag stinker, jag kanske har en eller 2 tshirts jag varierar mellan mest, har flera jag är ingen jävla uteliggare, och jag tvättar dom ofta, så nej jag har inte ingrodd svett alltid och går runt som en stinkbomb!
jag måste fått igång dig eftersom du svarar så långt och argt
Det är kul, nu skippar vi detta med svettsnacket va?
borjar bli lite trist.
Ett tips är att bara lägga linnet i handfatet och skölja med vatten efter varje pass. Sen hänga upp det att torka. Så har jag alltid gjort. Luktar hallon på gymet varje pass.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!