Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 22:41
Medlem
Hetsflaskas avatar
Detta var ju tämligen mildt gentemot vad polisen nästan dagligen använder för förnedrande trakasserier och våldsmetoder, mot alla möjliga folk.

Att folk är så urbota dumma så att de tror att polisen i exempelvis detta läge gör detta ingripandet för allmänhetens skull! Detta handlar ju endast om ett maktspel från statens yttersta arm. Man ska vara jäkligt varsam när staten börjar trakassera och även förfölja dem som är deras herrar! Dem är våra undersåtar de facto.

Förstå mig rätt nu, min tes är inte politiskt bunden. Så ni förbannat dumma polisstatrunkare som avfärdar mitt snack som "vänsterflum" har aldrig tänkt en egen tanke utanför klassrummet eller någon annanstans.

Tack å hej!
Citera
2013-07-12, 22:44
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Så talar enbart begåvningsreserven. Faktum är att många föreslagit att jag skulle passa som kvinnlig polis (jobbar inom socialtjänsten för tillf), och hade du försökt ta min batong hade jag på lagliga grunder fått öppna verkanseld.

Det är stolpskott som du som gör att vanligt folk blir fascister. Poliser behövs mer än någonsin i det här landet.
Stanna i socialtjänsten du. Du får ju tyvärr inte misshandla folk som en rabiessmittad hund, men ändå...bete dig som ett menssvin går ju an.

Finns det ingen som vet namnet på grisjäveln som spöar killen med batong? Ska man köra hennes DNA i spaningsregistret om hon blir anhållen för grov misshandel? Kan ge mig fan på att hon utfört andra våldsbrott as well. Vad är liksom oddsen för att man är så här pass psykiskt instabil med sådana kraftiga våldstendenser utan att ha begått våldsbrott tidigare?

Fy fan, jag vill skada en polisjävel som hämnd.
Citera
2013-07-12, 22:48
Medlem
Hur kan ni prata om övervåld i detta klipp?

Snubben är uppenbart väldigt full, förmodligen även påtänd. Han har bevisligen vandaliserat byggnader (slagit sönder glas?) och gjort sig skyldig till skadegörelse. Förmodligen har han levt ett jävla liv eftersom polisen har ringts dit. När snuten kommer står snubben kvar och skriker att han ska spränga gatan. PÅ DET, vägrar han lyda order och lägga sig ner på marken.

Ser inga som helst problem i polisens agerande. En sådan vuxen människa borde ha bättre för sig än att vara ute och ränna svinpackad och slå sönder rutor, men jag antar att alla ni härinne som klagar på polisen i detta klipp är lodare av samma sort som ränner runt på helgmorgonarna och lever fan och vill skydda en "broder".

Jag menar, det är inte så att han får batongen i huvudet. Han får ett par slag tills han börjar lyda order och lägger sig ner eftersom han uppenbart gjort sig skyldig till flera brott.

"buhu, polisen borde få kuk", "Buhu, övervåld"... herregud. Karln är vuxen! Springer ni själva runt på helgmorgonarna och leker mangas och slår sönder rutor?

Sätt dit aset och hoppas han får betala varenda krona han pajat för.
Citera
2013-07-12, 22:49
Medlem
Nemesis457s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Tänk såhär.
Du vet i radion att det inte finns en ledig polispatrull i närheten.
Du är ensam med din hund.
Du möter - ensam med hund - en blodig narkotikapåverkad man.
Han twitchar och är instabil som fan. Han kan ha en kniv eller vad som helst i fickan.

Han pratar om att spränga gatan, samma dag som det hittats bomber i stockholm vid en bank.
Du säger att han ska lägga sig ner. Han twitchar och rycker lite bara.
Du skriker LÄGG DIG NER. Han står fortfarande kvar och flåsar mot dig.
LIGG NER! Du drar ut batongen och är asrädd. Han är stor, du är liten.

Han står kvar och du säger åt hunden "Buss på!" (Eller Pass på som det står i filmen?)
Du ser hur han tar tag i din hunds ansikte, rycker och klämmer. Adrenalinet pumpar som fan, du slår honom, ingen effekt, han håller på med din hund igen. Vad gör han? Du ser inte. Hugger han hunden med kniv? Batong igen, ingen effekt. Dubbelhandslag, ingen effekt. Igen. Ingen reaktion från honom.

Hunden får ner honom, men han gör motstånd. Slag igen. lite effekt, igen. Han lugnar sig.
"Ligg ner" Hunden avbryter. Mannen ligger kvar och slagen ger äntligen effekt.
In med batongen och rapportera snabbt.

Det är nog jävligt läskigt att ensam möta en riktigt nerknarkad blodig man, som misshandlat två och slagit sönder en ruta.

Läs min text ovan. Jag skulle varit pissrädd. Många narkomaner har knivar och kanyler på sig, mer regel än undantag i min erfarenhet.

Fan.. har DU knarkat eller? Killen ser verkligen "jättefarlig ut" - hahaha. Din jävla tönt.
Uppenbart tycker även hunden att han inte är särskilt farlig, han går knappt till attack. Vid ett riktigt anfall hade han bitit sig fast i armen på honom.

Åklagare säger: Solklar brottsmisstanke.
Jerzy Sarnecki säger: Grovt övervåld.

Jag tror du är rätt ensam om dina vanföreställningar
Citera
2013-07-12, 22:50
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atlasswe
Bara jag som undrar vad det är för "sunkig" hund hon har? Ser ju ut som killen lyckas hålla hunden borta utan större ansträgning, va får hundarna för pajas träning? Lite nyktrare hade han ju utan problem kastat iväg hundfan.
+1

Jag är inte säker då bilderna är lite mörka men jag tror inte det är en schäfer utan an belgisk vallhund (Malinois) hon har. Inom poliskretsar kallas den "Ikea-schäfer". En hane väger inte mer än 25-30 kg. Fina hundar men en en sådan situation hade jag hellre haft nåt större än 45 kg. Tror inte bettet från en "malle" gör så mycket skada men visst fan måste det göra ont. Schäfer är idealet men tyvärr har rasen många problem.
Citera
2013-07-12, 22:51
Medlem
Cradleoffilths avatar
Nu kan det ju finnas något som hänt innan, men det man ser på videon är i mitt tycke:
1. En polis som inte verkar veta vad en berusad person är?!
2. En polis som går från noll till hundra på en sekund, inte ens i nyktert tillstånd hade jag hängt med i den omställningen.

Och alla ni som snackar om terrorister...litet verklighetsanknytning tack, en person som är drängfull i en för liten t-shirt? Dessutom gör inte mannen något som är hotfullt, han verkar mest förvirrad och mycket mycket packad.

Så här skall inte polisen få agera, litet sunt förnuft måste man kunna kräva...

Edit: Och dessutom, hon verkar inte ha någon koll alls på var hon slår med batongen, dessutom slår hon när personen ligger ned, iq=fiskmås?
Citera
Medlem
Flashshits avatar
En liten undran, kanske lite off topic, men betydligt mer relevant än hur det står till med attrappens menstruationscykel som verkar vara det dominerande i tråden för tillfället...

Vi som är lite äldre och har gjort lumpen, speciellt vi som genomgick vakttjänstutbildning, fick lära oss att om man släpper en okopplad vakthund (utan munkorg) mot en person (ett potentiellt hot) så klassas det på samma sätt som om man hade öppnat verkanseld.
Gäller detta ej poliser? Och i så fall varför inte?
Är det för att polishundar är mindre farliga än militära vakthundar eller vad beror det på?
Någon som vet?
Citera
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krymplack
För mig är det här en ren misshandel.

Varför?
Den onyktra personen var inte hotfull utan svamlade bara i ett onyktert tillstånd som den närvarande polisen borde ha registrerat som ett icke hotande beteende. Ett normalt förfarande är att man pratar med vederbörande och löser situationen på ett lämpligt sätt.

Nädå, polisen i fråga börjar skrika att den onyktra personen ska lägga sig ner och samtidigt släpper hunden. VEM lägger sig ned när en hund står och skäller mot en på 3 sekunder?
Det som händer sedan är att polisen med dubbelhandsfattning och med en kraftfull polisbatong av märket Eka Camlock börjar slå upprepade gånger mot den icke våldsamma onyktra personen tills han faller ned och får ytterligare minst två slag mot könsorganen när han ligger ned, samtidigt som hunden markerar men aldrig attackerar och tur är väl det.

Vad bra av dig att du läst att polisen ska byta till märket Bonowi och modellen eka camlock. Det är dock en gammal vanlig asp hon slår med där som har betydligt lägre anlagskraft än bonowin.
Citera
2013-07-12, 22:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Hon kommer bli av med sitt arbete det är kört för hennes del, och med all rätt.
Det här övervåldet ska inte ske helt enkelt, och jag hoppas att man betalar ut ett fett skadestånd till den stackars gubben.
En riktig satmara som absolut inte ska arbeta som polis.,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flurl

Snubben är uppenbart väldigt full, förmodligen även påtänd. Han har bevisligen vandaliserat byggnader (slagit sönder glas?) och gjort sig skyldig till skadegörelse. Förmodligen har han levt ett jävla liv eftersom polisen har ringts dit. När snuten kommer står snubben kvar och skriker att han ska spränga gatan. PÅ DET, vägrar han lyda order och lägga sig ner på marken.

Ser inga som helst problem i polisens agerande. En sådan vuxen människa borde ha bättre för sig än att vara ute och ränna svinpackad och slå sönder rutor, men jag antar att alla ni härinne som klagar på polisen i detta klipp är lodare av samma sort som ränner runt på helgmorgonarna och lever fan och vill skydda en "broder".

Jag menar, det är inte så att han får batongen i huvudet. Han får ett par slag tills han börjar lyda order och lägger sig ner eftersom han uppenbart gjort sig skyldig till flera brott.

"buhu, polisen borde få kuk", "Buhu, övervåld"... herregud. Karln är vuxen! Springer ni själva runt på helgmorgonarna och leker mangas och slår sönder rutor?

Han mår uppenbarligen dåligt din jävla idiot? Då ska man bemöta honom lungt inte slå ner honom. Hoppas sådana som du får kuk av polisen någon gång din jävla fitta
Citera
Medlem
Nemesis457s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurl

Ännu en påtänd pajas...
Du antar väldigt mycket utan att veta. Du tycker också det är uppenbart att han är skyldig till flera brott?
Du måste ju jobba med utredningen (samt extraknäcka som domare) för att dina antaganden skall vara värt något. Återkom när du är nykter.
Citera
Medlem
Innan jag hade kikat på filmen var jag övertygad om att allt prat om övervåld bara var rent nonsens. Men efter att jag sett filmen är jag inte så övertyga om att det är struntprat. Vilket ger en besk eftersmak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in