Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 21:09
Medlem
[quote=Per.G.Ola|44303897]
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory

Men pucko! Vad jag syftade på var om flickpolisen redan försökt att vara trevlig mot den norrländske fyllskallen eller om hon gick rakt på konfrontation.

Om hon försökt med det hade det varit mer förståeligt om än olämpligt och eventuellt brottsligt (hon är ju ändå polis och nästan helt straffimmun i tjänsten) att gå på som hon bevisligen gjorde.

Om det var hennes första kontakt med karln så begick du precis samma misstag som henne. Om än bara skriftligt.

Vad jag ville åskådliggöra var att det fanns alternativa sätt att i första läget angripa situationen än med våld.

Jojo - men du kan fortfarande inte använda "spekulativa argument". Det är iofs skoj - men om du kollar tråden så börjar det på sida 2 ungefär "men man vet ju inte vad som hände innan videon"...och sedan fortsätter det fram till nu ungefär.

Är du polis?

Man ser även könsdebatten som är helt och hållet irrelevant.

Är du polis?

Det är en väl fungerande taktik på ett forum att distrahera.
Citera
2013-07-13, 21:12
Medlem
Gizmo_Kvacks avatar
1. Vad är det för fel på kvinnan? Oavsett om hon gjorde bedömning att det var rätt att bruka våld så varför flippar hon ut totalt och börjar skrika som något jävla psykbryt tagen från plattan? Hon ska ju för fan lugna ned situationen.

2. Ni som tycker att denna video är chockerande har aldrig besökt ett Stockholmsderby. Där varar polisen att slå tjejer och kvinnor allt från 14 - 50 år, helt oprovocerat. Tror det var -08 en 14-årig tjej fick motta ca 4-5 batongslag, när hon var liggande. Hon utgjorde säkert ett jättestort hot när hon försökte gömma sig mot väggen.

Även i dessa sammanhang brukar kvinnliga poliser vara värst. Personligen tror jag det beror på att folk i allmänhet behandlar dem med mindre respekt, vilket får dem att känna sig osäkra och därmed "går loss" i pressade situationer.

Jag är för kvinnliga poliser men de ska vara obeväpnade och fungera som medlare.
Citera
2013-07-13, 21:14
Bannlyst
Hon var rädd. Väldigt rädd därav hennes handling. Om mannen ville så hade han kunnat knocka henne.

Mannen var rolig Han höll i hunden från kopplet och dansa med den
Citera
2013-07-13, 21:15
Medlem
HarmonicAces avatar
Amb. inkräktar aldrig på polisens arbete utan gör sitt arbete när polisen är färdig. Då skulle det ha gått redigt överstyr, vilket ambulansen knappast haft skäl att tro.

Vi som sett filmen kan enas om att det var övervåld men ambulansen kan omöjligt kunnat se om det förekommit kniv etc.
Citera
2013-07-13, 21:15
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Det är bara att sparka den på ballarna..Det gör ont på dom också
Ja, men du kommer aldrig få in en spark på bollarna

Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Ta fram hunden eller annan hund så sätter vi 100 lax, du får filma, det är väl rimligt?
Helvete vad patetiskt du är. Kan du inte börja posta när du lever i verkligheten

Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Även om du kanske har rätt i detta enskilda fall så stämmer det inte att polishundar är övernaturliga varelser som är omöjliga för en människa att oskadliggöra, som du och många andra tycks hävda så fort sånt här kommer på tal. Det finns flera dokumenterade fall där polishundar blivit dödade av exempelvis knivbeväpnade personer.

Faktum är att det är ganska enkelt om du är beslutsam. Lyft armen, låt hunden bita, och använd andra handen för att sticka kniven i djuret. En stor man med rätt teknik kan oskadliggöra en polishund med rätt teknik även utan vapen.

Jag menar inte att vem som helst kan göra detta och jag menar inte att det är smärt- och riskfritt. Vad jag menar är att polishundar inte är övernaturliga, även om det är häftigt att se K9-klipp på Youtube.
Han sa inget om ett kniv.

Enkelt? Har du någonsin blivit biten av en hund eller känt kraften som uppstår när en hund hoppar i full fart emot dig?
Det är inte samma som när en hund leker med dig, hundar är rovdjur och att en stor man skulle kunna oskadliggöra en hund ser jag som skrattretande.
Citera
2013-07-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfs
Har vi någon ambulansförare här? Ambulansen i filmen backar undan och låser förmodligen dörren som en annan ynkrygg. Kåranda blåljuskollegor emellan eller? Annars hade någon i den bilen sannolikt kunnat vara behjälplig efter en misshandel likt denna.

Det var min första reaktion också när jag såg videon. Varför backar ambulansen? Tydligen är det en fackförenings historia.
Det är så pinsamt att man äcklas över samhället.

Den ena myndigheten skadar medborgaren - den andra väntar tills han är skadad.
Senast redigerad av Out4glory 2013-07-13 kl. 21:18.
Citera
2013-07-13, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmo_Kvack
1. Vad är det för fel på kvinnan? Oavsett om hon gjorde bedömning att det var rätt att bruka våld så varför flippar hon ut totalt och börjar skrika som något jävla psykbryt tagen från plattan? Hon ska ju för fan lugna ned situationen.

2. Ni som tycker att denna video är chockerande har aldrig besökt ett Stockholmsderby. Där varar polisen att slå tjejer och kvinnor allt från 14 - 50 år, helt oprovocerat. Tror det var -08 en 14-årig tjej fick motta ca 4-5 batongslag, när hon var liggande. Hon utgjorde säkert ett jättestort hot när hon försökte gömma sig mot väggen.

Även i dessa sammanhang brukar kvinnliga poliser vara värst. Personligen tror jag det beror på att folk i allmänhet behandlar dem med mindre respekt, vilket får dem att känna sig osäkra och därmed "går loss" i pressade situationer.

Jag är för kvinnliga poliser men de ska vara obeväpnade och fungera som medlare.

Det hade säkert funkat bättre. Evolutionen rent allmänt har inte ändrat på oss människor så mycket från jägartiden med allt vad det innebär.
Citera
2013-07-13, 21:19
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Ja, men du kommer aldrig få in en spark på bollarna

Helvete vad patetiskt du är. Kan du inte börja posta när du lever i verkligheten

Han sa inget om ett kniv.

Enkelt? Har du någonsin blivit biten av en hund eller känt kraften som uppstår när en hund hoppar i full fart emot dig?
Det är inte samma som när en hund leker med dig, hundar är rovdjur och att en stor man skulle kunna oskadliggöra en hund ser jag som skrattretande.

Absolut är hundar ett djur att respektera men det du skriver är löjeväckande, schäfern i det här klippet kan inte ha vägt mer än 35-40kg och det är inte en livsfarlig övning att oskadligöra en sån.
Citera
2013-07-13, 21:20
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[complex
'|44304077]Men hur snabbt hade han på sig? Var typ. Lägg dig ner, och sen attackerad av hunden...
Men han hade gjort rätt i att vara mer ödmjuk och inte så provocerande... (Han får ju faktiskt skylla sigsjälv ganska så mycket!!.)
Tycker ändå att hon överdrev lite väl med så många slag.

Men ibland måste polisen göra det. Frågan är om det behövdes i detta fall, eller om det nu var övervåld...
Hon var lite väl hård kanske. Och hunden som attackerar och allt. Men killen hade kunnat undvika allt genom att inte provocera, så där har du rätt.

Jag är alltid 100% kluven över sånt här, men någonstans får man sätta en gräns.

Hade han börjat lägga sig ner hade hon inte sagt det igen, eller bussat hunden.
Citera
2013-07-13, 21:22
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag är alltid 100% kluven över sånt här, men någonstans får man sätta en gräns.

Hade han börjat lägga sig ner hade hon inte sagt det igen, eller bussat hunden.

han var så full att han lika gärna kunde varit döv, ska vi bussa hundar på döva människor nu också?
Citera
2013-07-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Om man talar om att kvinnor inte klarar polisyrket så menar man just polisyrket. Då måste jag rätta den okunnige som inte begriper att det krävs olika kompetens till olika uppgifter inom polisyrket.

Det var inte jag började yra om betydelsen av kön i polisyrket. Det var den okunnige som drog igång könsdebatten. Vänta tills du nyktrat till innan du kommenterar nästa gång.

Du är säkert duktig, du är mer duglig än de flesta. Det som sagts gäller dock, ta hänsyn till det som sägs mellan raderna och som är underförstått.

Jag ber om ursäkt för min "oförmåga" att uttrycka mig perfekt.

Poliser som arbetar i yttre tjänst skall alltid vara män, då födda till män och inte någonting annat.

Poliser som arbetar i yttre tjänst skall alltid vara utrustade med kamera för att fånga allt som sker och där med bidra till det samhälle som vi eftersträvar.

De som tycker annorlunda måste åsidosättas eftersom resultatet av detta blir bättre för mänskligheten än alternativet.

Mitt mål är det goda och bästa för människorna.

Det är lätt att ta ett stormsteg mot detta genom att använda teknik samt minska korruptionen inom rättsväsendet.

Det är rimligt att Svensson blir full och vid provokation beter sig illa, det är orimligt att Svensson då detta händer ska bli grovt misshandlat och för evigt hamna i SÄPOs register, socialens register och sitta inlåst i fyllecell.

Eviga ärr, trots oskyldig och utan chans till upprättelse (skulle Svensson inte bestämma sig för att ta lagen i egna händer - vilket Svensson egentligen har rätt till - Svensson borde kunna värja sig med de gebit som lagen tillåter - ur Svenssons perspektiv "en pistolbeväpnat galning bussar sin kamphund på mig" - då är det väl rimligt att Svensson får döda, eller?).
Citera
2013-07-13, 21:24
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
han var så full att han lika gärna kunde varit döv, ska vi bussa hundar på döva människor nu också?

Nej, vi ska skrika dem rakt i örat för att kolla så att de verkligen är döva. Såklart har du rätt, man måste ge folk en chans innan man mejar loss med batongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in