Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-03, 17:45
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felz
Jag har som sagt avinstallerat den gamla versionen och tagit bort all existerande tidigare data relaterat till denna. Jag är medveten om hur man använder appen, men jag är ej medveten om i vilken mapp jag bör placera filen.

Jag ringde min kompis tidigare och frågade om jag skulle ta bort den gamla versionen och han sa nej, därav problemen misstänker jag. Samma person bad mig att lägga filen i mappen "other", men när jag gjorde det så fanns den ej i mobilen när jag kollade i mappen "other" via mobilen.

Du kan lägga den i vilken mapp du vill. Jag lägger den på det externa SD-kortet och installerar via "Mina Filer". Du måste installera .apk:n innan du kan använda programmet, så vart du lägger själva installationsfilen spelar ingen roll, bara du hittar den på telefonen.
Citera
2014-02-03, 17:56
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Du kan lägga den i vilken mapp du vill. Jag lägger den på det externa SD-kortet och installerar via "Mina Filer". Du måste installera .apk:n innan du kan använda programmet, så vart du lägger själva installationsfilen spelar ingen roll, bara du hittar den på telefonen.

Testade först att göra en ny mapp vid namn "Biljett", letade manuellt och sökte efter den i appen "File Manager", men hittade inte ens mappen. Jag gav upp och raderade mappen via datorn (som innehöll apk. filen) och lade sedan in apk. filen under "Android". Jag öppnade därefter mappen, men den innehöll ej filen.

Vad kan vara fel? Jag kan alltså se både mappen "Biljett" och apk. filen när jag är inne på mobilen via datorn, men den är osynlig i mobilen.
Citera
2014-02-03, 17:59
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Testade först att göra en ny mapp vid namn "Biljett", letade manuellt och sökte efter den i appen "File Manager", men hittade inte ens mappen. Jag gav upp och raderade mappen via datorn (som innehöll apk. filen) och lade sedan in apk. filen under "Android". Jag öppnade därefter mappen, men den innehöll ej filen.

Vad kan vara fel? Jag kan alltså se både mappen "Biljett" och apk. filen när jag är inne på mobilen via datorn, men den är osynlig i mobilen.

Installerade om appen "File Manager" och kan fortfarande inte hitta filen via mobilen, så tvivlar på att det är filhanterarappens fel.
Citera
2014-02-03, 18:18
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Installerade om appen "File Manager" och kan fortfarande inte hitta filen via mobilen, så tvivlar på att det är filhanterarappens fel.

Använd https://play.google.com/store/apps/d...emanager&hl=sv

Lägg inte .apk:n i någon mapp alls, utan endast på ex, "Phone" (om du lägger in den via datorn).
Citera
2014-02-03, 18:19
Medlem
Felzs avatar
Citat:

Efter mycket problematik så lyckades jag till slut installera den nya versionen (Fejkbiljett 0.13) och vill tacka för hjälpen och validera att biljetten jag prövade att skicka är giltig.

Biljetten, skickad 18:15, 3 feb:

"H-A 19:29 078

EXXXAXOEOX
EOXXOAAEAX
EAEEXXAEAE
EEEEEEEEEE

SL biljett giltig till 19:29, 2014-02-03
Helt pris 36 kr ink 6% moms
948855 77989078
m.sl.se"
Citera
2014-02-03, 18:22
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Efter mycket problematik så lyckades jag till slut installera den nya versionen (Fejkbiljett 0.13) och vill tacka för hjälpen och validera att biljetten jag prövade att skicka är giltig.

Biljetten, skickad 18:15, 3 feb:

"H-A 19:29 078

EXXXAXOEOX
EOXXOAAEAX
EAEEXXAEAE
EEEEEEEEEE

SL biljett giltig till 19:29, 2014-02-03
Helt pris 36 kr ink 6% moms
948855 77989078
m.sl.se"

Biljetten ser ut som den ska, det är omöjligt för blotta ögat att se om den är äkta eller falsk, visa den inte för en kontrollant. Trevlig resa.
Citera
2014-02-03, 18:24
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Biljetten ser ut som den ska, det är omöjligt för blotta ögat att se om den är äkta eller falsk, visa den inte för en kontrollant. Trevlig resa.

Tack för en fantastisk guidning med uppdateringen.
Citera
2014-02-03, 19:30
Medlem
Citat:

Uj uj uj, TRE nya sidor inlägg här, på mindre än en dag - ATT du bara orkar med alla idioter som plötsligt dyker upp, och inte hajar att man ska LÄSA igenom, åtminstone de sista tio-15 sidorna, INNAN man börjar ställa dumma frågor ...

TUR såna tålmodiga människor som du finns, Tack!
Citera
2014-02-03, 19:34
Medlem
srsbsnss avatar
Citat:
Ladda ner via datorn är det säkraste alternativet. Har du inte möjlighet så använd Google Chrome i telefonen och se till att sitta på ett Wi-FI och inte 3/4g.

Tack för ditt snabba svar och engagemang! Men jag jar inget problem vid nedladdningen utan vid installationen/öppnandet av filen. Har provat att ladda ner via wifi nu och det står fortfarande "det går inte att öppna filen" efter att jag laddat ner den och försöker öppna.
Citera
2014-02-03, 19:35
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Tack för ditt snabba svar och engagemang! Men jag jar inget problem vid nedladdningen utan vid installationen/öppnandet av filen. Har provat att ladda ner via wifi nu och det står fortfarande "det går inte att öppna filen" efter att jag laddat ner den och försöker öppna.

Då vet din telefon inte vad den ska göra med .apk-filen. Ladda ner https://play.google.com/store/apps/d...emanager&hl=sv och använd det programmet för att öppna upp .apk-filer och starta installationen av programmet.
Citera
2014-02-03, 20:00
Medlem
Stort tack ni som lägger ner tid på att göra detta möjligt. Hade problem att öppna filen men efter att ha följt tipsen här så lyckades jag lösa det. Tack!
Citera
2014-02-03, 20:04
Medlem
twiiis avatar
Mirrors till Fejkbiljett 0.13 (uploadmb strular lite just nu)

http://www.multiupload.nl/I9IKDH2M7Z

Vill lobbya för multiupload, man får många mirrors gratis :P om några skulle tas ner finns det alltid någon som funkar
Senast redigerad av twiii 2014-02-03 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in