Som sagt äger jag typ 100 olika aktier direkt och 50 fonder till det. Att hålla dig uppdaterad om mina affärer är inte riktigt min prio om man så säger.
Det här är Flashback så du får ta det för vad det är. Jag skulle nog öka på i Investor men jag är dum och vill ha kassaflöde in i portföljen och älskar risk.
Ja du tar verkligen risker du. Jag antar att du har hjälm på dig när du skiter med?
Kinnevik 40% - Många intressanta bolag i portföljen, fantastisk företagskultur. Har stort förtroende fär Kinneviks VD Georgi Ganev, kommer bli den nya Jan Stenbeck.
Starbreeze 2.5% - Mycket intressant i pipelinen.
Cloetta 5% - Alla som kan något om historia vet att människan har unnat sig gott i alla tider, så varför skulle folk inte göra det nu, bara för att det blir lite tjärvt?
SBB B 20% - Leiv fixar biffen.
SAS 2.5% - Lätt att få till så kallade cornerpositioner på dessa nivåer, aktier är på rea helt enkelt. Storägarna kommer tillika inte låta bolaget gå i konkurs, mer behöver jag inte säga. Är för övrigt, liksom med många andra bolag jag äger kund till bolaget, alltid uppskattat Sas, tycker att man i deras reklamer tillika ger ett positivt sker och intryck ut i media.
Oatly Group 10% - Är kund själv, vego och smart, grön mat är framtiden.
Viaplay 10% - Samma sits som SAS i princip, bland annat lätt att få till cornerpositioner när aktien är på rea.
Fiaker 5% - Har själv en Fisker, fantastiskt fin bil. Gillar Henrik Fisker också.
Zaptech 5% - Elbilar är framtiden, man måste ju ladda.
Nyligen sålt:
Tesla
Millicom
Investor
Axfood
Öresund
Är 18, såhär ser min primära portfölj ut i dagsläget:
- Betsson
- Kambi
- New Wave
- PEAB
- Alleima
- Scandinavian Astor Group
- Leonardo S.p.A
- XPeng ADR
- Berkshire Hathaway B
- Investor
- Flat Capital
- Balder
- Neobo Fastigheter
Cipher Mining
CleanSpark
Marathon Digital
MicroStrategy
Räknar med att hålla dessa i 18 månader.
Sen ska jag köpa en Ferrari.
Låter som en stabil plan. Köp 4 bolag varav 3 är förlustdrivande skitbolag och hoppas på att kurserna går till månen för att sen casha ut och köpa en Ferrari🤣
Låter som en stabil plan. Köp 4 bolag varav 3 är förlustdrivande skitbolag och hoppas på att kurserna går till månen för att sen casha ut och köpa en Ferrari🤣
Cykler, gubben. Cykler..
Ska säga något som jag inte borde säga. Köp 488 dagar innan halving, sälj 488 dagar efter halving.
Repetera..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!