Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 23:43
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Var ca 3 sekunder emellan hon sa lägg dig ner och att hon släppte hunden och slog honom...

Polisen hade säkert fått information om mannen som påverkade hennes beteende.
Skadegörelse och misshandel, han fick vad han förtjänade !
Kanske han misshandlat ngn kvinna ?
Tror du han visade respekt för sina offer eller för dom drabbade av skadegörelsen ?
Citera
Medlem
[quote=HarrySTruman|44293271]
Ingripa? Detta är ju grov misshandel med hund och teleskopbatong.
Killen gör ju absolut ingenting som utgör någon påtaglig fara. Hon fortsätter slå när han ligger.
Fullständigt okontrollerad snut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonville.Bromhead
Alla som påstår sig tycka att det är till polisens fulla rätt att reagera när en märkbart berusad norrlänning i vitt linne sluddrar om att "spränga gatan" måste vara fullständigt jävla korkade.

Till att börja med - vem här inne har inte varit packad och slängt ur sig helt idiotiska och korkade saker? Förmodligen de flesta. Om vi alla skulle bli tilldelade 13 batongslang samt en bättre schäfer-attack varje gång vi slänger ut oss något idiotiskt på fyllan, ja då skulle Sveriges sjukhus bli ännu mer överbelastade.

Jag kan garantera att JAG, helt utan polisutbildning, hund eller tjänstevapen skulle kunnat lugna ner och neutralisera denna idiotiska norrlänning på mindre än fem minuter. Har man viss personkännedom märker man ju att han är alldeles för full och virrig.

Denna polis skall självklart stängas av på livstid. Hon bör redan nu se sig om efter andra jobb.
Och det är DIN åsikt. Säger man att man ska spränga gatan till en polis så får man skylla sig själv..(min åsikt) visst, hon slog honom med en serie slag, men han hamnade på marken - som polisen beordrat. Gör man inte som polisen säger får man ibland "spö". Lite överdrivet många slag, men hon var ensam och kände sig kanske tvingad att göra det hon gjorde. Hon kommer till din besvikelse inte bli avstängd. Finns poliser som går väldigt mkt längre än såhär, och de fastnar oftast inte på film
Citera
2013-07-12, 23:44
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanlig
Kom igen. Vi lever idag - 2013. det handlar framförallt om bemötande till andra personer. du svamlar om en tid som är förbi mannen.

Och det tycker du att denna polis visade prov på?
Citera
2013-07-12, 23:45
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Om du är allvarlig (vilket jag fortfarande tvivlar på att du är) har du just bevisat dig vara en fullkomlig idiot som förmodligen aldrig vistas utomhus. Har du sett världen?

Ja, jag har sett världen, minns ett ingripande jag såg i Peru, där kastade de in svinet de grep i bagageluckan med bakbundna händer, hans ben var i vägen så luckan gick inte igen då tog de sats på nytt och drämde igen den hårdare.

Så ska drägget tas. Sedan blev det polisstationen och förmodligen ett rejält kokstryk.
Citera
2013-07-12, 23:46
Bannlyst
Ambulansen var ju även den redan där. Förmodligen för att se till snubbens skador han fick efter krossat en ruta.
Citera
2013-07-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Och det tycker du att denna polis visade prov på?
Filmen - nej. Sen vet vi inte vad som hände innan. " "
Citera
2013-07-12, 23:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Här har vi ett annat "rådigt" ingripande

Man ser riktigt hur osäkra poliserna blir när kameran åker fram. Tror att många poliser skulle vinna på att träna upp lite muskelstyrka och närstridsteknik. Det blir bara mer och mer pinsamt.

http://www.youtube.com/watch?v=6ZC1NNmtuYM
Citera
2013-07-12, 23:48
Medlem
Gonville.Bromheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanlig
Och det är DIN åsikt. Säger man att man ska spränga gatan till en polis så får man skylla sig själv..(min åsikt) visst, hon slog honom med en serie slag, men han hamnade på marken - som polisen beordrat. Gör man inte som polisen säger får man ibland "spö". Lite överdrivet många slag, men hon var ensam och kände sig kanske tvingad att göra det hon gjorde. Hon kommer till din besvikelse inte bli avstängd. Finns poliser som går väldigt mkt längre än såhär, och de fastnar oftast inte på film

Till att börja med. Jag har personligt fått bra behandling av alla poliser jag kommit i kontakt med. Jag är således ingen polishatare utan tycker att vi generellt har bra poliser, åtminstone i Stockholm. Jag respekterar verkligen deras arbete trots att jag själv kommit i klammeri någon gång eller två.

Men reaktionen är ju helt klart kriminell från polisens sida i detta fallet. Eller du menar alltså att polisen i fråga skall tolka en full norrlänning som sluddrar "jag ska spränga gatan" som om han vore Bane i den senaste Batman-filmen? Då är det väl lika bra att ta fram tjänstevapnet och skjuta honom i huvudet per omgående. Håller du inte med?

Sen att mannen inte hinner ens förstå att hon säger ligg ner innan hunden och batongslag börjar hagla är ju en annan sak. Många har inte så bra reaktionstid med 2.8 promille i blodet.
Citera
2013-07-12, 23:50
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-Freud
1. Han stor jag liten: Därför skall kvinnor inta vara poliser i yttre tjänst, speciellt inte ensamma.

2. Adrenalinet pumpar: för hon är lite (pga hon är kvinna)

3. Vad är det för läskigt med detta? Hon har ju för fan en polishund med sig.

Själva har jag varit med om att en som säkert var 2 dm längre än mig kommer ångande i full fart mot mig efter en ordväxling. Jag hade hunden med mig och tänkte mest på hur jag skulle förklara att han hade blivit biten samtidigt som jag spöat skiten ur honom och då är min hund inte skyddstränad. Inte fan var jag rädd. Jag hade en hund modell större och väger själv över 100 pannor.

När han fick se hunden, som varit dold bakom en snövall, tvärstannade han. Efter en morrning och ett skall vände han och gick. Tur får honom för han hade åkt så det sjöng om det. Till skillnad från den kvinnliga polisen, som hade en skyddstränad hund, batong och pistol så kontrollerade jag situationen. Inte fan blev jag rädd utan agerade rationellt. Jag hade väntat tills han angrep, släppt på kopplet för att hans uppmärksamhet skulle riktas mot hunden och sedan klippt honom. Varför? Därför att jag är stor, om än kort, med en hel del muskler och kampsport i ryggen. Den kvinnliga poliser var hysteriskt livrädd för bonnläppen och hon spårade helt ur. Fattas bara att hon tagit fram pistolen och skjutit honom på fläcken för att sedan dömas för dråp eller vållande till annans död.

Nej, polisen var en sopa som inte har i yrket att göra. Och då är jag själv för hårdare tag mot drägg och brottslingar men detta är ju fan löjligt.

Bra inlägg! Kvinnliga poliser borde inte finnas överhuvudtaget, har sett nog med kvinnor som i denna yrke blir så känslodrivna och måste nästan bevisa sig lite extra(?) genom att ta i lite hårdare. Det är synd att personliga problem och tillkortakommande ska ta över och man gör ett dåligt jobb, för imo kunde man ha handskats denna situation mycket, mycket bättre.
Citera
2013-07-12, 23:50
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:

Sen att mannen inte hinner ens förstå att hon säger ligg ner innan hunden och batongslag börjar hagla är ju en annan sak. Många har inte så bra reaktionstid med 2.8 promille i blodet.

Han hade tillräckligt bra reaktion för att få tag i hundens sele i alla fall, det får väl anses som ganska anmärkningsvärt.
Citera
2013-07-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Polisen hade säkert fått information om mannen som påverkade hennes beteende.
Skadegörelse och misshandel, han fick vad han förtjänade !
Kanske han misshandlat ngn kvinna ?
Tror du han visade respekt för sina offer eller för dom drabbade av skadegörelsen ?

Vilka offer? Vilken misshandel?

Vi kan bara bedöma det vi ser på videon. Vad som föregått händelsen är ännu oklart. Agerandet från polisen är fullständigt oförsvarligt att döma av videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in