Citat:
Ursprungligen postat av
HumpingDog
Om man talar om att kvinnor inte klarar polisyrket så menar man just polisyrket. Då måste jag rätta den okunnige som inte begriper att det krävs olika kompetens till olika uppgifter inom polisyrket.
Det var inte jag började yra om betydelsen av kön i polisyrket. Det var den okunnige som drog igång könsdebatten. Vänta tills du nyktrat till innan du kommenterar nästa gång.
Du är säkert duktig, du är mer duglig än de flesta. Det som sagts gäller dock, ta hänsyn till det som sägs mellan raderna och som är underförstått.
Jag ber om ursäkt för min "oförmåga" att uttrycka mig perfekt.
Poliser som arbetar i yttre tjänst skall alltid vara män, då födda till män och inte någonting annat.
Poliser som arbetar i yttre tjänst skall alltid vara utrustade med kamera för att fånga allt som sker och där med bidra till det samhälle som vi eftersträvar.
De som tycker annorlunda måste åsidosättas eftersom resultatet av detta blir bättre för mänskligheten än alternativet.
Mitt mål är det goda och bästa för människorna.
Det är lätt att ta ett stormsteg mot detta genom att använda teknik samt minska korruptionen inom rättsväsendet.
Det är rimligt att Svensson blir full och vid provokation beter sig illa, det är orimligt att Svensson då detta händer ska bli grovt misshandlat och för evigt hamna i SÄPOs register, socialens register och sitta inlåst i fyllecell.
Eviga ärr, trots oskyldig och utan chans till upprättelse (skulle Svensson inte bestämma sig för att ta lagen i egna händer - vilket Svensson egentligen har rätt till - Svensson borde kunna värja sig med de gebit som lagen tillåter - ur Svenssons perspektiv "en pistolbeväpnat galning bussar sin kamphund på mig" - då är det väl rimligt att Svensson får döda, eller?).