Citat:
Ursprungligen postat av
Bassplay
Jag är alltid 100% kluven över sånt här, men någonstans får man sätta en gräns.
Hade han börjat lägga sig ner hade hon inte sagt det igen, eller bussat hunden.
Jo, men visst. Där kan jag hålla med dig.
Han hade kunnat sagt typ, jajaja, lugna ner dig och hållt upp händerna typ när hon fick "psykbryt" där och skrek till. Han stod bara kvar och var provocerande typ...
Som jag skrev innan vet jag inte allt som hände innan detta filmades, men hon fick väl nog helt enkelt...
Jag är också kluven i om detta behövdes, men håller med om att han hade kunnat undvika det där med lite skicklighet och ödmjukhet..
Verkade inte som han ville prata om det i lugn och ro utan provocerade som sagt..
Sen tänker jag på att hon var ensam kvinna och allt... Då får man ju visa respekt med vilket han inte gjorde... (Dom är inte lika starka som män och hon kanske kände sig hotad liksom, inte vet jag. Ensam och utan backup och så.. Kanske också därför hon hade hund med sig.)
En man kanske hade handlat annorlunda i detta fall, det vet jag inte.
Men visst, han hade kunnat sagt, ta det lugnt och hålla upp händerna efter hon skrek till där. Då hade inget av detta hänt som sagt. Kanske gått ner på knä bara, om det ens hade behövts. Han skötte inte situationen så snyggt direkt..
Och hunden vart taggad/försvarsposition där när hon skrek till och hoppade på först såg det ut som, sen efter började hon slå..
Jag själv hade ju snackat lugnt när hunden skällde och allt. Gillar ju hundar
(Hade försökt pratat och klappat hunden istället hehe, med tillåtelse.)
Aldrig blivit biten av en hund och kommer aldrig bli heller. Då ska man ha en jävla otur..
Mycket onödigt svammel nu, men han skötte inte situationen snyggt helt enkelt och var provocerande.