Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaturtle
jag fick ett recept på Recrea forte, eftersom det var slut i lager köpte jag en Rogaine 50 mg/ml.

Jag undrar om ni har synpukter på vilken produkt är bäst eller om ni har tipps på hemsidor jag kan beställa minoxidil ifrån billigt.

funderade på att köpa hem en 6 månaders behandling iaf...

Måste bara säga att du ska inte hoppa mellan Recrea och Rogaine.. Körde själv på Rogaine i ca ett år, och sen när jag skulle köpa nytt så var det slut på apoteket. Men då skulle tydligen Recrea fungera lika bra, enligt någon personal där.. Ett sjukt bra tips som gjorde att jag tappade en jävla massa hår, mer än när jag började med Rogaine.

Borde lära dem att skilja på sina varor (fast det var nog enbart personen i fråga, som sålde varan, som inte kunde skilja på dem).

Stört jävla jobbigt hur som helst..
Citera
2010-01-08, 02:24
Medlem
Jag har vart tunnhårig som i att självaste håren är väldigt tunna, inte att jag har börjat tappa hår än. 1-1½ månads sen orkade jag inte med detta längre (främst för att jag vill nu spara längre hår) och köpte då Friggs Silica tabletter och jag har fått resultat genom att håren har blivit märkbart tjockare och när jag tar bak håret så har jag inte så många "linjer" jämfört med förr då jag hade extremt många.

Det jag undrar nu är att ni som har använt Silica och andra liknande produkter, fortsätter effekten bara om man käkar tabletterna vidare eller går håret till samma tillstånd som det var innan man börja ta tabletterna?
Citera
2010-01-13, 11:29
Medlem
Loveboatss avatar
Propecia på Itapoteket

Du har ju propecia och avodart som funkar jävligt bra mot halvmånen på itapoteket.com, köper man propecian kommer man billigast undan genom att dela tabletterna själv, tror det kostar 300 spänn typ

Man får dock käka tabletterna en tre månader innan man känner att det vänder och håravfallet stannar av
Citera
2010-01-13, 12:52
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveboats
Du har ju propecia och avodart som funkar jävligt bra mot halvmånen på itapoteket.com, köper man propecian kommer man billigast undan genom att dela tabletterna själv, tror det kostar 300 spänn typ

Man får dock käka tabletterna en tre månader innan man känner att det vänder och håravfallet stannar av

Kan man lita på att det dom säljer är riktiga saker och inte bara något påhitt i tablettform.
Citera
2010-01-18, 23:51
Medlem
Badassmfokas avatar
En fråga.
Kan man verkligen gå till en läkare på vårdcentralen/sjukhus för håravfall? Jag menar det är ju en kosmetisk grej som jag inte trodde de tog hand om?
Är det då kanske privat läkare en hel del av er pratar om eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2010-01-25, 23:27
Medlem
AFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
En fråga.
Kan man verkligen gå till en läkare på vårdcentralen/sjukhus för håravfall? Jag menar det är ju en kosmetisk grej som jag inte trodde de tog hand om?
Är det då kanske privat läkare en hel del av er pratar om eller är jag helt ute och cyklar?

Du går till din vårdcentral och pratar med läkaren, säger jag håller på att bli tunnhårig och har läst om den här medicinen Propecia, nu vill jag ha den. Ok säger han och skriver ut ett recept till dig, dyr medicin, funkar kanske inte på alla, men guld för dom som det funkar på!
Lite bättre att bara ta en knappnåls stort piller 1gång om dagen istället för att stå med stora paket Rogaine i apotekets kassakö och sedan smörja skallen morgon och kväll, va fan gör man om det är bortamatch, har med sig det i innerfickan?

Pr pecia is the shit!
Senast redigerad av AFI 2010-01-25 kl. 23:54. Anledning: Bläckplump
Citera
2010-01-27, 17:41
Medlem
Seaturtles avatar
Fick hem Kirkland Minoxidil 5% Extra Strength (6 60mL Bottles). Läste att det står att det inte hjälper mot frontal baldness, utan bara vortexen på baksidan av skallen. Jag har börjat blir lite tunnhårig över hela skallen, förutom sidor och nacken.

Jag har använt Rogaine i 1 månad och nu efter ~2-3 veckors avbrott har jag börjat igen med rogaine.
Rogaine ska tydligen funka på hela skallen?

Kan jag byta till kirkland utan problem? Andra synpunkter?
Citera
2010-01-27, 18:37
Medlem
Marlboromans avatar
Tappar hår men är över 30 så skiter i vilket skönt att slippa springa omkring med någon bögig inne frisyr och köpa hårgele! Lite segt att raka sig varje dag men kör med bra maskin så det är lugnt, mer pondus att vara rakad också! Aschberg!
Citera
2010-01-27, 18:39
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
alla ni som tappar hår, glöm inte att inte skaffa barn, så att ni inte sprider era defekta gener vidare

Ahh va defekt, spring du omkring i din bögiga emo frisyr och håll käften!
Citera
2010-01-29, 01:03
Medlem
Fargoths avatar
Har käkat Propecia i 1½ vecka nu och känner mig aggressiv och irriterad nästan konstant samtidigt som sexlusten är i botten. Det står att biverkningarna oftast går över efter en tids användande, så jag ger det några månader och har det inte slutat tills dess så slutar jag med skiten.
Citera
2010-01-29, 15:07
Medlem
Hoppas min fundering passar här. Tidigare talaren sa att det kan hoppa mellan generationer, alltså håravfall. Min farfar var tunnhårig, min pappa är det. Mina 2 Äldsta bröder, båda runt 30 har blivit lite tunnhårigare. Jag har lockigt hår, och dom har rakt hår, finns det nån chans att jag på nåt vis har fått "håret" ifrån morsans sida av släkten, och på så vis slipper bli tunnhårig? Min gammelmorfar var inte tunnhårig.

Jag är ju snart 25 år, så det bör väll visa sig ganska snart i vilket fall. Mina bröder började tappa hår då
Citera
2010-01-29, 16:16
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Hoppas min fundering passar här. Tidigare talaren sa att det kan hoppa mellan generationer, alltså håravfall. Min farfar var tunnhårig, min pappa är det. Mina 2 Äldsta bröder, båda runt 30 har blivit lite tunnhårigare. Jag har lockigt hår, och dom har rakt hår, finns det nån chans att jag på nåt vis har fått "håret" ifrån morsans sida av släkten, och på så vis slipper bli tunnhårig? Min gammelmorfar var inte tunnhårig.

Jag är ju snart 25 år, så det bör väll visa sig ganska snart i vilket fall. Mina bröder började tappa hår då

Visade sig i hmm 29års åldern ganska exakt sen gick det fort som fan!

Förövrigt någon som har något tips på någon bra salva att smörja in huvudet med, har så torr hårbotten och det är inte nice när man är rakad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in