Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-13, 16:58
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2564865

Tackar, nu funkar Fakebiljett igen!
Krashar dock vid varje generering, men det är skitsamma då den hinner skapa biljetten innan den dör.
Citera
2014-02-13, 17:03
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Tackar, nu funkar Fakebiljett igen!
Krashar dock vid varje generering, men det är skitsamma då den hinner skapa biljetten innan den dör.

Gå in på inställningar och sedan bockar du ur "Öppna SMS-appen" så kommer Fejkbiljett förhoppningsvis inte försöka öppna Google Hangouts eller vad du nu kör med ^_^.
Citera
2014-02-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Men men, har du inte LÄST innantill i din egen länk?

"3.Håll telefonens display mot viseringsstolpen vid färjan"

Så det där kan du bara glömma.

Det går ju inte att skapa biljetter som klarar en Avläsare.

Beror på hur de fungerar. Är det kod + checksumma så är det ganska lätt om man har tillgång till hårdvara att testa mot. =D
Citera
2014-02-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Ja, vi vet vad "koderna" betyder, det gör inte du dock.

Upp till bevis, vilken/vilka är äkta, eller är alla falska?

http://picpaste.com/biljetter-nmz8ZGhr.png

Vem har sagt att jag använder denna appen för att planka?

Citat:
Ursprungligen postat av MsUnderstood
Å hur jävla dumma är ni om ni inte ser det uppenbara felet på vänster och höger?

Så du nekar folk för att sms-biljett-systemet varit snabbt nog att hinna trycka ut biljett samtidigt som den ska. Proffsigt...

Tyvärr har du fel i din gissning!

---

Fråga till användare:
Ser ni behov i att låta sms:en "skapas" 0-3 minuter försenat? De kommer självklart skapas momentant, men tidsstämpeln skulle i så fall vara något förskjuten.

Till fittiga spärrisar:
Detta är inget som på något sätt visar att biljetten är fejk. Jag skulle gissa att över 65% av alla äkta sms hinner skapas och levereras inom en minut.

---

Extra not angående understrykningen,
det är helt upp till SMS-hanteraren att stryka under och blåmarkera vad den känner för. Så äkta och fejkbiljetter ser likadana ut. Som ni kan se i exemplet ovan. ;P
Senast redigerad av Olangu 2014-02-13 kl. 18:36.
Citera
2014-02-13, 18:51
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Fråga till användare:
Ser ni behov i att låta sms:en "skapas" 0-3 minuter försenat? De kommer självklart skapas momentant, men tidsstämpeln skulle i så fall vara något förskjuten.

Nej egentligen inte.

Kolla på samtliga äkta biljetter här: (FB) SL Access SMS-Biljett

Alla dem har tagits emot samma minut som de skickats, 75 min om man kollar differens mellan klocka i SMS och giltig till.

I så fall att den skulle randomisera 0-1 minut per biljett. För det händer ju ibland på äkta biljett att SMS:et skickas precis när minuten slagit över. På så sätt skulle det ta bort en indicier som nitiska spärrvakter kan luta sig åt.

När vi ändå är nere på finliret: Ni skulle kunna fixa ett ljud (typ vanligt SMS-ljud för android-lurar, eller att användaren kan välja själv) när SMS skapas. Så kan man gå på bussen och så är det mer trovärdigt.
Citera
2014-02-13, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Nej egentligen inte.

Kolla på samtliga äkta biljetter här: (FB) SL Access SMS-Biljett

Alla dem har tagits emot samma minut som de skickats.

I så fall att den skulle randomisera 0-1 minut per biljett. För det händer ju ibland på äkta biljett att SMS:et skickas precis när minuten slagit över. På så sätt skulle det ta bort en indicier som nitiska spärrvakter kan gå på för att luta sig åt.

När om vi ändå är nere på finliret: Ni skulle kunna fixa ett ljud (typ vanligt SMS-ljud för android-lurar, eller att användaren kan välja själv) när SMS skapas. Så kan man gå på bussen och så är det mer trovärdigt.

Det DÄR är en ide som bör ta fastas på, tror jag

Egentligen borde ni vara med på nästa upphandling som SL har av SMS-tjänster, så blir det riktigt gjort.
Senast redigerad av Attributt 2014-02-13 kl. 18:56.
Citera
2014-02-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
När vi ändå är nere på finliret: Ni skulle kunna fixa ett ljud (typ vanligt SMS-ljud för android-lurar, eller att användaren kan välja själv) när SMS skapas. Så kan man gå på bussen och så är det mer trovärdigt.

Det är svinsimpelt, kan ha så den spelar default sms-signal... Frågan är om man kan få den att följa inställningar för ljudlöst också.
Citera
2014-02-13, 21:06
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Gå in på inställningar och sedan bockar du ur "Öppna SMS-appen" så kommer Fejkbiljett förhoppningsvis inte försöka öppna Google Hangouts eller vad du nu kör med ^_^.

Fantastisk, tack återigen!
Citera
2014-02-13, 21:11
Medlem
Citat:
Det är svinsimpelt, kan ha så den spelar default sms-signal... Frågan är om man kan få den att följa inställningar för ljudlöst också.

Det är ju verkligen inget att spilla tid på...

HUR många ggr kan man rimligen ha behov av att Skapa ett FALSKT SMS mitt framför öronen på en Spärris/Chaffis ...

Nä, lägg ned!
Citera
2014-02-13, 21:32
Bannlyst
Citat:

HUR många ggr kan man rimligen ha behov av att Skapa ett FALSKT SMS mitt framför öronen på en Spärris/Chaffis ...

Nä, lägg ned!

Hur många ggr du än känner som är rimligt så är det massor som gör det.

Enl mig så skulle det vara en oerhörd förbättring, men vad vet jag.

Känns bara larvigt att se hur det klickas fram 0.5m ifrån en spärris.
Citera
2014-02-13, 21:32
Medlem
Citat:

Nä, lägg ned!

Det skulle väl vara om man såg MsUnderstood sitta i en spärr. Så kan man gå fram, plinga till, sen visa fingret för henne - göra en ninja-rull över första spärren sen hoppa över nästa spärr och hoppsa-stega sig ner till vagnen...
Citera
2014-02-13, 21:35
Bannlyst
Citat:
Det skulle väl vara om man såg MsUnderstood sitta i en spärr. Så kan man gå fram, plinga till, sen visa fingret för henne - göra en ninja-rull över första spärren sen hoppa över nästa spärr och hoppsa-stega sig ner till vagnen...

Tänkte inte på det. Här har du svaret lbl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in