Citat:
Ursprungligen postat av
wanlig
Och det är DIN åsikt. Säger man att man ska spränga gatan till en polis så får man skylla sig själv..(min åsikt) visst, hon slog honom med en serie slag, men han hamnade på marken - som polisen beordrat. Gör man inte som polisen säger får man ibland "spö". Lite överdrivet många slag, men hon var ensam och kände sig kanske tvingad att göra det hon gjorde. Hon kommer till din besvikelse inte bli avstängd. Finns poliser som går väldigt mkt längre än såhär, och de fastnar oftast inte på film
Till att börja med. Jag har personligt fått bra behandling av alla poliser jag kommit i kontakt med. Jag är således ingen polishatare utan tycker att vi generellt har bra poliser, åtminstone i Stockholm. Jag respekterar verkligen deras arbete trots att jag själv kommit i klammeri någon gång eller två.
Men reaktionen är ju helt klart kriminell från polisens sida i detta fallet. Eller du menar alltså att polisen i fråga skall tolka en full norrlänning som sluddrar "jag ska spränga gatan" som om han vore Bane i den senaste Batman-filmen? Då är det väl lika bra att ta fram tjänstevapnet och skjuta honom i huvudet per omgående. Håller du inte med?
Sen att mannen inte hinner ens förstå att hon säger ligg ner innan hunden och batongslag börjar hagla är ju en annan sak. Många har inte så bra reaktionstid med 2.8 promille i blodet.