Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 23:37
Medlem
Gonville.Bromheads avatar
Alla som påstår sig tycka att det är till polisens fulla rätt att reagera när en märkbart berusad norrlänning i vitt linne sluddrar om att "spränga gatan" måste vara fullständigt jävla korkade.

Till att börja med - vem här inne har inte varit packad och slängt ur sig helt idiotiska och korkade saker? Förmodligen de flesta. Om vi alla skulle bli tilldelade 13 batongslang samt en bättre schäfer-attack varje gång vi slänger ut oss något idiotiskt på fyllan, ja då skulle Sveriges sjukhus bli ännu mer överbelastade.

Jag kan garantera att JAG, helt utan polisutbildning, hund eller tjänstevapen skulle kunnat lugna ner och neutralisera denna idiotiska norrlänning på mindre än fem minuter. Har man viss personkännedom märker man ju att han är alldeles för full och virrig.

Denna polis skall självklart stängas av på livstid. Hon bör redan nu se sig om efter andra jobb.
Citera
2013-07-12, 23:38
Medlem
Vilket avskräde till halvmänniska. Labila människor skall inte vara poliser och bära vapen. Jag skulle vilja köra upp batongen i röven på henne utan glidmedel.
Citera
2013-07-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Jag tycker det är mer anmärkningsvärt att filmen börjar så klockrent när det börjar hända saker.
De har säkert klippt bort fyllskallens agerande så han ska framstå som offer.

Helt klart redigerat.

Jag gissar att du är ironisk.
Citera
Bannlyst
Ser det inte ut på filmen som att hunden går till attack mot kuken på snubben? Är polishundarna tränade till det? Tro fan att han reagerar och tar tag i hundens sele.
Citera
Medlem
Otrolig oprofessionellt ingripande av polisen där. Mannen utgör inte någon omedelbar fara varken för sig själv eller sin omgivning. Det tar max ett par minuter att ropa in förstärkning på radion och det är enklare att omhänderta en berusad/drogad person som har problem med balanssinnet om man är två.

Är det här resultatet av inkvoteringssystemet på polishöskolan för hon verkar inte alls lämpad att hantera situationer som denna?
Citera
2013-07-12, 23:40
Medlem
Citat:

Han hade ju för fan varit inblandad i ett krogslagsmål och slagit handen genom en ruta i ren ilska. Då ska man fan ha ett par ordentliga smällar av ordningsmakten, punkt slut.

I vilken källa har det framkommit att han varit inblandad i ett krogslagsmål och att han slog sönder rutan pga en känsla av ilska?

http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-paverkad-man/

Citat:
Vittnet beskriver för DN hur mannen stod tillsammans med två män och en kvinna femtio meter från McDonald's på Brunnsgatan. Efter en kort stund förde mannen handen mot ansiktet på kvinnan och en av männen, "det var inte ett slag men nästan", säger vittnet.

– Sedan började mannen att springa och de tre sprang efter, jag tror att han blev rädd.

Mannen var berusad och rädd och sprang fram till en dörr på Brunnsgatan 5 där han slog sönder en glasruta med bara handen och tog sig in för att gömma sig. Men de tre kom snart ikapp honom.

– Men när de såg allt blod så försökte de hjälpa honom istället, säger vittnet. Någon ringde 112.
Citera
2013-07-12, 23:40
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonville.Bromhead
Jag gissar att du är ironisk.

Nej, jag är gravallvarlig, bort med fyllpacket från gatorna så blir samhället bättre.
Citera
2013-07-12, 23:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paarthurnax
Jag har arbetat med barn, drogmissbrukare, förståndshandikappade och dementa. Så ja, jag skulle säga att jag har erfarenhet att jobba med människor.

Har lärt mig genom åren att det sällan (eller aldrig) fungerar att skrika. Lär sig inte poliser hur man handskas med människor?

Jag är också förvånad över hur mycket det gapas och skriks. Det verkar inte särskilt professionellt. Hade mannen utgört ett potentiellt hot är det helt förkastligt att försöka stressa upp honom på det sättet. Då bygger man snarare upp en aggression och ett hotfullt beteende. Varför göra det när mannen inte är aggressiv? Det verkar snarare vara så att polisen försöker trigga igång honom, men när inte ens det fungerar dampar hon ur på allvar. Självhävdelsebehov?
Citera
2013-07-12, 23:42
Medlem
Citat:
Nej, jag är gravallvarlig, bort med fyllpacket från gatorna så blir samhället bättre.

Om du är allvarlig (vilket jag fortfarande tvivlar på att du är) har du just bevisat dig vara en fullkomlig idiot som förmodligen aldrig vistas utomhus. Har du sett världen?
Citera
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
...Fy fan, jag vill skada en polisjävel som hämnd.

Den repliken räcker och den övriga texten är enbart transportsträcka till din uppenbara anarkistiska läggning. Om du erkänner att du är anarkist, så känns inlägget bekant. Om du däremot förnekar att du är anarkist, så framstår du enbart som ännu en cannabisodlare i mängden.
Visst kan jag hålla med om att hon reagerar nervöst och och orutinerat, men få män förstår hur pass mycket muskelsvagare vi kvinnor faktiskt är jämfört med de flesta normalbyggda karlar.

Jag blir livrädd när en karl börjar kasta saker och skrika högt, och ännu räddare blir jag om han börjar svamla osammanhängande och oklart. Det gjorde faktiskt den här "stockholmaren".
Citera
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
I vilken källa har det framkommit att han varit inblandad i ett krogslagsmål och att han slog sönder rutan pga en känsla av ilska?

http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-paverkad-man/

Spelar ingen roll, skrikande fyllskallar ska ha stryk så de lär sig att hålla käften och inte förpesta tillvaron för vanligt folk.
Citera
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
"Är du sugen på att testa?"

Kan det vara det som triggade henne, alltså att hon såg det som något sexuellt som anspelade på att hon var kvinna? Hon kanske ville visa att "kvinnor kan".
Mycket mycket osmidig polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in