Citat:
Ursprungligen postat av rassi
Hej.
Jag har använt appen i flera månader och aldrig haft problem med någon telefon jag använt det på.
men nu har jag fått hem en Galaxy Nexus med 4.2.2 och när jag skapar fejkbiljetter så står det som avsändare bara ett 3 siffrigt nummer. På min andra telefon stog det SLxxx.
Är detta något som kontrollanter märker direkt? ska det vara så?
kör nyaste versionen 0.21 av FejkBiljett och även testat med FT och får samma resultat.
Tack på förhand
Problemet här beror på vilket ROM du kör, exakt vad i ROMen som är problemet vet jag inte.. Men om jag förstår rätt så har du inte flashat nåt custom rom än, om så ligger problemet någonstans på den Android verision som Nexus telefoner kör, det kanske bara är något fel på meddelandehanteraren men jag vet inte. För jag hade samma problem på min Galaxy S3 när jag körde CM10 eller liknande
(om du inte vet vad det är så rekommenderar jag dig att Googla upp det).
För det första är det ALDRIG smart att visa fejkbiljetten för kontrollanter, det kan gå men risken är stor att du åker fast om du har otur... Men om du undrar om de märker det direkt, i mina tankar: Svar ja de märker det säkert men jag tror inte att det får dem att se att den är fejk med tanke på att dét är många andra som också har Nexus telefoner eller kör någon form av CM10 rom som köper biljetter och har samma problem...
Men förut när jag hade det här problemet var det aldrig någon busschaufför som påpekade att det inte stod ULxxx utan bara xxx. Antar att det är liknande i SL.