Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
han var så full att han lika gärna kunde varit döv, ska vi bussa hundar på döva människor nu också?

Ja och handikappade i rullstol "som inte lyder polisorder".

Om inte denna polis får sparken så kan vi skita i allting direkt. Ikläda oss marxistuniform och höja knytnäven i globalistisk anda. De som inte har statens av ministeriet godkända scarf är "fritänkare eller Norrlänningar".
Citera
2013-07-13, 21:28
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
han var så full att han lika gärna kunde varit döv, ska vi bussa hundar på döva människor nu också?

Blir du döv när du är full? Idiot.
Citera
2013-07-13, 21:29
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Helvete vad oproffesionellt agerande av polisslynan.
Bussar hunden på killen samtidigt som hon skriker "lägg dig ner". Hur fan hade hon tänkt att man ska lägga sig ned när en ilsken hund hoppar på en och biter en. Man får självklart panik i det läget.
Som grädde på moset matar hon slag med batongen på honom.
Inte bryr hon sig heller när han i ren panik ber henne ta bort hunden som biter han
Citera
2013-07-13, 21:30
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Blir du döv när du är full? Idiot.

Och där diskvalificerade du dig från diskussionen då du uppenbart aldrig varit så full. Idiot
Citera
2013-07-13, 21:31
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Att supa sig så redlös att man inte fattar vad ordningsmakten säger är ett val som man har ett ansvar för. Att vara döv är inte ett val. Dålig jämförelse från din sida. Med all sannolikhet så har mannen fått instruktioner innan videon började spelas in. Anledningen till att folk väljer att sätta på kameran kan ju faktiskt vara att folk tänker "shit nu har snubben tjafsat så mycket så snart ruttnar polisen och då kan det finnas något att filma, vad coolt".
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Efter att ha läst alla kvinnofobiska inlägg här har jag kommit till insikt och ändrat åsikt. Kvinnliga poliser har av manliga kollegor och allmänhet mötts av förakt och rädsla för kvinnors kompetens sedan urminnes tider. Ett tydligt bevis på detta är att detta inlägg kommer att bemötas med att jag hatar män. Några sakargument kommer inte att framföras.

Den kvinnliga polisen hade uppenbarligen all anledning att frukta för sitt eget liv. Därmed har hon absolut inte brukat övervåld.

En nation får den poliskår den förtjänar. Medborgarna stöttar inte de människor som skyddar dem och upprätthåller lag och ordning. Både här och på gatan hör man tuffa grabbar säga att någon annan borde gjort något men naturligtvis aldrig glappkäften själv. Senast var det ambulanspersonalen som borde agerat men inte medborgaren i vit T-shirt.
Citera
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Amb. inkräktar aldrig på polisens arbete utan gör sitt arbete när polisen är färdig. Då skulle det ha gått redigt överstyr, vilket ambulansen knappast haft skäl att tro.

Vi som sett filmen kan enas om att det var övervåld men ambulansen kan omöjligt kunnat se om det förekommit kniv etc.

Så en ambulansförare anser sig inte ha skyldighet att stoppa en pågående misshandel??
Citera
2013-07-13, 21:32
Medlem
Per.G.Olas avatar
[quote=Out4glory|44304084]
Citat:
Ursprungligen postat av Per.G.Ola

Jojo - men du kan fortfarande inte använda "spekulativa argument". Det är iofs skoj - men om du kollar tråden så börjar det på sida 2 ungefär "men man vet ju inte vad som hände innan videon"...och sedan fortsätter det fram till nu ungefär.

Är du polis?

Man ser även könsdebatten som är helt och hållet irrelevant.

Är du polis?

Det är en väl fungerande taktik på ett forum att distrahera.

Att framföra att flickpolisen hade alternativa handlingssätt för de personer som tycker att agerandet var korrekt kan jag inte se något fel på i ett diskussionsforum. Kan du?

Jag är inte på något sätt polis. Nu är jag säljare men i mitt förra jobb hade jag mycket kontakt med polisens utredare runt om i landet.
Citera
2013-07-13, 21:34
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag är alltid 100% kluven över sånt här, men någonstans får man sätta en gräns.

Hade han börjat lägga sig ner hade hon inte sagt det igen, eller bussat hunden.

Jo, men visst. Där kan jag hålla med dig.
Han hade kunnat sagt typ, jajaja, lugna ner dig och hållt upp händerna typ när hon fick "psykbryt" där och skrek till. Han stod bara kvar och var provocerande typ...
Som jag skrev innan vet jag inte allt som hände innan detta filmades, men hon fick väl nog helt enkelt...
Jag är också kluven i om detta behövdes, men håller med om att han hade kunnat undvika det där med lite skicklighet och ödmjukhet..
Verkade inte som han ville prata om det i lugn och ro utan provocerade som sagt..

Sen tänker jag på att hon var ensam kvinna och allt... Då får man ju visa respekt med vilket han inte gjorde... (Dom är inte lika starka som män och hon kanske kände sig hotad liksom, inte vet jag. Ensam och utan backup och så.. Kanske också därför hon hade hund med sig.)
En man kanske hade handlat annorlunda i detta fall, det vet jag inte.

Men visst, han hade kunnat sagt, ta det lugnt och hålla upp händerna efter hon skrek till där. Då hade inget av detta hänt som sagt. Kanske gått ner på knä bara, om det ens hade behövts. Han skötte inte situationen så snyggt direkt..
Och hunden vart taggad/försvarsposition där när hon skrek till och hoppade på först såg det ut som, sen efter började hon slå..

Jag själv hade ju snackat lugnt när hunden skällde och allt. Gillar ju hundar (Hade försökt pratat och klappat hunden istället hehe, med tillåtelse.)
Aldrig blivit biten av en hund och kommer aldrig bli heller. Då ska man ha en jävla otur..

Mycket onödigt svammel nu, men han skötte inte situationen snyggt helt enkelt och var provocerande.
Senast redigerad av [complex] 2013-07-13 kl. 21:43.
Citera
2013-07-13, 21:34
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Att supa sig så redlös att man inte fattar vad ordningsmakten säger är ett val som man har ett ansvar för. Att vara döv är inte ett val. Dålig jämförelse från din sida. Med all sannolikhet så har mannen fått instruktioner innan videon började spelas in. Anledningen till att folk väljer att sätta på kameran kan ju faktiskt vara att folk tänker "shit nu har snubben tjafsat så mycket så snart ruttnar polisen och då kan det finnas något att filma, vad coolt".

För polisen så är situationen inte olik, bådda kräver en annan approach än den buffliga "ner på marken skriket" och attack med batong-samtidigt som hunder biter hans bollar.

Vad är det som är svårt att förstå? ja drägger uppförde sig som ett jävla drägg...han borde ta styra upp sig själv.

Sen spelar det 0 roll vilka instruktrioner han fått innan, anfallet på han var totalt oprovocerat, ser du inte det?
Citera
2013-07-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto

Återigen argumentet..."vad hände innan videon startades" Det är som om man pratade med ett helt HAV av dumma idioter
Citera
2013-07-13, 21:35
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Det var min första reaktion också när jag såg videon. Varför backar ambulansen? Tydligen är det en fackförenings historia.
Det är så pinsamt att man äcklas över samhället.

Den ena myndigheten skadar medborgaren - den andra väntar tills han är skadad.

Nej, det är ingen fackföreningshistoria, ambulanspersonal äger helt enkelt rent juridiskt inte det våldsmonopol, juridiskt skydd eller utrustning som polisen har.

Ambulanspersonal är t.ex. inte tjänstemän, vilket gör att allt våld mot dessa är att betrakta som våld mot envar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in