Citat:
Anta att VB lämnade lägenheten runt 21-tiden. Med KJ s utsaga om kvällens förlopp i kombination med iakttagelser från grannar, ser jag ingen anledning att ifrågasätta den uppgiften.
Frågan är åt vilket håll hon går - mot Sävast (och Lejonbacksvägen) eller mot hemmet ? Enligt KJ skulle hon förmodligen åka till Luleå nästa dag. Den 5 e maj förekom mycket riktigt ett kulturellt arrangemang där. Jag tror att vi, av flera orsaker, kan ha fastnat vid tanken på att hon skulle ha gått mot Sävast, är det så ? Mest troligt är att hon började gå hemåt med ett mobilbatteri på upphällning. Denna tjej var mörkrädd och även om det vid den tiden var relativt ljust i Boden så var det kväll och dessutom helg. Förmodad färdväg: Svedjevägen-Dammvägen-Åbergsleden-Hermelinsgatan-Ugglegatan. Det gör 3.8 km och 47 minuter. För övrigt den väg (omvänt, med utgångspunkt från Ugglegatan) som hon brukat promenera med sin mor med vändplats Dammvägen.
Hon kan mycket väl ha mött GM tidigt utefter vägen (KJ som kört ifatt henne.....eller någon annan).
En notering: VB brukade träna varannan lördag på Bushido center. Lördagar avslutas träningen kl 21.00, se hemsida.
Kan inte släppa tanken på att VB haft ytterligare en mobil med sig, den som användes i början av året, vars nummer fanns på Hitta.se.
Frågan är åt vilket håll hon går - mot Sävast (och Lejonbacksvägen) eller mot hemmet ? Enligt KJ skulle hon förmodligen åka till Luleå nästa dag. Den 5 e maj förekom mycket riktigt ett kulturellt arrangemang där. Jag tror att vi, av flera orsaker, kan ha fastnat vid tanken på att hon skulle ha gått mot Sävast, är det så ? Mest troligt är att hon började gå hemåt med ett mobilbatteri på upphällning. Denna tjej var mörkrädd och även om det vid den tiden var relativt ljust i Boden så var det kväll och dessutom helg. Förmodad färdväg: Svedjevägen-Dammvägen-Åbergsleden-Hermelinsgatan-Ugglegatan. Det gör 3.8 km och 47 minuter. För övrigt den väg (omvänt, med utgångspunkt från Ugglegatan) som hon brukat promenera med sin mor med vändplats Dammvägen.
Hon kan mycket väl ha mött GM tidigt utefter vägen (KJ som kört ifatt henne.....eller någon annan).
En notering: VB brukade träna varannan lördag på Bushido center. Lördagar avslutas träningen kl 21.00, se hemsida.
Kan inte släppa tanken på att VB haft ytterligare en mobil med sig, den som användes i början av året, vars nummer fanns på Hitta.se.
Detta inläggs logik förstår jag inte mycket av:
1) Varför skulle vittnesutsagorna stödja att hon lämnat lägenheten vid kl 21? Ingen har sett henne. Om något så stöder väl vittnesuppgifterna om skrik och en man i skägg som därefter stänger en balkongdörr att NÅGOT hände i lägenheten och att hon knappast lämnande den frivilligt, lugn glad och levande som den dömde mördaren påstått i förhören.
2) Vad menar du med ditt spekulerande hit och dit kring färdväg, vart ska hon ha gått egentligen, vad är det du tror? Gick hon mot hemmet eller mot Sävast? Gick hon via Lejonbacksvägen eller inte? Om JA, varför? Varför tror du att hon gått hemåt en viss väg, det finns ju noll och inga iakttagelser som stödjer den teorin.
3) Varför är det troligt att hennes mobilbatteri tagit slut? Har vi några uppgifter om att hon brukade köra slut på sitt mobilbatteri? Vad skulle hon ha ägnat sig som skulle ha kört slut på batteriet? Hon hade inga långa telefonsamtal, hon ägnade sig enligt Kristoffer (som du uppenbarligen tror talar sanning) åt att ha sex med honom och åt att plugga. Försåvitt hon inte gick hemifrån med 10-12% batteri kvar (hur troligt är det för en så telefonberoende tjej???) så ser jag absolut ingenting som tyder på att din teori skulle stämma
4) Vad har karateträningstiden med något att göra i sammanhanget?
5) Det där med mobilen kommer jag inte ihåg, var kommer den uppgiften ifrån? Enligt förhören med föräldrarna hade Vatchareeya endast en telefon (modern) och enligt styvfadern en hon använde och därutöver en gammal Ericsontelefon (som polisen tog i beslag)