Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 22:15
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret
Jag har text-sökt igenom tråden men kanske sökt efter fel nyckelord.

Har någon en länk för hela klippet eller iallfall en/två minuter innan dn's klipp börjar?

Ganska svårt att säga, men om han sluddar om "spränga" .. vem vet.. han kan väl ha en granat på sig? Poliskvinnan kanske to m vart med om det tidigare..

http://www.youtube.com/watch?v=n_Jxu9STddY
Citera
2013-07-14, 22:16
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Om det är Viklunds malle så är den född 2010 enligt SKK. Vilket får mig tro att något inte stämmer. Jag bedömer hunden är minst 5 år gammal. Troligen runt 7. Så det kan vara man "outat" Viklund utan grunder. Eller så kan jag inte bedöma hundars ålder. Jag håller fast vid att hunden på videon är äldre än 3 år. Med det bestämdaste.

Hallå, som jag tidigare postat så säger viklund 2012 att hennes malle är "väldig ung"... vilket stämmer med klippet...
Citera
2013-07-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Hallå, som jag tidigare postat så säger viklund 2012 att hennes malle är "väldig ung"... vilket stämmer med klippet...

Om det är Viklund. Men jag kan ha fel. Oavsett. Skrattar åt ingripandet. Jag hade inte ens tagit ut hunden på honom.
Citera
2013-07-14, 22:23
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Om det är Viklund. Men jag kan ha fel. Oavsett. Skrattar åt ingripandet. Jag hade inte ens tagit ut hunden på honom.

Ja inget är bekräftat men sammanträffandena har hopat sig rejält.

jag vet var mina pengar sätts ialf...
Citera
2013-07-14, 22:25
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag ser inget övervåld. Killen i klippet kunde varit jag för några år sedan! Har brottats med poliser i mina dagar.

Ja, alltså jag tycker ändå killen innan ingripandet ger intrycket att han inte tänker samarbeta. Eftersom den ingripande polisen är kvinna. Kvinnan märker självfallet detta, lite svårt att genom videon märka av emotioner som sker. I situationen ser vi den kvinnliga polisen fattar ett ögonblickligt beslut, något som poliser måste kunna göra. Något som forumanvändare inte behöver göra. Jag tror att agerandet kunde avstyra ett tumult längre fram, där kvinnan fått det svårare att reda ut situationen. Exempelvis kunde kvinnan mottagit ett knytnävslag eller hamnat i en brottningsmatch där han med enkelhet kunde få övertaget.

I andra länder blir poliser i vissa fall kända genom att agera hastigt aggressivt mot stökiga fyllor om det filmas.
Byt ut kvinna mot svart man, så är situationen nästan identisk. Mannen i denna filmen har också begått skadegörelse och slagits tidigare.

Dvs liknande scenario som närmare beskrivs i just den här filmen:
http://www.youtube.com/watch?annotat...&v=jbrTyP06-yM
Senast redigerad av Hegamon 2013-07-14 kl. 22:27.
Citera
2013-07-14, 22:28
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vad var det för fel på hunden? jag har brottats en del med hundar inom väktarbranschen (skyddsobjekt så dom tränade jämt) och jag är vääldigt tveksam om jag hade kunnat stoppa fram handen och hålla i hunden som han gjorde

Verkar som dom blir osäkra när man inte är passiv? Har liggandes på rygg sparkat bort en polishund som därefter slutade anfalla.
Citera
2013-07-14, 22:30
Medlem
April55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det är hennes malinois "Zlatan" som figurerar på filmen. En hane. Kom sist i polishunds-SM 2012. Om det var hundföraren eller hunden som var mest dålig vet jag inte.

Zlatan håller på att utbildas till bombhund men är som synes helt oduglig ute på gatan mot full och vinglig motståndare.
Hur vore det med källkritik....Innan man öppnar truten.
Det där ÄR INTE HON ELLER HENNES HUND.
Hon jobbar INTE som hundförare längre och hennes malle är MKT STOR !
Fy för att hänga ut oskuldigt folk !
Citera
2013-07-14, 22:31
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Polisen har en enhet som testar raser. De skiter i trender om hunden kan arbeta. De har inte råd vara kräsna om de kan öka utbudet på tjänstehundar.

Det pågår ett test med korsa Mallinois och Schäfer för tjänst. Har tyvärr inte mer info om hur det gått med det testet. Tror inte det gått så positivt då man inte hört mer om det på ett par år.

Hur vet du att de skiter i trender? Jag hävdar att inte heller poliser är opåverkade av trender. Bland annat så är det just på grund av trender som nya försök görs. Det var inte polisen som började med Mallinois utan de hakade på en trend inom övriga brukshundsvärlden. Det var poliser som tävlade civilt som började haka på trenden med Mallar. Så enkelt är det.

För övrigt är det många olika enheter inom statliga verksamheter som testar ”nya” saker. Ofta helt i onödan eftersom testerna redan genomförts i andra länder eller verksamheter och resultaten lätt kan hämtas hem.
Citera
2013-07-14, 22:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Oh, det kommer hon. Det kommer bli upplopp i 15 förorter om hon blir friad för precis det som händer där varje vecka tom när det filmats.
Så, den här gången kommer det sluta med ett avsked. Och som avskedad springer hon förr eller senare på någon som vet vem hon är och är tillräckligt förbannad för att ge henne precis det hon ska ha.
Stryk i en hjälplös situation av någon annan som har total makt över situationen.

Det är inget jag säger ofta och absolut inte när det handlar om en tjej, men när det händer så kommer jag fan skratta. Och det kommer att hända mer än en gång efter hon är kickad.
Alla som lever vid sidan av vet att om de går på en polis så blir de utkörda från sitt umgänge och sina affärskontakter för det orsakar bara massa problem.
Men plocka bort den där brickan...

Det ska bli intressant att se vad som kommer hända. Så förbannad som jag blev av den där filmen som lugn och väldigt ovåldsam så kan man nog ana att det finns folk som bara väntar. Betedde hon sig så på filmen så har hon gjort det många många gånger förr och de ser det här också.

Jag sitter hemma och väntar på rubriken som kommer göra mig förbannat glad.
"Fd Polis grovt misshandlad - igen"

Till alla andra inklusive de poliser som faktiskt ÄR bra:
Peace...

Upplopp i femton förorter tror jag kanske inte, eftersom offret förefaller etniskt svensk...
Denna händelse har ju skapat massor av rubriker i pressen, men tänk om offret hade varit färgat? Ja, då j_vlar hade det varit kravaller - det kan jag lova

Denna polis verkar ju vara rena psykfallet och det var verkligen bra att hon filmades. Man undrar ju spontant om hur många liknande situationer hon varit med om där hon inte filmats. Läste någonstans att det är en mycket liten grupp poliser (cirka 50 stycken) som får nästan alla anmälningar om övervåld riktade mot sig. Kanske är det läge för åklagaren att damma av några sådana fall gentemot denna dam igen? Jag är övertygad om att det finns eller vad tror ni andra?

Vad det gäller våldsanvändning från polisens sida rent allmänt kan det väl aldrig vara tillåtet att misshandla, eller skjuta någon enbart för att denna inte lydde order? Det förefaller ju helt sjukt. Brotta ned någon är en sak, men därifrån är steget rätt långt till att vifta med batongen på detta sätt. Jag hoppas verkligen att denna stackars man får sina skador dokumenterade på sjukhuset. Han borde ha rätt rejäla blåmärken.
Citera
2013-07-14, 22:34
Medlem
April55s avatar
Citat:
Det är INTE Viklund som är med på filmen, för Viklund jobbar inte som hundförare
längre och absolut inte i Stockholm.
Hur vore det med källkritik innan ni börjar skriva osanningar.
Viklunds hund är MKT stor och är absolut INTE vit om nosen.
Citera
2013-07-14, 22:36
Medlem
Polis slår påverkad man med batong flera gångerhttps://www.youtube.com/watch?v=SkcxsuQo8_I
Senast redigerad av komenchero 2013-07-14 kl. 22:47.
Citera
2013-07-14, 22:39
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komenchero
https://www.youtube.com/watch?v=SkcxsuQo8_I

Lysande! det är ett tydligt hot när han säger: ”Är du sugen på att testa?”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto