Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-23, 22:53
Medlem
rassis avatar
Hej.
Jag har använt appen i flera månader och aldrig haft problem med någon telefon jag använt det på.
men nu har jag fått hem en Galaxy Nexus med 4.2.2 och när jag skapar fejkbiljetter så står det som avsändare bara ett 3 siffrigt nummer. På min andra telefon stog det SLxxx.
Är detta något som kontrollanter märker direkt? ska det vara så?
kör nyaste versionen 0.21 av FejkBiljett och även testat med FT och får samma resultat.

Tack på förhand
Citera
2013-05-24, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rassi
Hej.
Jag har använt appen i flera månader och aldrig haft problem med någon telefon jag använt det på.
men nu har jag fått hem en Galaxy Nexus med 4.2.2 och när jag skapar fejkbiljetter så står det som avsändare bara ett 3 siffrigt nummer. På min andra telefon stog det SLxxx.
kör nyaste versionen 0.21 av FejkBiljett och även testat med FT och får samma resultat.

Tack på förhand

Problemet här beror på vilket ROM du kör, exakt vad i ROMen som är problemet vet jag inte.. Men om jag förstår rätt så har du inte flashat nåt custom rom än, om så ligger problemet någonstans på den Android verision som Nexus telefoner kör, det kanske bara är något fel på meddelandehanteraren men jag vet inte. För jag hade samma problem på min Galaxy S3 när jag körde CM10 eller liknande
(om du inte vet vad det är så rekommenderar jag dig att Googla upp det).

För det första är det ALDRIG smart att visa fejkbiljetten för kontrollanter, det kan gå men risken är stor att du åker fast om du har otur... Men om du undrar om de märker det direkt, i mina tankar: Svar ja de märker det säkert men jag tror inte att det får dem att se att den är fejk med tanke på att dét är många andra som också har Nexus telefoner eller kör någon form av CM10 rom som köper biljetter och har samma problem...
Men förut när jag hade det här problemet var det aldrig någon busschaufför som påpekade att det inte stod ULxxx utan bara xxx. Antar att det är liknande i SL.
Citera
2013-05-24, 22:17
Medlem
russkij_ogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprico
Problemet här beror på vilket ROM du kör, exakt vad i ROMen som är problemet vet jag inte.. Men om jag förstår rätt så har du inte flashat nåt custom rom än, om så ligger problemet någonstans på den Android verision som Nexus telefoner kör, det kanske bara är något fel på meddelandehanteraren men jag vet inte. För jag hade samma problem på min Galaxy S3 när jag körde CM10 eller liknande
(om du inte vet vad det är så rekommenderar jag dig att Googla upp det).

För det första är det ALDRIG smart att visa fejkbiljetten för kontrollanter, det kan gå men risken är stor att du åker fast om du har otur... Men om du undrar om de märker det direkt, i mina tankar: Svar ja de märker det säkert men jag tror inte att det får dem att se att den är fejk med tanke på att dét är många andra som också har Nexus telefoner eller kör någon form av CM10 rom som köper biljetter och har samma problem...
Men förut när jag hade det här problemet var det aldrig någon busschaufför som påpekade att det inte stod ULxxx utan bara xxx. Antar att det är liknande i SL.
Nexus kör AOSP precis som CyanogenMod och dess derivativer (AOKP, PAC osv). Alla AOSP baserade sms hanterare vissar bara tre siffror i avsändarraden, utan "SL", även på äkta biljetter.
Om man blir vägrad ingång pga en sån anledning så är det ens egna fel, jag har inte haft problem med det..
Citera
2013-05-24, 22:42
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rassi
Hej.

Tack på förhand

Detta har varit uppe 2-3 gånger. Installera sms-hanteraren Handcent SMS från play store.

edit: under en kort period använde jag fåtal gånger en sms-hanterare som inte visade avsändaren. Då hände det en gång att expeditören i båset bad mig gå bakåt till inkorgen, där SL-bokstäverna står med. Detta nöjde hon sig med och släppte förbi mig.
Senast redigerad av JohnRim 2013-05-24 kl. 22:48.
Citera
2013-05-29, 00:50
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postal87
Dom har ändrat nått igen. Blev avslängd igår från tvärbanan och nu fick jag en skön busschaufför som bara garva men släppte på mig ändå...

Funkade fint för mig - du som måste gjort något helvilt.
Citera
2013-06-03, 10:01
Medlem
Moakers avatar
Tjenare glömt bort vart man kunde tanka den rätta. Är de någon som skulle kunna linka för android vore skit snällt.
Citera
2013-06-03, 10:40
Medlem
postal87s avatar
Nu hände det igen på saltsjöbanan, konduktören blev rätt grinig men lät mig åka vidare. Jag måste nog ha fel version, kan någon länka till den senaste?
Tack på förhand / Postal
Citera
2013-06-03, 19:05
Medlem
J.Boozes avatar
får jag bara fråga en sak?

Varför är Skåne så jävla mobbat?

Varför är det bara SL och Uppsala i denna skitapp?
Tycker det är extremt illa att ni som tillverkat appen bara bryr er om Huvudstaden.

Skånetrafiken är det extremt många som använder och jag tycker jag blir lite kränkt att ni rakt av struntat i detta.

Och Västtrafik? Det är det också extremt många som använder. Förstår verkligen inte varför ni skitproducenter till apptillverkare bara gjort den till kuk-SL.

Mobbing!
Citera
2013-06-03, 19:13
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moaker
Tjenare glömt bort vart man kunde tanka den rätta. Är de någon som skulle kunna linka för android vore skit snällt.

Citat:
Ursprungligen postat av postal87
Nu hände det igen på saltsjöbanan, konduktören blev rätt grinig men lät mig åka vidare. Jag måste nog ha fel version, kan någon länka till den senaste?
Tack på förhand / Postal

Det finns bara två versioner och 0.2 finns ju att ladda ned om ni scrollar ner efter att ha följt länken i första inlägget.

Skulle rekommendera den andra appen till er då utvecklingen är nedlagd här.
Citera
2013-06-04, 08:31
Medlem
Jag försöker ladda ner länken som finns på github men det funkar inte att öppna filen varesej pp datorn eller min S4a... Någon som kan hjälpa en mindre teknisk person som nyss bytt från iphone?
Citera
2013-06-04, 18:26
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleBanana
Jag försöker ladda ner länken som finns på github men det funkar inte att öppna filen varesej pp datorn eller min S4a... Någon som kan hjälpa en mindre teknisk person som nyss bytt från iphone?

på datorn blir det svårt att öppna en fil som är till för ett ett annat operativsystem . Vad är det för meddelande du får när du försöker öppna på S4:an?
Citera
2013-06-05, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
på datorn blir det svårt att öppna en fil som är till för ett ett annat operativsystem . Vad är det för meddelande du får när du försöker öppna på S4:an?

Efter att ha läst igenom ännu fler sidor i den här tråden förstod jag att man behövde en s.k apk installer! Efter den var installerad funkade allt perfekt Innan kunde jag helt enkelt inte öppna programmet, fick bara upp felmeddelande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in