2014-06-11, 16:11
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Ändå betydligt billigare än här hemma. Billigaste där kostar drygt 500,- mot 850,- här hemma.
De lite dyrare börjar nästan närma sig 1500-2000,- om man ens får tag i dom mot runt 700,- där. Så i genomsnitt halva priset.
Okej, jag ska kanske inte påstå att det är billigt direkt, men det kanske beror vad man jämför med.

Är det någon av dem som du särskilt kan rekommendera? Tror inte att butiken ligger så långt i från mitt hotell
Citera
2014-06-11, 17:09
Medlem
Tack för förslagen, blir till att skriva en lista inför nästa besök till puben Får se om man kan hitta sorterna utomlands nästa gång man åker ut och reser också.
Citera
2014-06-11, 21:02
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Lite OT kanske men jag fattar inte varför folk dricker whisky. Det är för starkt, äcklig smak och vad mer.... öhhh vet ej, men kan nån förklara varför whisky på nåt slags sätt är guds vatten.

Styrkan går att reglera med lite vatten. Jag har druckit whisky i många år. Det är det godaste som finns i mitt tycke och då är jag ändå en stor älskare av öl. Fast whisky slår allt. Det är en koncentration av så mycket smaker i en liten mängd att det inte finns något annat som har så mycket smak. Finns massor med olika sorter dessutom med en väldig spridning i smak. Rökiga, sherrywhisky, olika länge lagrade, olika mycket smak av faten m.m.
Citera
2014-06-12, 13:36
Medlem
fjolla666s avatar
Någon som testat Box Pioneer?
Citera
2014-06-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Är det någon av dem som du särskilt kan rekommendera? Tror inte att butiken ligger så långt i från mitt hotell

Rent spontant så skulle jag gärna lägga rabarber på en Sherry Oak om jag vill hålla mig till de billigare.. den har fått riktigt bra omdömen!
Men vill du spendera lite extra så ta någon ur Solistserien. Av det lilla jag smakat och de recensioner jag läst så är dom riktigt grymma!

Kollade på skoj priset på Solist Fino, den säljs för runt 2500,- i Belgien och Frankrike.
Solist Sherry 1500,- på Systembolaget.
Solist Ex-Bourbon 1400,- även den på Systembolaget.

Jag tar gärna ett sample av dig om du skulle köpa hem en Solist Fino!
Även om den där kostar runt 1650,- så tror jag att det är värt det! Gillar du inte den så får du garanterat pengarna tillbaks som du säljer samples!

Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666

Inte fått mina flaskor ännu...
Citera
2014-06-13, 12:20
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Rent spontant så skulle jag gärna lägga rabarber på en Sherry Oak om jag vill hålla mig till de billigare.. den har fått riktigt bra omdömen!
Men vill du spendera lite extra så ta någon ur Solistserien. Av det lilla jag smakat och de recensioner jag läst så är dom riktigt grymma!

Kollade på skoj priset på Solist Fino, den säljs för runt 2500,- i Belgien och Frankrike.
Solist Sherry 1500,- på Systembolaget.
Solist Ex-Bourbon 1400,- även den på Systembolaget.

Jag tar gärna ett sample av dig om du skulle köpa hem en Solist Fino!
Även om den där kostar runt 1650,- så tror jag att det är värt det! Gillar du inte den så får du garanterat pengarna tillbaks som du säljer samples!

Inte fått mina flaskor ännu...

Man ska inte ställa frågor i det här forumet
Efter att ha läst ditt svar kunde jag inte hålla mig från att köpa en Fino + en Vinho - nu gäller det bara att hitta ett tillfälle att dricka dem
Citera
2014-06-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Man ska inte ställa frågor i det här forumet
Efter att ha läst ditt svar kunde jag inte hålla mig från att köpa en Fino + en Vinho - nu gäller det bara att hitta ett tillfälle att dricka dem

Hehe... jag hjälper dig gärna att tömma flaskorna!
Är själv väldigt sugen att köpa på mig lite fler Kavalan, men det får vänta då det blir en tung sommar rent ekonomiskt. Först ska man till USA och dricka bourbon sen blir det en vecka på Islay där man kommer fylla två resväskor med gosaker!
Citera
2014-06-19, 12:26
Medlem
fjolla666s avatar
Vad är rimligt att betala för en pioner?
Citera
2014-06-19, 16:45
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:

Nope, men ska hämta ut två flaskor idag Ska bli en intressant midsommar
Citera
2014-06-19, 16:55
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Nope, men ska hämta ut två flaskor idag Ska bli en intressant midsommar
Vad gav du för dom? Du behöver bara en vettu
Citera
2014-06-20, 10:23
Medlem
Lyyn-Xs avatar
837:- stycket Det blir en på hyllan och en i magen
Citera
2014-06-20, 12:57
Medlem
Citat:
Vad är rimligt att betala för en pioner?

Dom har redan gått på auktioner för runt 1500,- Så ju längre du väntar ju mer får du nästan betala.
Men hypen kan vända också. Blir marknaden mättad så kommer kanske priset sjunka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in