Citat:
Ursprungligen postat av
Gonville.Bromhead
Till att börja med. Jag har personligt fått bra behandling av alla poliser jag kommit i kontakt med. Jag är således ingen polishatare utan tycker att vi generellt har bra poliser, åtminstone i Stockholm. Jag respekterar verkligen deras arbete trots att jag själv kommit i klammeri någon gång eller två.
Men reaktionen är ju helt klart kriminell från polisens sida i detta fallet. Eller du menar alltså att polisen i fråga skall tolka en full norrlänning som sluddrar "jag ska spränga gatan" som om han vore Bane i den senaste Batman-filmen? Då är det väl lika bra att ta fram tjänstevapnet och skjuta honom i huvudet per omgående. Håller du inte med?
Sen att mannen inte hinner ens förstå att hon säger ligg ner innan hunden och batongslag börjar hagla är ju en annan sak. Många har inte så bra reaktionstid med 2.8 promille i blodet.
förtsta stycket - jag med! håller med dig.
andra stycket - hon gjorde sitt jobb. inte prickfritt men hon fick mannen att lägga sig ner.
2,8 promille i blodet - skönt, då kände han inte slagen så hårt. annars hade han kanske lagt sig tidigare.(?) polisen måste ta hot på allvar. Står det en låda utanför en arena med texten "bomb" på så kommer 10 patruller + bombnissarna.
skadegörelse + ordervägran = slag i detta fall. hon agera utifrån uppgifter hon fått + hur hon uppfattade mannen. just sånna här fall tränas de mkt i på högskolan vet jag. tycker mer att de poliser som sköt mannen i Varberg med fem skott borde torska jobben, om någon. mer än henne iaf. denna man kommer iaf överleva