Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmetFet
Vore du lika mycket på polisens sida om det varit en khattuggande berikare som hotat och polisen en man?

Givetvis.
Citera
2013-07-12, 13:37
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohammedSvensson
Det ironiska är att jag HELLRE HADE TAGIT EN TAZER en det där fucking våldet plus en jävla hund på en.

Små fittiga fucking horungar till poliser som tror de har makt.

Det hade jag nog också gjort. Smidigare lösning, om man nu inte kan hantera det vettigt som polisen borde ha gjort. Och på fyllan är man ändå ganska okänslig för smärta, och en tazer kommer förmodligen kännas betydligt mindre dagen efter än de där batongslagen.
Citera
2013-07-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Det hade jag nog också gjort. Smidigare lösning, om man nu inte kan hantera det vettigt som polisen borde ha gjort. Och på fyllan är man ändå ganska okänslig för smärta, och en tazer kommer förmodligen kännas betydligt mindre dagen efter än de där batongslagen.

Fast nu har väl inte svenska poliser tazer..
Citera
2013-07-12, 13:40
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Fast nu har väl inte svenska poliser tazer..

Nej, men det vore kanske inte en dum idé. Svenska polisen har inte så många alternativ vad gäller icke-dödande vapen.
Citera
2013-07-12, 13:40
Medlem
Woffeltoffels avatar
Vilken jävla idiot till snut! Finns ingen som helst anledning att börja banka och bussa hunden på honom. Inte direkt så att det verkar ha rått tidsbrist? Svårt att vänta ett par minuter på en kolega? Speciellt när vittnen säger att han inte uppträdde aggresivt. Hoppas hon får sparken och brinner i helvetet jävla pucko.

Personligen tycker jag han sluddrar "springa över gatan"...?
Citera
2013-07-12, 13:41
Medlem
Det är ju uppenbart att hon fick ett känslomässigt utbrott som inte har något med sin utbildning att göra där man ska skrika på folk.

Hade jag blivit attackerad av en livsfarlig hund som är tränad för att skada och oskadliggöra samtidigt som någon spöar mig med en batong så hade jag absolut inte lagt mig ner, då hade hunden antagligen ha ätit upp mitt ansikte eller tuggat av min arm eller dyl. En ren instinktiv reflex att värja sig ifrån såna saker. Frågan är om man ens skulle höra när någon säger något till dig under en sådan utsatt situation, då är det tunnelseende som gäller när man försöker att rädda sitt egna liv.

Det hela hade absolut kunnat lösa sig genom att prata, det märker t.om jag som inte är utbildad. Polisen är dock utbildad att kunna hantera såna här situationer utan våld och kunna hantera fulla människor, denna tjej missade tydligen dessa utbildningar.

Jag undrar också varför den manliga civilpolisen (vilket jag antar att det är?) är så lugn och schysst och förklarar att han bara vill hjälpa mannen, medans tjejen är så sjukt aggressiv och ur kontroll?

Det är ju känt att tjejer, speciellt inom dessa yrken ofta vill hävda sig inför sina manliga kollegor för att visa sig vara på samma nivå som männen, detta gick dock för långt. Eller så hade hon pms eller så är det hennes personlighet att vara aggressiv. I vilket fall så är polisyrket inget för henne och hon borde sparkas eller iaf förflyttas till en kontorsavdelning där hon inte har alldeles för mkt makt.
Nä, endast en varning eller löneavdrag en vecka räcker inte i detta fall.

Det är ju dessa beteenden som får folk att slå tillbaka och gro sitt snuthat. Inte konstigt att det kastas stenar och bränns bilar när det är så här det ser ut när man möter en polis.
Citera
2013-07-12, 13:43
Medlem
ni som vill fråga riktiga poliser om detta (och andra) fall kan gå till tråden "polis till er tjänst".

Här är länk till första inlägget om fallet:

https://www.flashback.org/sp44284722
Citera
2013-07-12, 13:44
Medlem
Citat:
Nej, men det vore kanske inte en dum idé. Svenska polisen har inte så många alternativ vad gäller icke-dödande vapen.

Där håller jag med dig absolut. Tazer är nog bra mer effektivt och ser mindre brutalt ut än batong.

Kommer säkert..efter x antal utredningar och tester och nämnder och överklagande och bla bla bla..
Citera
2013-07-12, 13:46
Medlem
Självklart ska polisen eliminera hotfulla brottslingar. När en brottsling uttalar hot om att "spränga hela gatan" så får några batongslag för att få kontroll över den kriminelle anses som en lindrig åtgärd.

Att prata omkull brottslingar fungerar endast i sagornas värld.
Senast redigerad av SVKKK 2013-07-12 kl. 13:52.
Citera
2013-07-12, 13:46
Medlem
Camcalderons avatar
Alla jävla flashback-tomtar vill att polisen ska behandla dem med silkesvantar.

Ont: Vem fan lägger sig inte ner när polisen säger till?
Citera
2013-07-12, 13:47
Medlem
Citat:
Håller med dig, att de inte har många andra alternativ samt att kraven för uppgiften har sänkts är ingen vettig kombination.
Citera
2013-07-12, 13:48
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camcalderon
Alla jävla flashback-tomtar vill att polisen ska behandla dem med silkesvantar.

Ont: Vem fan lägger sig inte ner när polisen säger till?
En gravt berusad man?
Allt är inte svart eller vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in