Citat:
Ursprungligen postat av
Puffarn
Oh, det kommer hon. Det kommer bli upplopp i 15 förorter om hon blir friad för precis det som händer där varje vecka tom när det filmats.
Så, den här gången kommer det sluta med ett avsked. Och som avskedad springer hon förr eller senare på någon som vet vem hon är och är tillräckligt förbannad för att ge henne precis det hon ska ha.
Stryk i en hjälplös situation av någon annan som har total makt över situationen.
Det är inget jag säger ofta och absolut inte när det handlar om en tjej, men när det händer så kommer jag fan skratta. Och det kommer att hända mer än en gång efter hon är kickad.
Alla som lever vid sidan av vet att om de går på en polis så blir de utkörda från sitt umgänge och sina affärskontakter för det orsakar bara massa problem.
Men plocka bort den där brickan...
Det ska bli intressant att se vad som kommer hända. Så förbannad som jag blev av den där filmen som lugn och väldigt ovåldsam så kan man nog ana att det finns folk som bara väntar. Betedde hon sig så på filmen så har hon gjort det många många gånger förr och de ser det här också.
Jag sitter hemma och väntar på rubriken som kommer göra mig förbannat glad.
"Fd Polis grovt misshandlad - igen"
Till alla andra inklusive de poliser som faktiskt ÄR bra:
Peace...
Upplopp i femton förorter tror jag kanske inte, eftersom offret förefaller etniskt svensk...
Denna händelse har ju skapat massor av rubriker i pressen, men tänk om offret hade varit färgat? Ja, då j_vlar hade det varit kravaller - det kan jag lova
Denna polis verkar ju vara rena psykfallet och det var verkligen bra att hon filmades. Man undrar ju spontant om hur många liknande situationer hon varit med om där hon inte filmats. Läste någonstans att det är en mycket liten grupp poliser (cirka 50 stycken) som får nästan alla anmälningar om övervåld riktade mot sig. Kanske är det läge för åklagaren att damma av några sådana fall gentemot denna dam igen? Jag är övertygad om att det finns eller vad tror ni andra?
Vad det gäller våldsanvändning från polisens sida rent allmänt kan det väl aldrig vara tillåtet att misshandla, eller skjuta någon enbart för att denna inte lydde order? Det förefaller ju helt sjukt. Brotta ned någon är en sak, men därifrån är steget rätt långt till att vifta med batongen på detta sätt. Jag hoppas verkligen att denna stackars man får sina skador dokumenterade på sjukhuset. Han borde ha rätt rejäla blåmärken.