Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 17:59
Medlem
Rikarhamiltons avatar
När dyker namnet upp på misshandlaren? måste åtal väckas eller förundersökningen bli klar innan man kan begära ut det?
Citera
2013-07-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanson
Nej den här kvinnan är groteskt inkompetent och en direkt livsfara för sig själv, och i förlängingen även andra. Hon har absolut ingenting att göra i yttre tjänst, och att hon överhuvudtaget befann sig där den här kvällen visar att hela polisen som organisation behöver en sjuhelvetes omstrukturering

Tack för att du tänker, hela grisdräggskåren behöver bli det som det borde vara. Inte ett gäng idioter som misshandlar och trakasserar Svensson, utan dugliga poliser som gör rätt och hjälper till att bidra till ett bättre samhälle.

Eftersom dagens poliser är som de är så kommer detta endast att bli verklighet efter att vi inför kameratvång på de samt att politiker (lol) tar sitt ansvar och arbetar för det rätta i samhället istället för nonsens.
Citera
2013-07-13, 18:02
Medlem
Citat:
I och med att kvinnor i 95% av fallen inte kan brotta ner eller boja en misstänkt utan vapen så tar de nästan alltid till vapen. En man vet att han kan, och kommer därmed åtminstone försöka innan vapnena tas fram. Kvinnor ger sig myyyyyycket sällan in i handgemäng, för då vet dom hur det slutar. Det är därför hon bussar hunden på och vevar direkt, något som ska vara en reaktion på den misstänktes beteende, inte en fristående händelse.

I den här situationen ska en ensam manlig polis ändå inte försöka sig på en brottningsmatch. Då gör den manliga polisen fel. Kvinna eller man, vill man ta ner killen så ska man bussa på hunden eller dra till med batong. Just för att man är ensam på plats och man ger sig inte in i något på lika villkor. Alltför stor risk bakom det.
Citera
2013-07-13, 18:05
Medlem
HeltSatansGalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Det är såna som du som gjorde det möjligt för Hitler att ta och behålla makten, jävla idiot.

Vad var det för fel med att Adolf Hitler hade makten?
Citera
2013-07-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
I den här situationen ska en ensam manlig polis ändå inte försöka sig på en brottningsmatch. Då gör den manliga polisen fel. Kvinna eller man, vill man ta ner killen så ska man bussa på hunden eller dra till med batong. Just för att man är ensam på plats och man ger sig inte in i något på lika villkor. Alltför stor risk bakom det.

Att bussa hunden är en extrem våldsåtgärd, jag skulle säga att det är så gott som jämförbart med att dra tjänstevapnet och försöka sig på en skadeskjutning. Det är absolut ingenting som ska ske mot ett fyllo som står och är dryg sent in på småtimmarna.

Batongen kan tas fram som symbolhandling, och vid strid användas som vapen. Det ska för fan inte användas som ett attackvapen för att folk ska foga sig i ens uppmaningar. Polisens våld ska stå i direkt proportion till verkligheten, och i det här aktuella fallet skulle jag säga att våldsnivån generellt är väldigt låg varpå en uppmaning följt av pepparspray skulle varit en minst lika effektiv, om inte mer effektiv åtgärd än hund och batong.

Det handlar inte om att man ska "upp i ringen" och brottas. Polisen ska berätta för mannen varför polisen är där (misshandel och krossade rutor tror jag det var) och sedan säga vad som kommer att ske, att han ska in på stationen och kommer förhöras. Vägrar han i det läget följa din uppmaning och du står ensam på plats så är det kanske det tydligaste tecknet du någonsin kan få på att det är dags att kalla på förstärkning.

Här är en annan video från en liknande situation med (om än annorlunda) ett snarlikt katastrofalt resultat. Notera att inga vapen är dragna i början av videon och även här är det en olydig fyllskalle

http://www.liveleak.com/view?i=c64_1345263057
Citera
2013-07-13, 18:07
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Det är såna som du som gjorde det möjligt för Hitler att ta och behålla makten, jävla idiot.

Fyllon som inte hörsammar polistillsägelser:
Vårt bålverk mot fascismen!
Citera
2013-07-13, 18:09
Medlem
Kiwiahoos avatar
Helt rätt! En kvinna slår inte lika hårt som en man (av naturliga skäl) Kan folk inte uppföra sig ska dem ha redigt med stryk_! Så de så!
Citera
2013-07-13, 18:10
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe

Håller med. Man vet inget om den här personen. Han kanske har kampsportsbackgrund, kanske har en kniv i fickan, kanske är han hiv-positiv eller vad fan som helst.
Sen tycker jag att batongen är både överdramatisk och inte jätteeffektiv. En Zap med en Tazer hade varit bättre. Eller kanske pepparsprej.
Citera
2013-07-13, 18:11
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
Vad var det för fel med att Adolf Hitler hade makten?

Ja i efterhand visade det sig vara en dålig ide

Min poäng var att bara för att polisen i det här fallet har våldsmonopol så innebär det inte att vi ska acceptera användningen av våld bara för att det är polisen som utövar det.
Senast redigerad av Rikarhamilton 2013-07-13 kl. 18:14.
Citera
2013-07-13, 18:14
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att man ska "upp i ringen" och brottas. Polisen ska berätta för mannen varför polisen är där (misshandel och krossade rutor tror jag det var) och sedan säga vad som kommer att ske, att han ska in på stationen och kommer förhöras. Vägrar han i det läget följa din uppmaning och du står ensam på plats så är det kanske det tydligaste tecknet du någonsin kan få på att det är dags att kalla på förstärkning.

Nu vet man ju dock inte vad som hände innan kameran började rulla. Hon kan ju faktiskt ha försökt prata med mannen.
Och jag håller med om att hon borde väntat på förstärkning då situationen har låst sig och GM inte gör annat än står still och pratar.

Dock anser jag att när hon väl bestämmer sig för att köra på med batongen. Då kör man på tills killen ligger ner. För står killen fortfarande, då har man inte slagit tillräckligt hårt.

Enda jag kritiserar är varför hon just valde att gå på offensiven. Men som sagt, ingen aning vad som hände innan kameran började rulla.
Citera
2013-07-13, 18:23
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Varför ska en polis inte få skrika? Ska de be snällt?

Om skrik förvärrar situationen borde det betraktas som tjänstefel att skrika. Om situationen kan lösas bättre utan att skrika, men polisen ändå väljer att göra det, bör även det betraktas som tjänstefel. Du kan se upp till polisen, beundras och fascineras, men det hör inte hit.

En polis som väljer ett provokativt beteende när det finns bättre alternativ är en dålig polis. I synnerhet om personen som ska gripas är en idiot. Polisen ska vara utbildad att hantera sånt på ett bra och effektivt sätt. De är inte utbildade att agera på ett sätt som du finner erotiskt.
Citera
2013-07-13, 18:23
Medlem
Rikarhamiltons avatar
http://www.liveleak.com/view?i=6ef_1333138867

hade 2 snutbrudar på 55kg styck klarat av den här manövern?

svaret är nej

Finns ju monsterbrudar som är lika kralliga som män, varför ser jag aldrig såna i uniform?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in