Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-05, 20:21
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBeam
Jag brukar åka buss (SL) där det nästan alltid är utländska förare och efter uppdatering trodde jag de skulle vara lite noggrannare med att kolla på biljetten men alltid när jag visar biljetten viftar han alltid in mig utan att kolla på biljetten. Börjat fan blivit tråkigt när de gör så eftersom att jag tycker att det är roligare när han faktiskt kollar och inspekterar biljetten.

Utlänningschaffisar tar sällan sina jobb på särskilt stort allvar. Oftast kör de bussarna riktigt ryckigt också.
Citera
2014-02-05, 21:22
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Ngn som vet hur man installerar på samsung s3?
Den påstår att den blockerar allt som inte kommer från play butiken men jag lyckades installera på s2an

Det är essylias fejkbiljett jag syftar på
Citera
2014-02-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Ngn som vet hur man installerar på samsung s3?
Den påstår att den blockerar allt som inte kommer från play butiken men jag lyckades installera på s2an

Det är essylias fejkbiljett jag syftar på

Aktivera Okända källor, under Säkerhet i Inställningar.
Citera
2014-02-05, 21:30
Medlem
Kasperskys avatar
Xtrafiks kundservice suger, så får ringa dem imorgon, dem verkar inte kunna svara på mejl.
Citera
2014-02-05, 21:42
Medlem
Amigo123s avatar
Okej jag har också vart med att chaffisarna inte ens kollar på biljetten sen 1 feb (väldigt ofta). Men helt plötsligt ikväll så kollade en på den och sa att den inte var äkta o att jag borde gå av bussen. Har nyaste (0.13) versionen men det slutade med att jag fick åka med. Åkte två zoner (A,B).Han sa också att de har uppdaterat sms biljetten, (vilket jag vet såklart). Men vad var de för fel på honom.

Men det roliga kommer nu...
Jag har för något år sedan köpt en riktig och blev nekad men då sa jag att det kan du glömma och gick på ändå.

Har de uppdaterat den igen eller? Har ni varit med något liknande sen 1 feb?
Citera
2014-02-05, 21:48
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amigo123
Okej jag har också vart med att chaffisarna inte ens kollar på biljetten sen 1 feb (väldigt ofta). Men helt plötsligt ikväll så kollade en på den och sa att den inte var äkta o att jag borde gå av bussen. Har nyaste (0.13) versionen men det slutade med att jag fick åka med. Åkte två zoner (A,B).Han sa också att de har uppdaterat sms biljetten, (vilket jag vet såklart). Men vad var de för fel på honom.

Men det roliga kommer nu...
Jag har för något år sedan köpt en riktig och blev nekad men då sa jag att det kan du glömma och gick på ändå.

Har de uppdaterat den igen eller? Har ni varit med något liknande sen 1 feb?

0.13 har det rätta utseendet. Det går inte att se skillnad på en äkta och en falsk med blotta ögat. Han chansade förmodligen och påstod att den är fejk, SL har väl satt press på sina anställda att vara "hårdare" eller så såg han inte att din biljett hade det rätt utseendet. Pröva nästa spärrvakt, buss, vad du nu åker med.
Citera
2014-02-05, 21:54
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Aktivera Okända källor, under Säkerhet i Inställningar.
Tack
Citera
2014-02-05, 21:55
Medlem
NickDawgs avatar
Har åkt buss/t-bana med fejkbiljett i runt tre år. Använt både iphone och senaste året andriod-appen.

Har aldrig blivit nekad, kan knappt minnas att en spärrvakt eller chaffis ens tvekat eller tittat extra noga nån gång. Du är grym, tack som fan för en klockren app!!
Citera
2014-02-05, 22:51
Medlem
Amigo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
0.13 har det rätta utseendet. Det går inte att se skillnad på en äkta och en falsk med blotta ögat. Han chansade förmodligen och påstod att den är fejk, SL har väl satt press på sina anställda att vara "hårdare" eller så såg han inte att din biljett hade det rätt utseendet. Pröva nästa spärrvakt, buss, vad du nu åker med.
Kan stämma för att en person efter mig blev kollad någon station efter utan att bli utfrågad. Fan vad de leker, tror det är bullshit. Kör bara.
Citera
2014-02-06, 08:03
Medlem
Tunnelbanans avatar
Utseendet för biljetterna har ändrats!

Jag kör tåg på gröna linjen och har kontakt med stationspersonalen.
Citera
2014-02-06, 08:08
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelbanan
Utseendet för biljetterna har ändrats!

Jag kör tåg på gröna linjen och har kontakt med stationspersonalen.

Att posta något bevis vore ju trevligt. Eller menar du ändringen som gick i kraft i och med bytet till Klarna...?
Citera
2014-02-06, 08:15
Medlem
Det skulle vara intressant att veta hur många med äkta biljetter som blir nekade.

Verkar ju vara världens hysteri just nu.

Det är också något att tänka på om ni åker med falsk biljett, hur skulle ni betett er om ni blev nekad med äkta biljett? Bete er likadant med falsk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in