Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 23:54
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanlig
Filmen - nej. Sen vet vi inte vad som hände innan. " "

Skärpning! Vad tror du har hänt innan, att han sköt skarpt med en ak4?
Det är en typisk full och dum norrlänning som är ful i truten, du skall väl inte släppa lös en hund utan munkorg (jämförs militärt med verkanseld) samtidigt som du pucklar på honom för allt vad dina späda muskler förmår för det?

Ps. Du får en till.. Ds.
Senast redigerad av Flashshit 2013-07-12 kl. 23:56. Anledning: rättelse
Citera
2013-07-12, 23:54
Medlem
Gonville.Bromheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Han hade tillräckligt bra reaktion för att få tag i hundens sele i alla fall, det får väl anses som ganska anmärkningsvärt.

Skillnad på att registrera vad en polis skriker åt en och på att instinktivt skydda dig själv när ditt liv är i fara. Om du har någorlunda logiskt tänkande och ett IQ över 65 borde du kunna räkna ut detta själv.
Citera
2013-07-12, 23:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Han hade tillräckligt bra reaktion för att få tag i hundens sele i alla fall, det får väl anses som ganska anmärkningsvärt.

Vad vi ser är en harmlös fyllskalle. Hans sk "hot" måste ju till och med ett barn inse bara är totalt crap. Har man inte ens den begåvningen ska man nog inte jobba som polis. Mannen uppvisar inga tecken på aggresivitet.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Observerat detsamma. Vill att mannen träder in och redogör för sitt i tråden.
Citera
Medlem
erowids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Tänk såhär.
Du vet i radion att det inte finns en ledig polispatrull i närheten.
Du är ensam med din hund.
Du möter - ensam med hund - en blodig narkotikapåverkad man.
Han twitchar och är instabil som fan. Han kan ha en kniv eller vad som helst i fickan.

Han pratar om att spränga gatan, samma dag som det hittats bomber i stockholm vid en bank.
Du säger att han ska lägga sig ner. Han twitchar och rycker lite bara.
Du skriker LÄGG DIG NER. Han står fortfarande kvar och flåsar mot dig.
LIGG NER! Du drar ut batongen och är asrädd. Han är stor, du är liten.

Han står kvar och du säger åt hunden "Buss på!" (Eller Pass på som det står i filmen?)
Du ser hur han tar tag i din hunds ansikte, rycker och klämmer. Adrenalinet pumpar som fan, du slår honom, ingen effekt, han håller på med din hund igen. Vad gör han? Du ser inte. Hugger han hunden med kniv? Batong igen, ingen effekt. Dubbelhandslag, ingen effekt. Igen. Ingen reaktion från honom.

Hunden får ner honom, men han gör motstånd. Slag igen. lite effekt, igen. Han lugnar sig.
"Ligg ner" Hunden avbryter. Mannen ligger kvar och slagen ger äntligen effekt.
In med batongen och rapportera snabbt.

Det är nog jävligt läskigt att ensam möta en riktigt nerknarkad blodig man, som misshandlat två och slagit sönder en ruta.

Läs min text ovan. Jag skulle varit pissrädd. Många narkomaner har knivar och kanyler på sig, mer regel än undantag i min erfarenhet.

Ja, och av detta kan man konstatera att vi har tur att inte du är polis. Men åter till verkligheten.
Den här personen utgjorde inte något hot och är därför ett offer för polisbrutalitet.
Citera
2013-07-12, 23:56
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonville.Bromhead
Alla som påstår sig tycka att det är till polisens fulla rätt att reagera när en märkbart berusad norrlänning i vitt linne sluddrar om att "spränga gatan" måste vara fullständigt jävla korkade.

Citat:
Till att börja med - vem här inne har inte varit packad och slängt ur sig helt idiotiska och korkade saker? Förmodligen de flesta. Om vi alla skulle bli tilldelade 13 batongslang samt en bättre schäfer-attack varje gång vi slänger ut oss något idiotiskt på fyllan, ja då skulle Sveriges sjukhus bli ännu mer överbelastade.

De flesta har alltså inte varit packade och slängt ur sig korkade saker. Där har du rätt. Ingen i min bekantskapskrets beter sig så.

Citat:
Jag kan garantera att JAG, helt utan polisutbildning, hund eller tjänstevapen skulle kunnat lugna ner och neutralisera denna idiotiska norrlänning på mindre än fem minuter. Har man viss personkännedom märker man ju att han är alldeles för full och virrig.

Där tror jag du har helt rätt.

Citat:
Denna polis skall självklart stängas av på livstid. Hon bör redan nu se sig om efter andra jobb.

Ja det är dessvärre inte helt ovanligt att kvinnliga poliser blir såhär när det är en normal människa som skall gripas.
Citera
Medlem
Var väl inte så jävla farligt? Varför la han sig inte ner bara?
Citera
Medlem
Citat:
Till att börja med. Jag har personligt fått bra behandling av alla poliser jag kommit i kontakt med. Jag är således ingen polishatare utan tycker att vi generellt har bra poliser, åtminstone i Stockholm. Jag respekterar verkligen deras arbete trots att jag själv kommit i klammeri någon gång eller två.

Men reaktionen är ju helt klart kriminell från polisens sida i detta fallet. Eller du menar alltså att polisen i fråga skall tolka en full norrlänning som sluddrar "jag ska spränga gatan" som om han vore Bane i den senaste Batman-filmen? Då är det väl lika bra att ta fram tjänstevapnet och skjuta honom i huvudet per omgående. Håller du inte med?

Sen att mannen inte hinner ens förstå att hon säger ligg ner innan hunden och batongslag börjar hagla är ju en annan sak. Många har inte så bra reaktionstid med 2.8 promille i blodet.
förtsta stycket - jag med! håller med dig.
andra stycket - hon gjorde sitt jobb. inte prickfritt men hon fick mannen att lägga sig ner.
2,8 promille i blodet - skönt, då kände han inte slagen så hårt. annars hade han kanske lagt sig tidigare.(?) polisen måste ta hot på allvar. Står det en låda utanför en arena med texten "bomb" på så kommer 10 patruller + bombnissarna.
skadegörelse + ordervägran = slag i detta fall. hon agera utifrån uppgifter hon fått + hur hon uppfattade mannen. just sånna här fall tränas de mkt i på högskolan vet jag. tycker mer att de poliser som sköt mannen i Varberg med fem skott borde torska jobben, om någon. mer än henne iaf. denna man kommer iaf överleva
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Vilka offer? Vilken misshandel?

Vi kan bara bedöma det vi ser på videon. Vad som föregått händelsen är ännu oklart. Agerandet från polisen är fullständigt oförsvarligt att döma av videon.

Nej, det är inte oklart. Misshandel, hot och skadegörelse var orsaken till att polisen larmades till platsen för att gripa våldsbrottslingen.
Citera
2013-07-12, 23:57
Medlem
Jag kan förstå att man som ensam kvinna i en sån här situation kanske handlar annorlunda än man gjort om man varit två. Men nu har hon trots allt hunden med sig och av det vi ser på filmen så kanske det går lite för fort. Varför inte i lugnt takt försöka få ner han och sen kanske öka volymen om han inte lyssnar och dra batongen.

Men sen igen, jag dömmer inte henne jag har inte varit i samma situation och jag vet inte vilken erfarenhet hon har. Och en videosnutt som inte visar allt....
Citera
2013-07-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerchild
Var väl inte så jävla farligt? Varför la han sig inte ner bara?
Hade iofs valt pepparspray och sedan ringt dit fler kollegor istället för att bussa hunden och sen slå.
Citera
2013-07-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Skärpning! Vad tror du har hänt innan, att han sköt skarpt med en ak4?
Det är en typisk full och dum norrlänning som är ful i truten, du skall väl inte släppa lös en hund utan munkorg (jämförs militärt med verkanseld) samtidigt som du pucklar på honom för allt vad dina späda muskler förmår för det?

Ps. Du får en till.. Ds.
nej, det var korkat skrivet av dig tycker jag. jag tror att han sagt att han ska spränga gatan de står på.
han fick ju tag på hunden väldigt lätt tycker jag? höll den i selen och bad sen polisen att ta bort hunden för att han skulle lägga sig ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in