2013-11-22, 22:06
Medlem
sms lån swedbank?

Hejsan.

Har kollat upp flera sms lån sidor nu och dom har bara utbetalning i realtid till nordea eller handelsbanken, men jag har swedbank.

Någon som vet någon sms lån sida som kan betala ut på helger till swedbank?
Citera
2013-11-22, 22:11
Medlem
Kallessidas avatar
Skit i SMS lån, Bara hög ränta dom flesta sätter sig i skiten.
Men tror knappast du lyssnar på mig, Googla det ska finnas en sida som innehåller alla dom där sms-lån sidorna!
Citera
2013-11-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
Skit i SMS lån, Bara hög ränta dom flesta sätter sig i skiten.
Men tror knappast du lyssnar på mig, Googla det ska finnas en sida som innehåller alla dom där sms-lån sidorna!

Du har så rätt har en del erfarenhet av sms lån inte första gången men har aldrig hamnat i skiten heller har alltid betalat men respekterar att du säger så

ok får kolla upp det tack
Citera
2013-11-22, 23:55
Medlem
SexyBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansman
Du ska i så fall ta ett privatlån, läs mer här: http://nätlån.se/department/privatlan/
Vanligtvis kan du låna mellan 20 tusen till 400 tusen och så måste du kunna visa upp en viss inkomst eller fast anställning men du behöver inte lägga något i "pant" som man gör med bolån.

Är det en mindre summa du vill låna typ 15-20 tusen och betala tillbaka under ett år så kan du prova hos Folkia: http://nätlån.se/products/folkia/ där kan du låna 20 tusen kr i 1 år vilket kostar dig totalt 25 365 kr alltså en avgift på 5365kr.

Inte så mycket om du verkligen behöver pengarna men det är smartare att låna av en släkting eller liknande.

Jag kan inte ta lån på något av de låneinstituten då jag inte har en deklarerad inkomst på över 100,000. Jag måste få tag på bagis. Får 4000 på måndag vilket ger drygt 200 kronor kvar att leva på efter alla utgifter.

SMS-lån i bemärkelsen "låna 3000 kronor och betala 4000 nästa månad" är naturligtvis uteslutet. Jag vill ha ett lån på 30,000-50,000 kronor. Vill betala tillbaka på 5 år. Helst med ett amorteringsfritt år. Jag tycker inte att det är en orimlig deal givet att jag har ett deltidsarbete och snart en masterutbildning...
Senast redigerad av SexyBeast 2013-11-22 kl. 23:58.
Citera
2013-11-23, 16:27
Medlem
Har du verkligen inga släktingar?

Annars så förlorar du inte mycket mer än tid på att gå till vanliga banken och fråga.
Sen kan du höra av dig till de där Bluestep som gjort massa reklam på TV och reklamhäften.
Citera
2013-11-26, 00:07
Medlem
Sicilias avatar
Vi antar att jag tar ett snabblån på, låt säga 25,000 från mobillån.se (om det nu finns). Kan min bank, Swedbank, se det och neka mig ett lån om jag i framtiden skulle ta ett lån för att exempelvis köpa en lägenhet och jag har en skuld till ett annat låneinstitut.
Citera
2013-11-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Vi antar att jag tar ett snabblån på, låt säga 25,000 från mobillån.se (om det nu finns). Kan min bank, Swedbank, se det och neka mig ett lån om jag i framtiden skulle ta ett lån för att exempelvis köpa en lägenhet och jag har en skuld till ett annat låneinstitut.
Det är klart dom kan. UC vet allt om dina lån och inkomster.

Varför vill alla (nej inte alla, men alltför många) ungdomar som just fått ett jobb försöka lura till sig större lån än vad dom har råd med?
Ni lurar er själva!
Är det någon sorts sport i att låna så mycket som möjligt?
Inga lån är att föredra. Sträva mot det istället.
Tänk så här istället: "Nu ska jag blåsa banken på låneräntan".
Senast redigerad av IraHayes 2013-11-26 kl. 13:02.
Citera
2013-11-26, 13:11
Medlem
IHSVs avatar
En fråga, utan några som helst moraliska pekpinnar - alla kan ju bli kort om stålar nån gång:

Men, vad är det som driver en att ta ett sms-lån, alltså låna små belopp från utsugare till astronomiska avgifter? Ingen kan ju ha missat att det är en dålig affär.

Är det spelberoende eller liknande som ligger bakom eller något annat? För om man inte har råd att köpa vinteroverall till barnen finns det ju (förhoppningsvis för de allra flesta) familj, släkt och vänner man kanske skulle kunna fråga i första hand. Vem vet, man kanske t.o.m. får pengarna, om skälet är tillräckligt gott.

Vore kul med svar.
Citera
2013-11-27, 15:56
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IraHayes
Det är klart dom kan. UC vet allt om dina lån och inkomster.

Varför vill alla (nej inte alla, men alltför många) ungdomar som just fått ett jobb försöka lura till sig större lån än vad dom har råd med?
Ni lurar er själva!
Är det någon sorts sport i att låna så mycket som möjligt?
Inga lån är att föredra. Sträva mot det istället.
Tänk så här istället: "Nu ska jag blåsa banken på låneräntan".

Okej, ja jag förstår. Jag ska inte låna något.

Det står hur många registreringar man har på UC. Nu är det så att jag ska skriva över min lägenhet på mig. Jag har ett par registreringar, kan det medföra ett problem? Det är fyra stycken:
1 från SL efter registrering till deras SMS-tjänst.
1 från SAS för en uppgradering av mitt Eurobonuskort som någon säljare tyckte att jag skulle göra.
1 från något sms-låneinstitut där någon tydligen försökte (och lyckades) låna pengar i mitt namn. Förstår inte hur och det gjorde inte banken heller men den hävde jag när jag fick brevet från UC.
1 för vitvaror jag skulle köpa på avbetalning.

Kommer min bank att knorra över detta?
Citera
2013-11-27, 16:46
Medlem
Citat:
Okej, ja jag förstår. Jag ska inte låna något.

Det står hur många registreringar man har på UC. Nu är det så att jag ska skriva över min lägenhet på mig. Jag har ett par registreringar, kan det medföra ett problem? Det är fyra stycken:
1 från SL efter registrering till deras SMS-tjänst.
1 från SAS för en uppgradering av mitt Eurobonuskort som någon säljare tyckte att jag skulle göra.
1 från något sms-låneinstitut där någon tydligen försökte (och lyckades) låna pengar i mitt namn. Förstår inte hur och det gjorde inte banken heller men den hävde jag när jag fick brevet från UC.
1 för vitvaror jag skulle köpa på avbetalning.

Kommer min bank att knorra över detta?
Nej, det lät ju inte så betungande. Men det beror på hur mycket du vill låna och dina inkomster.

Det låter märkligt dock med sms-lånet. "Någon" lyckades låna pengar i ditt namn. Och du "hävde" det. Hur gick det till? Hur kom pengarna tillbaka?
Det låter inte trovärdigt. Du får nog fila lite på din story där.
Citera
2013-11-27, 21:34
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IraHayes
Nej, det lät ju inte så betungande. Men det beror på hur mycket du vill låna och dina inkomster.

Det låter märkligt dock med sms-lånet. "Någon" lyckades låna pengar i ditt namn. Och du "hävde" det. Hur gick det till? Hur kom pengarna tillbaka?
Det låter inte trovärdigt. Du får nog fila lite på din story där.

Det är sant faktiskt. Jag fick ett brev från UC om att något företag gjort en kreditprövning så jag ringde upp företaget som skulle ha begärt den. De sa: "du har ju ansökt om ett lån". "verkligen inte!", svarade jag och undrade vad fan de sysslade med. De svarade till slut att man kan beviljas lån om man svarar rätt på några "kontrollfrågor". Det hela lät absurt. Hon bad mig kontakta polisen för att göra en anmälan mot den som hade tagit lånet men jag avstod.
Citera
2013-11-27, 23:13
Medlem
Citat:
Det är sant faktiskt. Jag fick ett brev från UC om att något företag gjort en kreditprövning så jag ringde upp företaget som skulle ha begärt den. De sa: "du har ju ansökt om ett lån". "verkligen inte!", svarade jag och undrade vad fan de sysslade med. De svarade till slut att man kan beviljas lån om man svarar rätt på några "kontrollfrågor". Det hela lät absurt. Hon bad mig kontakta polisen för att göra en anmälan mot den som hade tagit lånet men jag avstod.
OK.
Men då var det bara en kreditprövning. Inget lån.
UC ser beviljade krediter OCH utnyttjade krediter.
En beviljad men inte utnyttjad kredit kan man säkert få bort för att ha större möjlighet att få ett lån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in